Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

2019.12.20

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- 2024-ig 19 milliárd euró a jövő témaköreire, ebből 11 milliárd euró az elektromos mobilitásra
- Modell- és elektromos offenzíva 2020-ban: összesen 34 új modell
- Az újonnan alapított Car.Software szervezet 2020. január 1-ével kezdi meg működését


- Hatásos a „Transform2025+” stratégia
- Szűkülő világpiac mellett is kedvezőbb 2019-es gazdasági mutatók

Wolfsburg / Budapest – Világszerte 34 új modellel jelenik meg a Volkswagen a jövő év során a piacon, amelyek közül tizenkettő SUV, nyolc pedig elektromos vagy hibrid hajtásrendszerű. Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) így fogalmazott: „Új korszak előtt állunk, s komolyan gondoljuk az elektromos mobilitást. 2024-ig a márka 19 milliárd eurót fordít a jövő technikáira, egyedül az elektromos mobilitás fejlesztésére 11 milliárd eurót biztosítunk. Már 2020-ban elindítja a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját: nyáron kiszállítjuk ügyfeleinknek ID.31 modellünket, röviddel ezután pedig az ID.Next2 formájában megérkezik első elektromos SUV-modellünk. ID.-családunk emberek sokasága számára teszi első ízben lehetővé a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást – ez a New Volkswagen.”

A márka továbbra is szilárdan fenntartja a párizsi klímacélok melletti elkötelezettségét, s a tervek szerint 2050-re a vállalatot és autóit egyaránt szén-dioxid-semleges mérleg jellemzi majd, 2025-re pedig felére csökken a gyártás szén-dioxid-kibocsátása. Elektromos offenzívájával a Volkswagen már jó úton halad efelé.

Fontos lépés a vállalat modernizációja és digitalizációja útján a „Digitális Átalakulás Útiterve” („Roadmap Digitale Transformation”), amelyről 2019-ben született döntés és az elkövetkező évek során – a jövőről szóló megállapodást (Zukunftspakt) követően – mindenekelőtt a verseny-, illetve nyereségtermelő képesség további növelését célozza, emellett a márka és a vállalatcsoport szoftverkompetenciája fejlesztésének alapjául is szolgál. Önálló gazdasági egységként már 2020 januárban megkezdi működését a Car.Software szervezet, s a tervek szerint a járművek, illetve a járműközeli szolgáltatások saját szoftverfejlesztésének aránya a jelenlegi tíz százalék alatti értékről 2025-ig legalább 60 százalékra emelkedik.

2019-ben a Volkswagen márka immár a célegyenesben halad. Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) az erős csapatteljesítményt emelte ki: „A szűkülő teljes piacon a Volkswagen világszerte növelte piaci részesedéseit és jelentősen javított működési eredményén. Központi jelentőségű volt e sikerben gazdasági alaptevékenységünk tovább haladó átszervezése, a jövőről szóló megállapodás (Zukunftspakt), valamint a világméretű SUV-offenzívánk sikerének pozitív hatásait is beleértve. Ugyancsak fontosnak számított az egyes régióbeli eredményeink javulása és a sikeres WLTP-menedzsment.”
A jövőről szóló 2016-os megállapodás (Zukunftspakt) szintén érezteti hatását, s a tervezett mintegy hárommilliárd eurós költségcsökkentésből 2019 végéig mintegy 2,6 milliárd eurónyit sikerül realizálni.

Arno Antlitz, az igazgatótanács a pénzügy területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Stratégiánk hatásosnak bizonyult. Autóink meggyőzőek, következetes költség- és beruházási fegyelmünk pozitív hatásai pedig jól érezékelhetők, ezért e nehéz piaci környezetben is megerősítjük a teljes 2019-es évre szóló négy és öt százalék közötti nyereségarány-célkitűzésünket. A bejelentetteknek megfelelően 2019-ben jóval egymilliárd euró feletti operatív cash-flow kigazdálkodására számítunk. 2020-as pénzügyi céljaink változatlanok, akárcsak a 2022-re kitűzött legalább hatszázalékos operatív nyereségarány, illetve kétmilliárd eurót meghaladó cash-flow célkitűzéseink.”

A termelés is hatékonyabbá vált 2019-ben, s a termelékenységnövelés éves szinten ötszázalékos célértékét felülmúlva az idei év végére várhatóan több mint hét százalékot produkál.

2019 nem utolsósorban a sikeres modellpremierek éve is, amely során mindenekelőtt a Golf 8 és az ID.3, illetve a T-Cross, a Teramont3, a T-Roc R4 és a T-Roc Cabrio5 hódíthatta meg az ügyfeleket.

1. ID.3.: Ez a modell egyelőre nem kapható Európában.
2. ID.Next: Tanulmánymodell
3. Teramont: Ez a modell nem szerepel a németországi kínálatban.
4. T-Roc R: Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 9,5 - 9,1 / városon kívül 6,6 - 6,5 / kombinált 7,7 - 7,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 171; gazdaságossági besorolás: D
5. T-Roc Cabriolet: Ez a modell egyelőre nem kapható.

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: