Forrás: Scania, Sajtóközlemény
A Scania és Norvégia vezető élelmiszer-nagykereskedelmi vállalata, az ASKO régóta együttműködik nagy teljesítőképességű tehergépkocsik üzembe állítása terén.
Ezen a szoros kapcsolaton alapulva a két vállalat közösen kutat új villamosítási technikákat. A Scania mostantól akár 75 akkumulátoros elektromos tehergépkocsit szállít majd le az ASKO vállalatnak a következő három évben.
Idén az ASKO megkezdte négy hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos Scania tehergépkocsi üzemeltetését, februárban pedig a vállalat két akkumulátoros elektromos Scania elosztó teherautóval bővítette a flottáját. Az ASKO most – a Scaniával 2020-2022-re kötött hároméves együttműködési megállapodásának keretein belül – kinyilatkoztatta szándékát akár 75 akkumulátoros elektromos tehergépkocsi megrendeléséről.
„Az a célunk, hogy 2026-ra károsanyag-kibocsátástól mentes legyen a tehergépkocsi-flottánk. Az akkumulátoros elektromos Scania teherautók fontos lépést jelentenek a fosszilis forrásoktól mentes közlekedés megvalósítása felé vezető úton az ASKO számára” – mondta Torbjørn Johannson, az ASKO NORGE AS igazgatótanácsának elnöke.
„Igazán örömteli, hogy haladó vállalatok már konkrét lépéseket tesznek azért, hogy elmozduljanak a szén-dioxidot kibocsátó nehézkategóriás járművektől” – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Az ASKO olyan elkötelezettséget vállal, amilyen a párizsi egyezmény célkitűzésének eléréséhez szükséges, nevezetesen a globális felmelegedés lehetőleg 1,5 Celsius-fokra korlátozásához.”
A Scania nemrég közzétette a jóváhagyott tudományos alapú célkitűzéseit, amelyek nemcsak a vállalat saját szén-dioxid-kibocsátásának jelentős csökkentését foglalják magukban, hanem egyértelműen számszerűsített célokat is tartalmaznak az ügyfelei körében a kibocsátás csökkentésének biztosítására vonatkozóan. „Az ASKO vállalattal kötött megállapodás kézzelfogható példája annak, hogy hogyan működünk együtt az ügyfelekkel a fenntartható közlekedési megoldásokra való átállás terén” – mondta Henrik Henriksson.
A Scania az akkumulátoros elektromos teherautóinak hivatalos bevezetési terveit 2020-ban mutatja majd be. Az elkövetkező néhány évben az akkumulátortechnika várhatóan tovább fejlődik majd, így nagyobb hatótávolságot biztosíthat az akkumulátorok tömegnövekedése nélkül. Az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik termelése kiegészíti a már jelenleg is gyártásban lévő akkumulátoros elektromos buszokét és hibrid elektromos teherautókét, illetve autóbuszokét. A Scania felkészült arra, hogy kielégítse a villamosított és megújuló üzemanyaggal hajtott nehézkategóriás járművek iránti növekvő igényt.
A Scaniáról
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része.
További tájékoztatás: www.scania.hu.