Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Nemzetközileg elismert, biztonságos, tiszta – a magyarok többsége elégedett a budapesti repülőtérrel

2020.10.21

Forrás: Budapest Airport, Hírek
Megbízható, modern, jól szervezett, folyamatosan fejlődő - így vélekedik a magyarok többsége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a GfK Hungária független piackutató ügynökség által végzett felmérések tanúsága szerint.


A válaszadók háromnegyede szerint a magyar légikikötő tiszta és biztonságos, ahol könnyű eligazodni, de a személyzetet is hasonló arányban tartják a magyarok professzionálisnak és barátságosnak. Ezzel szemben a repülőtér közúti és vasúti, belvárosból történő megközelítése és a parkolás egyértelműen a fejlesztendő területek közé tartozik.

A Budapest Airport felkérésére a GfK március folyamán reprezentatív, szeptemberben pedig annak mélyebb megértése érdekében fókuszcsoportos kutatás keretében mérte fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megítélését. A reprezentatív felmérés keretében 1000 fős mintán (16-69 éves magyarok, beleértve a budapesti repülőtér utasait) vizsgálták a repülőtérrel kapcsolatos álláspontokat, míg a fókuszcsoportos kutatás keretében a környező lakosok és a különböző korosztályú, különböző céllal utazók körében tették fel a repülőteret érintő legfontosabb kérdéseket. 

A reprezentatív felmérés eredményei szerint a megkérdezettek nagy részében pozitív asszociációkat, érzéseket, emlékeket kelt a fővárosi repülőtér. A magyarok többsége egyetért abban, hogy a repülőtér hazánk kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, valamint folyamatosan fejleszt az utasélmény javítása érdekében. Ezt az eredményt a fókuszcsoportos kutatásban részt vevők is alátámasztották, akik az épületet európai viszonylatban is magas színvonalú létesítményként jellemezték.

Tízből hét-nyolc megkérdezett tágasnak, világosnak és tisztának tartja az épületet, míg a válaszadók kétharmad része szerint modern, dizájnos és az utasok számára praktikus kialakítású a repülőtér, melyek a logikus belső elrendezésnek, valamint az útbaigazító tábláknak és kijelzőknek köszönhetők elsősorban. A Budapest Airport az eligazító táblákon és az immár sétatávolságot is kijelző képernyőkön felül információs kollégákkal is segíti az utasok tájékozódását a terminálokon – a válaszolók körülbelül háromnegyede egyébként éppen a segítőkész, kedves és hozzáértő személyzetet említette a repülőtérre jellemző tulajdonságként.  

A megkérdezettek többsége egyetértett abban, hogy az utóbbi időszak fejlesztései nagyban hozzájárulnak a jobb utasélményhez. Például a folyamatos technikai újításoknak köszönhető, hogy a tavalyi évtől már nem kell kivenni a nagyobb elektronikai eszközöket, valamint, hogy idén a Budapest Airport két új biztonsági sáv átadásával összesen 18-ra növelte a terminálokon rendelkezésre álló utasbiztonsági folyosók számát. Az új sávokat világszínvonalú technikai fejlesztéssel, egy automata rendszerrel szerelték fel, ami tovább gyorsítja az ellenőrzésen történő áthaladást.

Kritikával legtöbben a repülőtér megközelíthetőségét és a parkolási lehetőségeket illették. A csoportos beszélgetések résztvevőinek többsége a repülőtér közúti megközelítését, a közvetlen kötöttpályás közlekedés hiányát, és az 2. Terminálhoz vezető gyorsforgalmi út rossz állapotát tartották a legnagyobb problémának. Általános vélekedés, hogy a repülőtér megközelítése kötöttpályás közlekedés hiányában, illetve a közutak rossz minősége miatt stresszes. A Budapest Airport hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel egy multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése, ami a két évvel ezelőtt indított - majd a kormány által leállított - parkolóház-projektet váltaná ki. Sokan kiemelték továbbá a tömegközlekedéssel kapcsolatosan, hogy nehéz eligazodni a lehetőségek között, és a buszokra történő jegyvásárlás is bonyolult folyamat.

Hiányosságként emelte ki a tavaszi felmérésben részt vevők közel egyötöde a terminálokon található kényelmes székek elérhetőségét is; a Budapest Airport azóta, a nyár folyamán átadta a forgalomnak a repülőtér új 1. mólóját, ahol összesen több mint 1000 ülőhely kapott helyet, felkészülve a jövőben újra növekvő utasforgalom kényelmes kiszolgálására.

A válaszolók 83%-a fontosnak tartja a repülőtér működéséből fakadó környezeti hatások kompenzálását, amelyre a repülőtér-üzemeltető is kiemelt figyelmet fordít; a repülőtéren az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás az elmúlt 5 évben 49%-kal, az egy utasra jutó ivóvíz-felhasználás pedig 30%-kal csökkent, továbbá a Budapest Airport hulladék újrahasznosítási aránya kiemelkedő, a lakossági 15%-kal szemben 70%-os. Részben ezen törekvéseknek köszönhetően a Budapest Airport idén harmadszor is megkapta az ACI karbonsemleges minősítését, és csatlakozott az ACI NetZero by 2050 elnevezésű kezdeményezéséhez is. Az üzemeltető több éve kínálja a környékbeli lakosoknak az ablakszigetelési programban való részvételt, eddig több mint 1500 háztartásnak biztosítva ablakszigetelést vagy ablakcserét.

A repülőtér honlapját és Facebook oldalát látogatók 70%-a kedveli a Budapest Airport webes felületeit; tízből nyolc-kilenc megkérdezett pedig általánosságban egyetért azzal, hogy a repülőtér őszinte, nyílt és jól kommunikál.

Az őszi fókuszcsoportos vizsgálat keretében a repülőtér kiemelt figyelmet fordított a koronavírussal szembeni utaselvárások feltárására. A résztvevők meglátása szerint a világjárvánnyal kapcsolatos intézkedéseknek hazai és nemzetközi szabályokhoz kell igazodnia, de a tapasztalatok szerint a Budapest Airport ebből a szempontból jól teljesített, azaz megfelelően kezeli a higiéniás előírásokat. Köszönhetően a rendszeres fertőtlenítő takarításnak, a terminálok tisztasága – csak úgy, mint a kihelyezett kézfertőtlenítők – biztonságérzetet keltenek az utasokban. A csoportok tagjai üdvözölték az olyan fejlesztéseket is, amelyek minimalizálják a személyközi kontaktust a repülőtéren, amelyre a Budapest Airport az idei évben kitüntetett figyelmet fordított. Az önkiszolgáló poggyászfeladó automaták száma 2020-ban 16-ra nőtt, a repülőtér-üzemeltető pedig folyamatosan népszerűsíti az utasok körében az önkiszolgáló utasfelvétel elvégzésének lehetőségét.

www.bud.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BUD

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: