Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Maximális fordulatszámon, új szervezeti struktúrával megtámogatva pörög a légiáru-szállítás a budapesti repülőtéren

2020.05.03

Forrás: Budapest Airport, Hírek
Noha a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma márciusban a koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások következtében drasztikusan csökkent, a légiáru-szállítás teljes kapacitással működik, és kulcsszerepet tölt be a gazdaság és


a társadalom logisztikai ellátásában Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban. 2020 áprilisától a Budapest Airport cargo csapata új szervezeti struktúra keretében biztosítja a cargo fejlesztések folyamatos megvalósítását.

2020 márciusában, a COVID-19 világjárvány okozta nehéz működési környezetben a Budapest Airport cargo csapata nagy erőfeszítéseket tett a repülőtéri légiáru-forgalom folyamatosságának biztosítása érdekében. Kitartó csapatmunka, illetve az összes érintett féllel történő szoros együttműködés révén sikerült a cargo járatok számára zökkenőmentes, még a személyzetek speciális ellenőrzési és védelmi intézkedéseit is magában foglaló működési koncepciót kialakítani. Azóta ezek a lépések folyamatos pozitív hatást gyakorolnak, hiszen a légiáru-forgalom márciusban +7,18%-kal haladta meg az egy évvel korábbi szintet, az első negyedévben pedig a kezelt mennyiség 33.140 tonna volt, 3,13%-kal több, mint 2019-ben. 

A növekedéshez hozzájárult az egészségügyi felszerelések és berendezések iránti erőteljes igény, amelyek nagy mennyiségben érkeznek Kínából, hogy aztán eljussanak az ország minden pontjára, ahol szükség van rájuk, illetve még a környező országokba is – kiválóan szemléltetve a budapesti repülőtér kulcsszerepét a régióban. Március közepe óta eddig több mint 70 egészségügyi termékeket szállító cargo charter járat közlekedett Kína és Budapest között, és a menetrend szerinti légiáru járatok is szállítanak ilyen ellátmányokat. A cargo forgalom 80-85%-át továbbra is az általános teheráru tesz ki, de az egészségügyi felszerelések jelentősen hozzájárultak a mennyiség növekedéséhez.

2015 óta a Budapest Airport cargo csapata René Droese vezetésével, illetve a repülőtéri légiáru-szállító közösség – cargo partnerek, légitársaságok, földi kiszolgálók, speditőrök, integrátorok, értékesítő ügynökök, hatóságok, hazai és nemzetközi légiközlekedési és logisztikai szövetségek - támogatásával és együttműködésével a fejlesztések terén több nagy eredményt is elért. A repülőtér cargo forgalma 60%-kal, évente mintegy 150.000 tonnára nőtt, a járathálózat pedig több új dedikált járattal és belly cargo (a személyszállító repülőgépek rakterében szállított áru) kapcsolattal bővült, és több jelentős lépés is történt a még előnyösebb repülőtéri cargo környezet kialakítása érdekében. A Budapest Airport csatlakozott a magyarországi logisztikai egyesületekhez, a magyarországi légiáru-szállító közösség pedig a Magyar Szállítmányozók Szövetségének Légi Szállítmányozási Munkabizottsága keretében, strukturáltabb módon folytatja munkáját. Az elmúlt 5 év kétségkívül leglátványosabb eredménye a BUD Cargo City, a repülőtér 32.800 négyzetméteres, régóta várt, ultramodern légiáru-kezelő és elosztó központjának, illetve a hozzá kapcsolódó, két F kategóriás 747-8F egyidejű kiszolgálására alkalmas forgalmi előtérnek az átadása volt, amelyek immáron teljes kapacitással üzemelnek.

A repülőtér-üzemeltető stratégiai fontosságú területként tekint a légiáru-szállításra, ami a Budapest Airport üzleti terveinek egyik stabil, hosszú távú eleme. A cargo fejlesztések ezért folytatódni fognak, hiszen még számos teendő van; többek között az üzletág digitalizálása, a speciális árutípusok, például a gyógyszeripari termékek és az élőállat-szállítás jobb kiszolgálása, a működési környezet további optimalizálása, illetve az ismert szállítók és a minősített megbízók részére program kialakítása.

Áprilistól, immáron repülőtér-fejlesztési igazgatóként René Droese az összes repülőtéri fejlesztésért felelős, így csapatával együtt ingatlan- és infrastruktúra-fejlesztőként fogja tovább támogatni a cargo üzletágat.

A szakterület maga, beleértve a Kossuth József cargo menedzser által vezetett légitársasági értékesítést és marketinget, átkerült a Budapest Airport Kam Jandu kereskedelmi igazgató irányítása alatt tevékenykedő Üzletfejlesztési Igazgatóságához. A cargo üzletág jelentősége azonban változatlan; sőt, azt tovább erősítik az értékesítés és a marketing terén létrejövő új szinergiák, illetve az üzletfejlesztési csapat gyakorlatai és technikái, melyeknek köszönhetően 2019-ben elnyerte a Routes Europe összesített marketing díját.

Nagy öröm volt számomra a BUD Cargo fejlesztésén dolgozni, illetve, hogy a magyarországi légiáru-szállítási közösséggel együttműködésben sikerült a cargo stratégiánk fejlesztési irányait beazonosítani és megvalósítani. Igazi csapatmunka eredményeképpen az első nagy mérföldkövet elértük, ezért szeretném megköszönni az összes partnerünk támogatását. Büszke vagyok a BUD Cargo City fejlesztésre, amit természetesen örömmel bővítünk majd tovább a későbbiekben. A cargo üzletág Kossuth József és Kam Jandu irányítása alatt továbbra is nagyon jó kezekben lesz” - nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport repülőtér-fejlesztési igazgatója.

Józseffel és csapatával tovább fogunk dolgozni a magyarországi légiáru-szállítás fejlesztésén, amelyhez René vezetésével a kollégák kiváló alapokat fektettek le az elmúlt öt évben, beleértve a Cargo City projekt megvalósítását. A továbbiakban is számítunk a magyar légiáru-szállítási közösség támogatására, és hisszük, hogy együtt a BUD Cargo számára fényes jövőt tudunk építeni” - tette hozzá Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója.

www.bud.hu    


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BUD ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: