Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Ford és a Volkswagen megállapodtak, hogy közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

2020.06.11

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- 2022-től együttműködés a haszongépjárművek területén: a Volkswagen Haszonjárművek által tervezett és gyártott városi kisáruszállító; később egy, a Ford által tervezett 1 tonnás áruszállító; plusz egy, a Ford Ranger platformjára épülő Volkswagen pickup


- A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből
- 2023-tól kezdve a Ford új elektromos járművet gyárt az európai piacra a Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre építve; ennek volumene az évek során meghaladhatja a 600.000 darabot
- Mivel a Volkswagen a múlt héten befektetett az Argo AI vállalatba, a Ford és a Volkswagen az Argo AI-val közösen folytatja majd önvezető járműveinek önálló fejlesztését, az Argo AI innovatív önvezető technológiája alapján
- Az üzleti kapcsolat nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező megoldással, ugyanakkor várhatóan komoly előnyöket jelent majd mindkét vállalat számára

DEARBORN Michigan / WOLFSBURG, Németország, 2020. június 11. – A Ford Motor Company és a Volkswagen AG képviselői ma aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján kibővítik globális szövetségüket, hogy sikeresen elégíthessék ki az európai piac és más régiók vásárlóinak gyorsan változó igényeit, kihasználva egymás erősségeit a közepes méretű pickupok és haszongépjárművek, illetve az elektromos hajtású autók területén.

A Ford és a Volkswagen tavaly júliusban tette közzé először a megállapodásról szóló terveket.

A vállalatok arra számítanak, hogy a szövetség javítja a jelenlegi és a jövőbeli ügyfelek elégedettségét, felgyorsítva a járműkínálat innovációját és felhasználva a legújabb technológiákat, vagyis fejlettebb, praktikusabb és bőségesebb modellválasztékot eredményez majd. A két fél szerint továbbra is növekedni fog a globális ipar igénye a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű elektromos járművek iránt, ezért fontos, hogy jelentős mértékben bővítsék saját termékportfóliójukat.

A szövetség keretében:

- Gyártani kezdenek egy, a Ford által tervezett közepes méretű pickupot, ami 2022-től Amarok néven jelenik meg a Volkswagen Haszonjárművek portfóliójában

- Már 2021-ben tovább erősödik a két vállalat haszongépjármű-üzletága; először egy, a legújabb Caddy modellre épülő városi kisáruszállítóval, amit a Volkswagen Haszonjárművek fejleszt és gyárt, később pedig egy, a Ford által tervezett 1 tonnás áruszállítóval

- 2023-ra megjelenik az európai piacon a Ford saját elektromos modellje, ami a Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre épül. Ezzel tovább bővül a Ford nulla károsanyag-kibocsátású járműkínálata a régióban

A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből, vagyis a közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.

“A koronavírus-járvány, illetve az ezzel járó a globális gazdasági visszaesés tükrében minden eddiginél egyértelműbb, hogy az erős vállalatoknak érdemes komoly, válságálló szövetségekre lépniük,” nyilatkozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója. “Ez az együttműködés hatékonyan csökkenti majd a fejlesztési költségeket, lehetővé téve az elektromos hajtású autók és a haszongépjárművek még szélesebb körű globális forgalmazását, illetve tovább javítva mindkét vállalat pozícióját.”

“Szövetségünk olyan időben született, amikor hatalmas lelkesedés övezi az egyre intelligensebb, összekapcsolt járművek és az egyre okosabb világ találkozását,” vélekedett Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója. „Ez hihetetlen lehetőségeket jelent a világ számos közlekedési kihívásának innovatív megoldására, emellett pedig a vásárlók számára is rendkívüli előnyökkel jár – még úgy is, hogy a vállalatoknak nagyon meg kell gondolniuk, hogyan használják fel a rendelkezésükre álló pénzalapokat.”

A Ford és a Volkswagen világszerte komoly szereplőnek számít a haszongépjármű- és pickup-üzletágban, hiszen kínálatukat olyan népszerű modellek gazdagítják, mint a Ford Transit és Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy és Amarok.

“Napjainkban a haszongépjárművek alapvető fontosságúak a Ford számára; olyan terület ez, ahol még tovább szeretnénk növekedni és gyorsítani a tempót. A Volkswagennel való együttműködés ezen a platformon mindannyiunk számára jelentős pénzügyi előnyöket kínál többek közt a tervezés, az üzemszervezés és a szerszámozás területén,” mondta Jim Farley, a Ford ügyvezető igazgatója. “A következő 24 hónap során a Ford már akkumulátoros elektromos változatokat is kínál majd a Transit és az F-150 modellekből azoknak a céges vásárlóknak, akik egyre inkább igénylik a nulla károsanyag-kibocsátást, a konnektivitást, az adatfeldolgozást és a mesterséges intelligenciát.”

“A Forddal való együttműködés alapkőnek számít GRIP 2025+ stratégiánkban, és fontos része a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is folyó átalakításának,” nyilatkozta Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. “Ez a hosszú távú kooperáció tovább erősíti majd mostani kiváló pozíciónkat a könnyű haszongépjárművek szegmensében – különösen legfontosabb európai piacainkon –, és újra csak bebizonyítja, hogy tervünket lépésről lépésre sikeresen végrehajtjuk.”

Az, hogy Európában a Ford a Volkswagen MEB platformját használja, újabb sarokkőnek számít a Volkswagen elektromosautó-stratégiájában, és hűen tükrözi a két vállalat elkötelezettségét, hogy teljesítsék a 2015-ös Párizsi Megállapodás előírásait. A Volkswagen és a Ford azt tervezik, hogy további lehetőségeket is keresnek majd az együttműködésre az elektromos járművek területén.

2023-tól kezdve több éven át a Ford 600.000 darab elektromos autót építhet a MEB platformra, amit arra terveztek, hogy hatékonyan egyesítse a térkihasználást, a teljesítményt és az elektromos hajtást. A jármű terveit és dizájnját a Ford készíti majd Köln-Merkenichben, és az új modell a 2021-ben megjelenő, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E mellett jelenik meg a márka kínálatában.

Mindemellett a két autógyártó az Argo AI vállalattal is együttműködik majd, hogy kialakítsák saját, külön önvezető jármű üzletágaikat az Argo AI technológiájára alapozva. A múlt héten a Volkswagen véglegesítette korábban bejelentett befektetését a pittsburghi székhelyű Argo AI cégbe, amelyben a Fordnak már eddig is volt tulajdonrésze és fejlesztési érdekeltsége.

A Volkswagen és a Ford egymástól függetlenül döntöttek úgy, hogy befektetnek az Argo AI-ba; ez jól példázza az Argo AI vezető szerepét és látványos előrelépését az önvezető rendszerek (SDS) fejlesztésében, akárcsak azt, hogyan segíthetik elő a szövetségek az áttörést jelentő technológiák fejlesztését, ami rendkívül idő- és forrásigényes folyamat. Az Argo AI vállalat önvezető rendszere az első, amelynek európai és amerikai kereskedelmi forgalmazására már léteznek tervek. A Ford és a Volkswagen globális jelenléte lehetőséget teremt arra, hogy az Argo AI platformja legyen az az önvezető technológia, ami a lehető legszélesebb világpiacon jelenhet meg – márpedig a piaci jelenlét és az elterjedtség alapfeltétele a biztonságos és költséghatékony SDS kifejlesztésének.

A Volkswagen/Ford szövetség nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező megoldással a két vállalat között, amelyek továbbra is versenytársak maradnak a piacon.

# # #

A Ford Motor Company
A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, a mobilitási megoldások – ezen belül az önvezető járművek –, valamint a konnektivitási szolgáltatások területén. A Ford mintegy 188.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A Volkswagen Csoport
A wolfsburgi székhelyű Volkswagen Csoport egyike a világ vezető autógyártóinak és a legnagyobb járműgyártó Európában. A Csoporthoz tizenkét márka tartozik hét európai országban: a Volkswagen Személyautók, az Audi, a SEAT, a ŠKODA, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Ducati, a Volkswagen Haszonjárművek, a Scania és a MAN. A személyautók portfóliója a kisautóktól egészen a luxusautókig minden kategóriát felölel. A Ducati motorkerékpárokat gyárt. A könnyű és nehéz haszongépjármű-szektorban termékeik közé tartoznak a pickupok, az autóbuszok és a nehéz teherautók. Minden hétköznap világszerte mintegy 671.205 dolgozó átlagosan 44,567  járművet állít elő, vagy más, járművekhez kapcsolódó munkát, illetve üzleti tevékenységet végez. A Volkswagen Csoport 153 országban forgalmazza járműveit. 2019-ben a Csoport összesen 10,97 millió járművet adott át vásárlóinak (2018: 10,83 millió darab). A globális személygépkocsi-piacon a Csoport 12,9 százalékos részesedést tudhat magáénak. A Csoport 2019-es árbevétele összesen 252,6 milliárd euró volt (2018: 235,8 milliárd). A most véget ért pénzügyi év adózás utáni eredménye 14,0 milliárd euró volt (2018: 12,2 milliárd).

A Volkswagen Haszonjárművek
‘Sikert szállítunk’. A Volkswagen Csoporton belül önálló márkaként működő Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) feladata a könnyű haszongépjárművek fejlesztése, gyártása és értékesítése. E járművek sorában szerepel a Transporter, a Caddy és az Amarok modellcsalád, amelyeket Hannoverben, Poznańban, Wrześniaban és Pachecóban gyártanak. Járműveink ugyanúgy szállítanak építőmunkásokat, családokat és kalandorokat, mint zsemlét, csomagot és szörfdeszkát. Világszerte nap mint nap számtalan embernek segítenek a jól végzett munkában, mobil műhelyként működnek, mentősöket és rendőröket visznek bárhová, ahol szükség van rájuk. A Volkswagen csoporton belül a Volkswagen Haszonjárművek feladata az önvezetés, a Mobilitás mint szolgáltatás (MaaS) és a Szállítás mint szolgáltatás (TaaS) fejlesztése, és a márka a jövőben ennek megfelelően fejleszti és gyártja Speciális Járműveit (SPV-k), például robot-taxikat és robot-furgonokat. Így egy egész társadalom közlekedéséről gondoskodunk, méghozzá a tiszta, intelligens és fenntartható mobilitás követelményeinek megfelelően. A vállalat világszerte működő üzemeiben és üzleti egységeiben több mint 24.000 munkatárs dolgozik, ezen belül mintegy 15.000 Hannoverben végzi munkáját.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; - Ford ; - Volkswagen ; Munkagép, haszongép ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: