Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Kiemelkedő menetteljesítmények – Az Audi SQ7 és az Audi SQ8 V8-as TFSI motorral

2020.07.27

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóközlemény
- 4.0 TFSI motor a kiváló menetteljesítmények szolgálatában: 0-100 km/h 4,1 másodperc alatt
- Futómű már alapkivitelben sport-légrugózással és összkerékkormányzással
- Európai piaci bevezetés ősztől; új connectivity-szolgáltatások és vezetői segédrendszerek


Ingolstadt/Budapest 2020. július 27. – Az Audi bemutatja új TFSI motorokkal szerelt SQ7** és SQ8** modelljeit, így reagálva a nagyteljesítményű SUV-modellek piaci szegmensében kínált sportos benzinmotorok globális trendjére. Futóművében az Audi SQ7** és SQ8** egyaránt számos hightech-komponenst kínál, emellett új connectivity-funkciókkal és vezetői segédrendszerekkel is szolgálnak, s várhatóan 2020 őszétől érkeznek az európai piacokra.

Bőséges erő – a 4.0 TFSI aggregát

373 kW (507 LE) teljesítményével és 770 newtonméter forgatónyomatékával a 4.0 TFSI benzinmotor igencsak erőteljes hajtást biztosít a nagyméretű Audi SQ7** és SQ8** számára. A 0-100 kilométer/órás sprint egyaránt mindössze 4,1, míg a 80 - 120 kilométer/óra közötti gyorsítás csupán 3,8 másodpercet igényel, az elektronikus úton lekorlátozott végsebesség pedig 250 kilométer/óra. Választott felszereltségétől függően az SQ7** 12,1 és 12,0 liter közötti üzemanyagmennyiséget igényel 100 kilométerre, amihez kilométerenként 278 - 276 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az SQ8** esetében szintén 12,1 - 12,0 literre, illetve 276 - 275 grammra adódnak ezek az értékek.

A Biturbo V8-as vérbeli hightech-erőforrás. A cylinder on demand (COD) rendszere visszafogott vezetési stílus esetén négy henger ideiglenes leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A két twinscroll-turbófeltöltő a kipufogógáz-ellennyomás mérséklésével és a gázcsere-folyamat optimalizálásával jelentősen javítja a hengerek töltési fokát. A feltöltők a 90 fok hengerszögű motor hengersorai közötti „V-térben” kaptak helyet, amely elrendezés rövid gázutakat és már alacsony fordulatszámokon is közvetlen gázadási reakciókat tesz lehetővé. A kipufogórendszerben két jellegmezős szabályzású szelep modulálja a jellegzetes nyolchengeres-hangot. A karosszéria felé irányuló rezgésátadást aktív motortartó ágyazások mérséklik minimálisra, lengőtekercseikkel fáziseltolásos ellenimpulzusokat állítva elő. Ezek a motor lengéseivel interferálva messzemenőkig kioltják azokat.

A sportos menettulajdonságokért – erőátvitel és futómű

Nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és quattro állandó összkerékhajtás továbbítja a 4.0 TFSI aggregát tekintélyes teljesítményét az útfelület felé. Az Audi SQ7** és SQ8** már alapkivitelében két sportos futóműmegoldást is kínál: a szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített „adaptive air suspension sport” sport-légrugózást és az összkerékkormányzást. Utóbbi kis sebességeknél legfeljebb öt fokos szög alatt az elsőkkel ellentétes irányban kormányozza be a hátsó kerekeket, ami jelentősen javítja az irányíthatóságot, illetve csökkenti a fordulókör-átmérőt, míg 60 kilométer/óra felett a nagysebességű stabilitás és a gyors irányváltások szolgálatában kismértékben az első kerekekkel megegyező irányban kormányozza be őket.

Az advanced futómű-csomag egy további hatékony megoldást is tartalmaz, mégpedig az Elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) formájában. Amikor az autó egyenesen halad, a stabilizátorokat elektromos motorral mozgató rendszer színvonalas gördülési kényelemről gondoskodik, míg a tempós kanyarvételek során hatékonyan mérsékli az oldalirányú billenőmozgásokat. A csomagban mindemellett a sport-differenciálmű is szerepel, amely a gyors kanyaríveken igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még agilisabb és pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat eredményezve.

Központi szabályzóegységként az Elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis Platform; ECP) kapcsolja hálózatba egymással a szabályozott futóműrendszerek többségét, a vezető pedig a lehető legpontosabb irányíthatósági tulajdonságokban érzékelheti ezt a szoros együttműködést. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben hét menetprofil közül választhat: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad és individual.

Az Audi SQ7** alapkivitelében 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal érkezik, de extrafelszerelésként akár 22 colos tárcsák is rendelhetők. Az SQ8** esetében az alapméret 21 col, opcióként pedig 22 és 23 colos keréktárcsák állnak rendelkezésre. Az első féktárcsák mindkét modellen 400 milliméter átmérőjűek, feketére fényezett féknyergeik pedig S-logót hordoznak. Kívánságra az Audi különösen nagy teljesítményű és tartós, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal is szereli az első és a hátsó fékeket, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak. Mindkét modell technikáinak együttesét az infotainment, a connectivity és a vezetői segédrendszerek újdonságai teszik teljessé, még könnyebbé, kellemesebbé és kényelmesebbé téve a vezetést és a parkolást.

Piaci bevezetés ősztől

A 4.0 TFSI motorral szerelt Audi SQ7** és SQ8** ősztől érkezik az európai piacokra, „Magyarországon előreláthatólag október végétől lesznek rendelhetők.”

* Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
*Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

Audi SQ7:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 - 12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 278 - 276

Audi SQ8:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 - 12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 276 - 275

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2019-ben az Audi Csoport összesen mintegy 1,845 millió Audi gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: