Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az új megjelenésű Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron modellek már rendelhetőek Németországban

2019.12.13

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóközlemény
- Alacsony kibocsátás és nagy hatékonyság: a földgáz, mint üzemanyag óvja a környezetet és a költségeket is csökkenti
- 2.0 TFSI erőforrás 125 kW (170 LE) teljesítménnyel


- Az A4 Avant g-tron* és az A5 Sportback g-tron* modellekre Németországban már lehet rendelést leadni

Ingolstadt / Budapest, 2019. december 13. – Az Audi fölgázzal üzemelő modelljei egyesítik az ökológia és az ökonómia szempontjait. Az Audi A4 Avant g-tron* és az A5 Sportback g-tron* modellek mostantól új, sportosabb formában és a legkorszerűbb érintésvezérelt kezelési koncepcióval érhetők el. A németországi ügyfelek november 21-től rendelhetik meg a két modellt, az Audi A4 Avant 40 g-tron alapára 43.200 euró, míg az Audi A5 Sportback 40 g-tron modell 45.100 eurótól érhető el.

Az Audi g-tron modellek a négykarikás márka integrált és fenntartható mobilitási koncepciójának elemei. Ennek érdekében egy olyan, sűrített földgáz (CNG) üzemű használatra speciálisan átalakított, 2.0 TFSI benzines erőforrást használnak, amely 125 kW (170 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 270 Nm, amely 1.650 és 4.400 fordulatszám tartományban érhető el. Álló helyzetből mindkét modell 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességgre, az A4 Avant g-tron (sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,9 (kombinált); CO2 kibocsátás g/km: 113 -105* (kombinált)) legnagyobb sebessége pedig 221 km/óra, az A5 Sportback g-tron (sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,8 (kombinált); CO2 kibocsátás g/km: 111 -103* (kombinált)) pedig 224 km/óra sebességig folytatja a sprintet. A kétliteres TFSI aggregát nyomatékát egy hagyományos hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.

A sűrített földgáz tárolására szolgáló négy hengerszerű tartály - amely akár 200 barra sűrítve képes 17,3 kilogrammnyi földgázt tárolni - az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi és a jármű hátsó részének aljában található. A belső rétege egy poliamid tartály. A második - egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP) és egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) összetételű – réteg szolgál a nagyfokú szilárdságot biztosító tartószerkezetként. A külső réteg tisztán üvegszálas erősítésű polimerből (GFRP) áll és az ő feladata az esetleges sérülések jelzése, mint amilyen például a kőfelverődésből vagy a nagyobb akadályokon való áthajtás során keletkező károsodás. A szénszállal erősített anyagok összekötéséről pedig epoxigyanta gondoskodik. Az Audi A5 Sportback g-tron sűrített földgáz üzemű, kombinált fogyasztásán alapuló hatótávolság (NEDC ciklus szerint) 420 és 455 kilométer közé esik, az A4 Avant g-tron esetében ez az érték 420 és 440 kilométer között várható. Amennyiben a tartályban található sűrített földgáz mennyisége egy meghatározott, 0,4 kg és 1,4 kg közötti értékre esik, a 2.0 TFSI erőforrás benzines üzemmódra vált. Ez a sűrített földgáz befecskendezési nyomásától és a gáz hőmérsékletétől függ. A sűrített földgáz és benzin utántöltésére szolgáló töltőnyílások a közös tanksapka fedél alá kerültek.

Mindkét megújult modell sportosabb és kifinomultabb benyomást kelt. A műszerfal középpontjában található a nagyméretű, új MMI touch kijelző, amely az új kezelési rendszer központi irányításáért felel. Az üzemanyag tartályok töltöttségi szintjéről két kijelző tájékoztatja a vezetőt. A vezetőinformációs rendszer mind sűrített földgáz, mind benzines üzemmódban tájékoztat a fogyasztás alakulásáról és – amennyiben szükséges – további információkkal látja el a vezetőt a több, mint 800 németországi sűrített földgáz utántöltő állomás közül a legközelebb található kút kapcsán. Az infotainment kínálat kiterjed az MMI navigáció plus megoldásra, amely egy új hardvert, a harmadik generációs moduláris infotainment platformot (MIB 3) használja. Az Audi connect és az Audi connect plus számos online szolgáltatást kínál. Ilyenek például a Car-to-X szolgáltatások, amelyek az Audi flotta raj intelligenciájának előnyeit használják ki.

Az Audi A4 és A5 modellsorozatok g-tron modelljei november 21-től már rendelhetőek Németországban. Az A4 Avant 40 g-tron alapára 43 200 eurótól indul, az A5 Sportback 40 g-tron pedig 45 100 eurótól érhető el. Mindkét modell 2020. első negyedévében érkezik a kereskedésekbe.

Az A4 Avant 40 g-tron műszaki adatai:

Lökettérfogat (cc),                        ;1.984
Maximális teljesítmény (kW/LE) és fordulatszámtartomány,        ;125/170, 4.450 és 6.000 között
Maximális nyomaték (Nm) és fordulatszámtartomány,        ;270, 1.650 és  4.400 között
Legnagyobb sebesség (km/óra) 221
Gyorsulás (0-100 km/óra sebességre),        ;8,4 mp
Sűrített földgáz fogyasztás (kombinált) (NEDC ciklus alapján),        ;4,1 – 3,9 kg/100 km
(16 és 19 col közötti kerékméretre vonatkozó információk)    
Hatótávolság sűrített földgázzal (NEDC ciklus alapján),        ;420 – 440 km
(16 és 19 col közötti kerékméretre vonatkozó információk)
Sűrített földgáz üzemben mért kombinált CO2 kibocsátás,        ;113 – 105 g/km

Az A5 Sportback 40 g-tron műszaki adatai:

Lökettérfogat (cc),        ;1.984
Maximális teljesítmény (kW/LE) és fordulatszámtartomány,        ;125/170, 4.450 és 6.000 között
Maximális nyomaték (Nm) és fordulatszámtartomány,        ;270, 1.650 és  4.400 között
Legnagyobb sebesség (km/óra),        ;224
Gyorsulás (0-100 km/óra sebességre),        ;8,4 mp
Sűrített földgáz fogyasztás (kombinált) (NEDC ciklus alapján),        ;4,1 – 3,8 kg/100 km
(17 és 20 col közötti kerékméretre vonatkozó információk)    
Hatótávolság sűrített földgázzal (NEDC ciklus alapján),        ;420 – 455 km
(17 és 20 col közötti kerékméretre vonatkozó információk)
Sűrített földgáz üzemben mért kombinált CO2 kibocsátás,        ;111 – 103 g/km

A felsorolt modellek üzemanyag-fogyasztása:

Az A4 Avant 40 g-tron:
Sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,9 (kombinált);
CO2 kibocsátás g/km: 113 -105* (kombinált)

Az A5 Sportback 40 g-tron:
Sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 4,1 – 3,8 (kombinált);
CO2 kibocsátás g/km: 111 -103* (kombinált)

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

* Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

** Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

A megadott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a vonatkozó jogszabályi előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek.További információ a WLTP és az NEDC közötti eltérésekről a wwww.audi.hu/wltp oldalon található.

Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit – például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait – és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosáram-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról”) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern, Hellmuth-Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen szerezhető be.

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2018-ban az Audi összesen mintegy 1,812 millió Audi gépkocsiját, 5,750 Lamborghini sportautóját és 53.004 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: