Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

70 évvel ezelőtt, 1950 márciusában kezdődött: a Bulli világsikere

2020.03.13

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Haszonjárművek Sajtóközlemény
- Az első Transporter 1950. március 8-án készült el a Volkswagen wolfsburgi üzemében.
- 70 év T1-től T6.1-ig – egyetlen más haszonjárműnek sem volt ilyen hosszú gyártási időszak
- A Bulli-t továbbra is ikonnak tekintik a mikrobuszok, a kisteherautók és kompakt lakókocsik körében


Budapest, 2020. március 13. – A Volkswagen Haszonjárműveknél rendkívüli történelmi évfordulót ünnepelnek. A Transporter - más néven Bulli, Kombi, Volkswagen kisbusz, kisteherautó vagy mikrobusz - a világ leghosszabb gyártási időszakával büszkélkedhet.  Az első Transporter „Type 2” néven 70 évvel ezelőtt, március 8-án gördült le a gyártósorról a Volkswagen wolfsburgi üzemében. A Bogár (Type 1) után ez volt a Volkswagen név alatt legtöbbet értékesített gépkocsi.  A mai napig több mint 13 millió darab követte a modell sorozat első legyártott Transporterét. Ennek a kultikussá vált klasszikus autónak a története hat jármű-generációra terjed ki. A világutazók ezt lakókocsiként használva járják a világot, a vállalkozások mindig úgy gondolták, hogy ez a gépkocsi megbízható társ az alkalmazottak és az áruk szállítására. És a családok is biztonságosan vezetik a Bulli-t mindennapi életükben.

Már a koncepció megjelenése is legendás, mert a Bogár mellett Európában a gazdaság fejlődése során egy nagyobb járműre is szükség volt. A Volkswagen egy kompakt haszongépjárművet gyártott, maximális helykihasználással: a boxer motort hátulra építették, a vezető messze elöl ült, és nagy volt a tér a kettő között.  Ezek a T1 - a kisteherautó első nemzedékének jellemzői, amelyet a Volkswagen mérnökei fejlesztettek ki.
 
A T1 - 1950-től 1967-ig
1949. november 11-én a Volkswagen felfedte a médiának egy kézi összeszerelésű szállító jármű, egy furgon jellegű autó prototípusát. Ami akkor még mindig hiányzott, az a név volt.  A Volkswagen már 1949-ben lépéseket tett, többek között a „Bully” név védjegyként való szabadalmi bejegyzésére. Ám ezt egy kisebb balszerencse kísérte: egy másik cég bebiztosította magának a jogokat e név használatára. Mindettől függetlenül a VW előkészületeket tett a név nyilvános felhasználására: a Volkswagenen belül Bully-ként használt nevet gyorsan Bulli-ra változtatták.  Megszületett tehát a furgon nem hivatalos neve. Ám több mint fél évszázadba telt, mire a Volkswagen Haszonjárművek márka 2007-ben véglegesen megkapta a védjegyhez fűződő szabadalmi jogokat. Ezután a sorozat minden modellje megszerezhette a hivatalos nevet, amelyet rajongói már évek óta használnak.
 
A Bulli története egy valódi időutazás.  Az 1950-es évről a ma embereinek vagy nincsenek emlékei, vagy csak kevés olyan, amelyek 70 évvel ezelőttre nyúlik vissza. A zene segít áthidalni az évtizedek közötti távolságokat.  70 évvel ezelőtt Bing Crosby volt zenei szupersztár; a "Fehér karácsony" című dala azóta is minden idők legtöbbet eladott dalának számít. A Volkswagen akkoriban csak egy induló vállalkozás volt., legújabb termékével: a Transporterrel. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. A maximális hasznos teher elérte a 750 kg-ot, ami már méltó volt a „gazdasági csoda” megjelölésre. Az autóba az oldalsó ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útra.

A még ennél is legendásabb Bulli 1951-ben jött: ez volt a „Micro Bus De Luxe” - amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak - ez már körbefutó ablakokkal, egyedi tetőablakokkal és összecsukható napfénytetővel jelent meg a piacon. Egy évvel később megjelent a pick-up változat, az '50-es évek kisteherautója. Ebből a sorozatból gyorsan felbukkantak a különböző karosszéria változatok is. A Westfalia a kemping változattal járult ehhez hozzá: egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó. 1956-ban a termelést áthelyezték a hannoveri új üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben történt piaci megjelenéséig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.

A Volkswagen Haszonjárművek
„Világszerte a legjobb szállítási megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek”
A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-csoport önálló márkájaként globálisan fejleszt, gyárt és értékesít könnyűkategóriájú haszongépjárműveket. Termékei között szerepel a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok sorozat. Ügyfeleivel konzultálva a Volkswagen Haszonjárművek színvonalas járműkoncepciókat, valamint telematikai és logisztikai megoldásokat kínál, mégpedig a természeti erőforrások kímélése és a lehető legmagasabb színvonalú gazdaságosság jegyében. A márka 2018-ban mintegy 499,700 könnyűkategóriájú haszonjárművét értékesítette, amelyek Hannoverben (Németország), Poznańban (Lengyelország), és Wrześniában (Lengyelország) készültek. A Volkswagen Haszonjárművek világszerte több mint 21 ezer munkatársat foglalkoztat.

www.vwh.hu    


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Munkagép, haszongép

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: