Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Egy új, fülke nélküli tanulmányjármű – a Scania AXL leleplezése

2019.12.14

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Önvezető járműcsaládunk legújabb tagjának bemutatkozása: Scania AXL, egy teljesen önvezető tanulmány-tehergépkocsi fülke nélkül.


A nehézkategóriás önvezető járművek újabb mérföldköveként a Scania különböző területeken dolgozó szakembereinek egy csoportja összeállt, és kifejlesztett egy tanulmány-tehergépkocsit, amelynek kialakítása még fülke nélkül is a vállalat moduláris rendszerén alapul.

Miközben a különféle iparágak keresik, hogy miként tehetnék gördülékenyebbé és még fenntarthatóbbá a fuvarozást, egyre inkább figyelembe veszik az önvezető járműveket. A bányák és a nagy, zárt építési területek jó példák azokra a környezetekre, amelyek kedvezők az önvezető kísérletekhez, mivel ezek jól szabályozott helyszínek.

Egy jelentős lépés a jövő közlekedési rendszerei felé

A Scania AXL tanulmány-tehergépkocsival jelentős lépést teszünk a jövő intelligens közlekedési rendszerei felé, amelynek az önvezető járművek természetes részei lesznek” – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Folytatjuk a tanulmányjárművek építését és kísérleti üzemeltetését, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek a ma elérhető technológiák segítségével.

Az önvezető járművek esetében a szoftver sok szempontból fontosabb, mint a hardver. A Scania AXL járművet egy intelligens vezérlőkörnyezet irányítja és felügyeli. Például a bányákban az önvezető működést egy logisztikai rendszer támogatja, amely megmondja a járműveknek, hogy hogyan kellene végrehajtaniuk a feladatokat.

Már ügyfeleinknél is üzemelnek önvezető teherautóink. Azonban ezekben még biztonsági okokból helyet kap egy járművezető, hogy szükség esetén beavatkozhasson. A Scania AXL-nek nincs fülkéje, ami jelentősen megváltoztatja a játékszabályokat” – mondta Claes Erixon, a Scania kutatási és fejlesztési részlegének vezetője. „Az elmúlt években nagy lépéseket tett az önvezető járművek fejlődése. Még mindig nem rendelkezünk az összes válasszal, azonban a Scania AXL-hez hasonló tanulmányjárművek révén új utakat törünk és továbbra is gyorsan tanulunk.”

Az hagyományos és az új műszaki megoldások ötvözete

A tanulmányjárművet hajtó belső égésű motor jó példája annak, hogy hogyan férnek meg egymással a hagyományos és az új műszaki megoldások. Ez az erőforrás kedvező módon megújuló bioüzemanyaggal működik.

A Scania AXL masszív és erős kialakítása, illetve megoldásai jól megfelelnek a bányák és nagy építési területek durvább környezetének. A hagyományos fülkét egy új, intelligens elülső modul helyettesíti, azonban még így is könnyen felismerhető, hogy ez a tanulmányjármű egy Scania.

A Scaniáról
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2018-ban 88.000 tehergépkocsit, 8.500 autóbuszt és 12.800 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 137 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 52.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része.
További tájékoztatás: www.scania.hu.


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Fém, gépipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: