Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Sorozatban kilenc győzelem: az Audi RS 5 DTM az újabb rekord felé száguld

2020.08.17

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóközlemény
- Az Audi egy éve veretlen a DTM sorozatban
- A következő helyszín a Lausitzring, amely két hétvégén négy versenynek ad otthont
- Jamie Green a legsikeresebb DTM versenyző a Lausitzringen három győzelemmel


Neuburg a. d. Donau/Budapest 2020 augusztus 17. – 2019. augusztus 11. óta az Audi veretlen a DTM sorozatban. A Spa-ban rendezett szezonnyitón mutatott figyelemreméltó teljesítmény után az Audi RS 5 DTM a Lausitzringen négy versennyel folytatja a túraautó bajnokság küzdelmeit. Az Audi eddig kilenc alkalommal győzedelmeskedett itt a DTM sorozatban, tavaly pedig egy igen különleges diadallal ünnepelhetett.

2019-ben a DTM történetének 500. versenyét tartották a Lausitzringen, ahol az Audi a vasárnapi versenyen az első öt hely megszerzésével biztosította be elsőségét a gyártók között. Így négy versennyel a szezon vége előtt biztosság vált a bajnoki cím sorsa a gyártók között. A futamon mindeközben az Audi RS 5 DTM dominált, mind a nyolc versenyautó a legjobb kilenc hely egyikén végzett. Nincs is ennél lenyűgözőbb módja annak, hogy bizonyítson a „Haladás”.

„A Lausitzring az a pálya, ahol a múltban is mindig nagyon szépen teljesítettünk.” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Úgy vélem, a különbség nem lesz olyan jelentős, mint Spa-ban és élesebb verseny várható. De azt hiszem, hogy a jelenlegi csomaggal minden szempontból jól felkészültünk.” Ezt támasztja alá az Audi RS 5 DTM kilenc pole pozíciója és a kilenc, egymás után (két szezonon keresztül) szerzett első helye, mindkettő természetesen új DTM rekord.

A Lausitzring már 2000-ben történt megnyitása óta része a versenynaptárnak és számos izgalmas, helyenként különös DTM futamnak adott eddig otthont.

Miután gyári csapatként visszatért a DTM sorozatba, 2004-ben első lausitzringi versenyét győzelemmel zárta az Audi és A4 DTM versenyautója. Azonban Mattias Ekströmöt csak azután hirdették ki győztesnek, miután Gary Paffettet kizárták, mivel nem maradt elég üzemanyag Mercedes Benz versenyautójában a leintés után.

Egy évvel később szintén Ekström és Paffett volt a főszereplő a DTM történetének egyik legizgalmasabb párbajában. A két pilóta gyakorlatilag az egész versenyt egymás sarkában autózva teljesítette. Habár Paffett volt a gyorsabb, a brit mégsem tudta megelőzni Ekströmöt és abban az időben a DTM sorozatában még nem álltak rendelkezésre olyan előzést segítő technikák, mint a DRS vagy a Push-to-Pass rendszer.

A 2006-os verseny egy másik „üzemanyag ügy” miatt volt emlékezetes, ezúttal Mattias Ekström számára. A svéd pilóta a győzelemért volt harcban, amikor két körrel a verseny vége előtt autója megállt. A második kiállás során probléma adódott az üzemanyag tartállyal, amely azt eredményezte, hogy Ektrömnek nem maradt elég üzemanyaga az utolsó szakaszra, hogy befejezhesse a versenyt. Később - mivel újra és újra veszélyes balesetek történtek - a verseny során történő tankolást biztonsági okokból megtiltották a DTM-ben.

2007-ben a Lausitzring nézői egy teljes zűrzavarnak lehettek szemtanúi, amikor a biztonsági autó nem az élen álló autó elé érkezett a pályára, hanem a mezőny közepén haladók közé. Emellett a boxutca kijáratának lámpái sem működtek, amely azt eredményezte, hogy egyes versenyzők nyertek egy kört. Ennek ellenére a verseny eredménye beleszámított a bajnokság értékelésébe.

2010-ban az Audi már a nyitókörben elvesztette a bajnokságban addig legjobban álló autóit egy, az Audi pilótáit érintő ütközés következtében. Ez a „rémálom” azt is jelentette, hogy 2005. után – számos dobogós helyezés ellenére - az Audinak hat évet kellett várnia a következő, Lausitzban aratott győzelmére. Martin Tomczyk volt, aki a 2011-es szezonban megszerezte az első helyet az Audi számára, ami fontos lépés volt a német pilóta és a két éves Audi A4 DTM bajnoki címéhez vezető úton.

2015-ben az Audi hasonlóan domináns hétvégét zárt Lausitzban, mint amilyet a közelmúltban Spa-ban, a szombati versenyen megszerezve az első négy hely mindegyikét, vasárnap pedig elhódítva az első öt helyet. A legnagyobb sztár Jamie Green volt, aki mindkét futamon elsőként haladt át a célvonalon. A szombati versenyen aratott győzelme különösen emlékezetes volt: a brit igen rossz bőrben volt, alig tudott beszélni, ami a csapattal való rádiókapcsolatot nehézkessé tette. Ehhez jött még a DRS rendszerének meghibásodása is. 2017-ben Green begyűjtötte harmadik futamgyőzelmét is a Lausitzringen, ezzel ő a legeredményesebb az összes aktív DTM versenyző közül a kelet-németországi versenypályán.

Csapattársa, René Rast 2017-ben – mindössze hatodik DTM futamán - a Lausitzringen szerezte meg első dobogós helyezését a DTM sorozatban. Egy évvel később sérülés nélkül megúszott egy látványos borulást Audi RS 5 DTM autójában ülve. „A baleset kívülről rosszabbnak tűnt, mint az autó belsejében átélve.” – nyilatkozta. „De a tény, hogy a vasárnapi második versenyen nem tudtam rajthoz állni, talán a bajnoki címembe került 2018-ban. Mindent összevetve, csupán négy ponttal maradtam le az első helyről a szezon végén.” A nem tervezett lausitzi bukfenc nélkül Rast valószínűleg most háromszoros DTM bajnok lenne.

2019-ben a német – bár vezetett – műszaki probléma miatt kiállni kényszerült a Lausitzringen tartott első versenyen. 24 órával később egyértelmű győzelmet aratott. A címvédő pilóta a Lausitzring pozitív vonásait emeli ki: „A pálya rendelkezik mindennel, amire egy versenyzőnek szüksége van: lassú és gyors kanyarokkal, hosszú egyenesekkel, ahol a DRS és a Push-to-Pass rendszereivel előzhetünk. Ezért láthatnak a nézők nagyon jó versenyeket a Lausitzringen.”

A DTM mezőnye sorozatban két hétvégén is a Lausitzringen vendégeskedik. Augusztus 15-16-án a 3,478 kilométer hosszú sprint pályát használják a versenyzők. Az augusztus 22-23-án használt hosszabb, 4,570 kilométeres pályán hozzávetőleg 20 másodperccel lassabb köridők várhatók. „Legutoljára 2017-ben versenyeztünk a rövidebb pályán” – nyilatkozta a Lausitzring szakértője, Jamie Green. „Itt nincs annyi előzési lehetőség, mint az egy héttel később rendelkezésre álló hosszabb verziónál. Így a két időmérőnek még komolyabb tétje van, hogy egy jó rajtpozícióval megtámogassuk az esélyeinket a versenyen.”

Mind a négy versenyt élőben közvetíti Németországban a SAT.1 csatorna a szokásos 13 órai kezdettel. Széleskörű lefedettséget kínál a DTM új OTT tartalomszolgáltatása a grid.dtm.com oldalon. Nico Müller, az Audi pilótája a bajnokság élén álló versenyzőként utazik Lausitzba, ahol 2019-ben megnyerte a szombati versenyt.

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2019-ben az Audi Csoport összesen mintegy 1,845 millió Audi gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: