Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A mesterséges intelligencia terén végzett kutatás révén a Scania növelheti az üzemidőt az ügyfelek számára

2020.02.11

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
A legkorszerűbb, mesterséges intelligencián alapuló technológiát használó új, sokoldalú keresőmotorral a Scania szervizek gyorsabban megoldják a járművek problémáit.


Egy egyhónapos Scania 650 S tulajdonosa érthetően nagyon nem örült, amikor az alapjárati fordulatszám ingadozását tapasztalta. Azonban az angliai Boston városában újonnan épített Scania márkaszerviz bevetette a tudását (és a számítógépeit), hogy megtalálja a megoldást. 

A tulajdonos által készített videofelvétel és a szerviz által végzett közúti próbakör egyaránt megerősítette a hibát, azonban a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerének (Follow-up Report Administration System) és a Scania diagnosztikai, illetve programozási rendszerének (Diagnose and Programmer) szokásos ellenőrzési műveletei nem találtak megoldást a javításra. 

Mesterséges intelligencia terén végzett kutatás a segítségért 

Szerencsére a bostoni márkaszerviz hasznát tudta venni a legkorszerűbb, mesterséges intelligencián alapuló technológiát használó sokoldalú keresőmotorral végzett kísérleteknek. 

A szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkkal rendelkezik a rendellenességekről és az elhárítási módokról. Ezek alapján a Scania szerelői világszerte hasznát vehetik a helyileg alkalmazott ideiglenes megoldások „könyvtárának”. Ha egy üzemeltetői minőségi problémát jelentenek, akkor a Scania talál egy ideiglenes javítási módot a probléma tartósabb megoldásáig. 

Az új technológia egy egyszerű, de erőteljes áttörést jelent. Az FRAS-rendszer már jelenleg is egy értékes forrás, de a Scania szerelői világszerte eltérő mindennapos kifejezéseket használnak, amelyek nem feltétlenül a hivatalos szakkifejezések vagy nem megfelelő a szavak sorrendje. A 650 S üzemeltetőjének esetében az „egyenetlen alapjárat” kifejezésre való keresés az FRAS-rendszerben nem járt eredménnyel. Azonban a mesterséges intelligenciával végrehajtott keresés rögtön sikeresnek bizonyult. Elvégezték a jelzett szoftverfrissítést, a hibát ezzel elhárították, az ügyfél pedig boldogan elhajtott a járművel.

A Scania Great Britain műszaki támogatócsapata évente tízezer FRAS-esetet kap a márkaszervizektől, köztük műszaki kérdésekkel és minőségi rendellenességi jelentésekkel egyaránt. 
A legtöbb esetben olyan válaszokat adunk a szervizeknek, amelyek az FRAS-ban vagy a Scania rendszereiben elérhető más médiacsatornákon keresztül már eleve rendelkezésre álló információkat tartalmaznak” – mondta Aaron McGrath, a Scania Great Britain műszaki menedzsere. „A szervizekben a mesterséges intelligencia terén végzett kutatás hasznosításával pontosan ott kapjuk az információkat, ahol kell, például a szerelők keze ügyében, csökkentve a hibakeresés idejét, és ezáltal növelve az üzemidőt az ügyfelek számára.” 

A Froogle intelligens kereső ideális az idő nyomása alatt dolgozó szerelőknek 

A bostoni márkakereskedés és márkaszerviz egy közepes méretű telephely 17 szerelővel, amely Anglia fő mezőgazdasági területén található, így sok ügyfele az élelmiszeriparnak szállít árukat. A műhely munkanapokon éjfélig tart nyitva, hétvégén pedig rövidebb nyitvatartási idővel működik. Naponta körülbelül húsz tehergépkocsi tér be ide karbantartásra vagy javításra. 

Rendkívül nagy a nyomás a szerelőinken, és egyre gyorsabbnak kell lennünk” – mondta Barry Poll szervizvezető. „Az új generációs tehergépkocsikban több elektronikus vezérlőegység és érzékelő található. Ez egy más világ.” 

Ben Howlett felügyelő és eszkalációs mérnök, aki 2003-ban gyakornokként kezdett a bostoni márkaszervizben, felidézte, hogy a tehergépkocsiknál akkoriban még mechanikai problémák fordultak elő. 

Manapság százszor jobbak a termékek, azonban az időnk nagy részét a diagnosztika és a szoftverek kötik le. A diagnosztika során egy probléma megoldása két órát, két napot vagy két hetet is igénybe vehet.

Tehát ahogyan a tehergépkocsik egyre bonyolultabbak, úgy a műhelyek eszközeinek is lépést kell tartaniuk ezzel. Ezért fogadják örömmel a szerelők ezt az új technológiát. Ben Howlett egy új nevet is adott ennek. 

A mesterséges intelligenciát használó keresőmotor rendkívül nagy segítséget jelent. Ez egy FRAS-Google, azaz Froogle” – mondta. 

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2018-ban 88.000 tehergépkocsit, 8.500 autóbuszt és 12.800 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 137 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 52.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu.


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; IT, informatika, digitális, elektronikus

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: