Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Volkswagen Csoport és márkái sikeresen zárták a 2019-es évet

2020.03.17

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- Dr. Herbert Diess vezérigazgató: „2019 nagyon sikeres év volt a Volkswagen Csoport számára. Létrehoztuk a szükséges alapokat az összes lényeges változáshoz.”


- A Volkswagen növeli az árbevételt és az üzemi eredményt - bevezette az ID.3 és a Golf 8 modelleket, az új márka arculat kifejezi a márka új tevékenységét
- Az Audi magasabb működési megtérülést ér el - a ŠKODA, SEAT, Bentley, Porsche, Scania és MAN javítja az értékesítési bevételeket és az üzemi nyereséget
- A Volkswagen Haszonjárművek bevétele csökkent, a Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások jelentősen növelte az árbevételt és rekord üzemi eredményt ért el

Wolfsburg / Budapest – A Volkswagen Csoport sikeresen zárta a 2019-es pénzügyi évet, szinte minden márkája jobb pénzügyi eredményeket ért el. Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Igazgatóságának elnöke elmondta: „2019 nagyon sikeres év volt a Volkswagen Csoport számára. Minden lényeges változáshoz alapvető alapot tettünk. 2020 nagyon nehéz év lesz. A korona-járvány ismeretlen operatív és pénzügyi kihívásokkal jár. Ugyanakkor vannak aggodalmak a tartós gazdasági hatások miatt is. Az erőink egyesítésével, a szoros együttműködéssel és a magas morállal a csoportunkban sikerrel küzdhetjük le a koronavírus okozta krízist.

A Volkswagen márka 88,4 milliárd eurós árbevétele 2019-ben az előző évihez képest 4,5 százalékkal magasabb volt. A különleges tételek előtti működési eredmény 3,8 (3,2) milliárd euróra nőtt. Különösen a termékmix és az ármeghatározás javulása ellensúlyozta a Volkswagen személygépkocsi modellek alacsonyabb eladási számait, valamint a bevezetési költségeket és a negatív árfolyamhatásokat. A speciális tételek előtt az értékesítés operatív megtérülése 4,3 (3,8) százalékra nőtt. A dízel ügy –1,9 (–1,9) milliárd eurós külön tételeket eredményezett.

Az Audi márka értékesítési árbevétele 55,7 (59,2) milliárd euróra csökkent a 2019-es pénzügyi évben. Ennek oka a több márkát értékesítő társaságoknál végrehajtott a Csoporton belüli átalakulás volt. Az üzemi eredmény (az előző évi adat nem tartalmazza a speciális tételeket) 4,5 (4,7) milliárd EUR volt. A termékmix és a termékköltségek javulása ellensúlyozza a modellek bevezetésének és megszüntetésének negatív hatásait, az új termékek és technológiák magasabb előzetes kiadásait, a kedvezőtlen árfolyam-tendenciát és a személyi költségek növekedését. Az értékesítés operatív megtérülése (az előző évi adat nem tartalmazza a speciális tételeket) 8,1 (7,9) százalék volt. A Lamborghini és Ducati márkák pénzügyi teljesítménymutatóit az Audi márka pénzügyi adatai tartalmazzák.

A ŠKODA márka árbevétele 2019-ben 14,5 százalékkal 19,8 milliárd euróra nőtt, részben az indiai konszolidáció következtében, melynek során India kapta a regionális központi szerepet. A működési eredmény 0,3 milliárd euróval 1,7 milliárd euróra javult. A mennyiség növekedése, a kombinált optimalizálás és az árképzési intézkedések jobban ellensúlyozzák a költségnövekedés és az új termékek magasabb előzetes kiadásaiból származó negatív hatásokat. Az értékesítés operatív megtérülése 8,4 százalék volt, szemben az előző évi 8,0 százalékkal.

A SEAT folytatta emelkedő trendjét a szóbanforgó évben: az árbevétel 11,5 milliárd eurót tett ki, 12,7 százalékkal meghaladva az előző évi rekordot. A működési eredmény 445 (254) millió euróra emelkedett, ami szintén új rekord. Különösen a mennyiség és a termékmix hatása volt pozitív. A SEAT márka operatív megtérülése 3,9 (2,5) százalékra nőtt.

A Bentley márka 2019-ben 2,1 milliárd eurós árbevételt generált, 35,1 százalékkal meghaladva az előző évi eredményeket. Az üzemi eredmény 65 (–288) millió EUR-ra javult a megnövekedett volumenek, illetve a folyamatban lévő hatékonysági programmal összefüggő költségmegtakarítások, valamint a termékmix-hatások és az árfolyam-tendenciák következtében. A márka operatív megtérülése 3,1 (–18,6) százalékra nőtt.

A Porsche Automotive árbevétele 10,1 százalékkal, 26,1 (23,7) milliárd euróra nőtt a 2019-es pénzügyi évben. A különleges tételek előtti működési eredmény 2,4 százalékkal 4,2 milliárd euróra javult az előző év azonos időszakához képest. A mennyiségi és termékmix fejlesztések, valamint a termékköltség-optimalizálás kompenzálta a negatív árfolyamhatásokat és a költségnövekedést. A különleges tételek előtti értékesítés operatív megtérülése 16,2 (17,4) százalék volt. A dízel ügy a tárgyidőszakban –0,5 milliárd eurós külön tételt eredményezett.

A Volkswagen Haszonjárművek árbevétele a 2019-es pénzügyi évben csaknem azonos volt az előző évi szinttel, 11,5 (11,9) milliárd EUR. Különösen az új termékek növekvő fix és fejlesztési költségei csökkentik az üzleti eredményt 510 (780) millió euróra. A jobb termékköltségek pozitív hatást gyakoroltak. Az értékesítés operatív megtérülése 4,4 (6,6) százalék volt.

A Scania Járművek és Szolgáltatások árbevétele 13,9 (13,0) milliárd euró volt a 2019-es pénzügyi évben. A működési eredmény 24,8 százalékkal 1,5 milliárd euróra nőtt. A megnövekedett járműértékesítés, valamint az erősebb eredeti alkatrész- és szolgáltató üzlet mellett a termékmix fejlesztése, valamint az árfolyamhatások pozitív hatással voltak a profitra. Az értékesítés operatív megtérülése 10,8 (9,3) százalék volt a beszámolási évben.
A magasabb értékesítési mennyiség hatására a MAN haszongépjárművek árbevétele 2019-ben 12,7 milliárd euróra emelkedett, 4,6 százalékkal haladta meg az előző évi értéket. A működési eredmény 402 (332) millió EUR-ra növekedett az előző évi időszakhoz képest, amelyet negatívan befolyásoltak az indiai tevékenységek átszervezésével kapcsolatban felmerült költségek. A márka operatív megtérülése 3,2 (2,7) százalék volt.

A Volkswagen Financial Services árbevétele az elszámolási évben 38,0 milliárd eurót tett ki, ez 15,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A működési eredmény 13,3 százalékkal nőtt, és új rekordot, 3,0 milliárd eurót ért el. A növekedés elsősorban az üzleti növekedésnek tudható be.

Frank Witter, a Csoport igazgató tanácsának pénzügyekért és informatikáért felelős tagja: „A koronavírus terjedése befolyásolja jelenleg a globális gazdaságot. Nem világos, hogy ez milyen komolyan vagy mennyi ideig érinti majd a Volkswagen Csoportot. Jelenleg szinte lehetetlen megbízható előrejelzést készíteni. Munkacsoport módban teljes mértékben betartjuk az összes intézkedést alkalmazottaink és családtagjaink támogatása, valamint üzleti tevékenységünk stabilizálása érdekében.”

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; - Seat ; - Škoda ; - Volkswagen ; Munkagép, haszongép

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: