Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad

2020.09.01

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Július eleje óta az első németországi villamosított, függesztett felsővezetékekkel ellátott országúti tesztszakasz Frankfurt közelében teljes kapacitással üzemel öt pantográfos áramszedővel felszerelt Scania R 450 hibrid tehergépkocsi részvételével.


Az öt tehergépkocsi utolsó példányát nemrég adták át az építőipari anyagokat gyártó német Knauf vállalatnak. 

Ez a kísérleti projekt jól illeszkedik ahhoz az elkötelezettségünkhöz, hogy felelősségteljesen hasznosítsunk minden erőforrást” – mondta a Knauf cégcsoport vezetője, Christoph Dorn. „Reméljük, hogy ezzel olyan ismeretekhez jutunk, amelyek segítenek nekünk még fenntarthatóbbá tenni a logisztikai folyamatainkat, különösen a nagyvárosi területeken.” 

A másik négy felsővezetékről is működtethető tehergépkocsit a Schanz, a Meyer Logistics, a Contargo és a Merck vállalat üzemelteti. Mostantól, hogy mind az öt tehergépjármű mindennapos forgalomban közlekedik az A5-ös autópálya öt kilométer hosszú villamosított szakaszán, számos tanulmányhoz adatokat gyűjthetnek majd a szakemberek, hogy megvizsgálhassák az e-országutak előnyeit. 

Nagyon rövidnek tűnhet egy menetirányonként öt-öt kilométeres tesztszakasz az autópályán, de ennek célja a technika tesztelése” – mondta Heinrich Kerstgens, a Contargo egyik ügyvezető igazgatója. Ez a vállalat kapta meg júniusban a harmadik Scania hibrid tehergépkocsit a kísérleti projekthez. 

Ha kedvezők a visszajelzések, és a német autópálya-hálózat körülbelül egyharmadát felszerelnék függesztett elektromos felsővezetékkel, akkor a jövőben a Németországban forgalomba helyezett nehéz-tehergépjárművek mintegy nyolcvan százaléka elektromos üzemmódban közlekedhetne ezt a technikát használva. Ez igazán jelentős mértékben hozzájárulna a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez” – magyarázta Kerstgens.

Az A5-ös autópálya-szakasz Hessen városában egyike a Németországban folyó három felsővezetékes tesztnek. A második útszakaszt Schleswig-Holsteinben nyitották meg (A1) 2019 végén, míg a harmadik próbaüzem 2020 végén kezdődik meg Baden-Württembergben (B462). 

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Robot, automatika, automata ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: