Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét

2020.09.23

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250 kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre.


Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját. 

Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300 kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű. Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól. 

A belső égésű motor elhagyásával hely szabadult fel az akkumulátoroknak, a további akkukat pedig az alvázkeretre szerelik fel. Az új villanymotor folyamatos teljesítménye 230 kilowatt, azaz körülbelül 310 lóerő. A motorhoz kétfokozatú erőátvitel tartozik, hogy szélesebb sebességtartományban nyújtson nagy teljesítményt, javítva ezzel a kényelmet. 

A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc gyorsabb reakciója által tapasztalják majd. 

A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei, az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén az alvázkereten helyezkednek el. 

A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel. A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető. 

A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek. 

A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós L-szériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó kilátásával. 

A fenntartható, károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés egyre erősebb követelmény a fuvarozóvállalatok számára” – mondta Anders Lampinen, új technikákért felelős igazgató. „Egy elektromos tehergépjármű beszerzésével az ügyfelek nemcsak a flottájukba invesztálnak, hanem a márkájukba és a piacukba is. Az elektromos tehergépkocsival az ügyfelek a verseny élén maradhatnak, megismerhetik az infrastrukturális kihívásokat és elkezdhetnek alkalmazkodni a jövőhöz.” 

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: