Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Knorr-Bremse csökkenti a haszongépjárművek szénlábnyomát

2018.09.19

Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
- Az új tárcsafék-generáció szénlábnyoma kb. 10%-kal alacsonyabb
- Aktív féknyeregkioldás: éves szinten akár 1 tonnával kevesebb kibocsátott CO2.
- Gyárilag felújított termékek: alacsony költségű lehetőség a régebbi járművek esetében


A Knorr-Bremse – a fékrendszerek globális piacvezetője, valamint egyéb vasútijármű- és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója – a haszongépjárművek szénlábnyomának csökkentésével a gyakorlatban is megvalósítja termékeiért vállalt átfogó felelősségét.

Ahogyan Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG Haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős igazgatósági tagja nyilatkozta: „Célunk, hogy minden üzleti tevékenységünk terén minimalizáljuk a felhasznált természetes erőforrások mennyiségét, és ezzel a közlekedés fenntartható formáját támogassuk. Az életciklus-értékelések segítségével átfogó képet kaphatunk arról, hogy a folyamatok mely pontjain változtathatunk a leghatékonyabban – legyen szó a gyártásról, az újrahasznosításról vagy a hulladékkezelésről.”

Új tárcsafékek: kevesebb kibocsátott CO2 a gyártás és a használat során is

A Knorr-Bremse az új tárcsafék-generációit (SYNACT® a nehéz tehergépjárművekhez, NEXTT® a pótkocsikhoz és félpótkocsikhoz) életciklus-értékelések (LCA-k) segítségével hasonlította össze a megfelelő elődökkel: az SN7 és az ST7 generációkkal. Mindkét új változat a biztonság, a megbízhatóság és az ügyfélhaszon szempontjából is lényeges előnyöket nyújt. Az ISO 14040 számú, életciklus-értékelésekre vonatkozó nemzetközi szabványon alapuló LCA-k a fenntarthatóság terén elért eredményeket is dokumentálják. Elődjéhez képest az új SYNACT kétdugattyús fék már a gyártási folyamat során is („a bölcsőtől a kapuig”) 11%-os csökkenést mutat fel a CO2-kibocsátás tekintetében. Ugyanez az összehasonlítás az egydugattyús NEXTT fék esetében 10%-os csökkenést mutat.

Figyelmet érdemel az a megtakarítás is, amely az opcionális aktív féknyeregkioldó rendszernek (ACR) köszönhetően érhető el a használat közben. Az ACR a Knorr-Bremse szabadalmaztatott mechanikus rendszere, amely a fékezési folyamat befejezésekor leválasztja a betéteket a féktárcsáról, és ezzel egy időben a féknyerget is középhelyzetbe állítja. Ez minimálisra csökkenti a fékerőmegoszlást, illetve az ebből eredő teljesítményveszteséget, ami az összes úszónyerges fék velejárja. Járművekkel végzett tesztjei során a TÜV Süd műszaki tanúsítócég megerősítette, hogy egy kéttengelyes teherautó esetében az ACR akár 1%-os üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet. Az eredményt egy távolsági, éves szinten 100.000 kilométert megtevő, pótkocsis öttengelyes tehergépjárműre vetítve azt kapjuk, hogy a kibocsátás évente 1 tonna CO2-dal csökken.

A Knorr-Bremsénél Stefan Brauherr felel a fenntarthatóságért: „2017-ben új, részlegeken átívelő Ökotervező munkacsoportot indítottunk, hogy a fenntarthatóságot a termékek szintjén, a teljes gyártási folyamat alapjaként fektethessük le. Célunk, hogy a fenntarthatóság szempontjait is bevonjuk a termékfejlesztés folyamatába, már a tervezés szakaszától kezdődően – méghozzá a Csoport egészében egységes módon. Úgy tekintünk erre, mint egy újabb lehetőségre, amellyel kihasználhatjuk a két divíziónk közötti összhangot.”

Az Ökotervező munkacsoport összehozza a vállalati felelősségvállalás képviselőit a vasúti és haszongépjármű divíziókkal, valamint kifejezetten a gyári felújítási részleg tagjaival is.

EconX®: eredeti – értékalapú – fenntartható

A Knorr-Bremse TruckServices élettartam-hatékonysági elvet követ az értékesítés utáni szektorban, és gyári felújított termékeket ajánl a régebbi járművek kis költségű szervizlehetőségeként. A termékek „újjáteremtése” a fenntarthatóság tekintetében is jelentős növekedést eredményez. A Knorr-Bremse által felújított használt termékek rövidebb élettartammal ugyan, de eredeti feladatukat láthatják el. Az életciklus-értékelés nagyon pozitívnak mondható az újonnan legyártott alkatrészekhez képest.

A haszongépjárművek részleg gyárilag felújított termékeket illető portfóliója mostanra közel 500 különböző elemet tartalmaz, melyeket a Knorr-Bremse az EconX® márkanévvel hirdet a piacon. A gyári felújítás az új termékek legyártásából adódó CO2-kibocsátásnak háromnegyedével jár csak, a használt alkatrészek visszaszállításának ellenére is.

A vállalat 2018 első felében közel 930 tonna CO2-ot, 220 tonna nyersanyagot és 3250 MWh energiát takarított meg a gyári felújítással. Ezek az értékek olyan LCA-kon alapulnak, amelyeket a független DEKRA intézet is bevizsgált és jóváhagyott.

Klímasemleges organikus fejlődés 2020 közeledtével

A Knorr-Bremse már 2014-ben elérte a károsanyag-kibocsátás visszaszorításának eredetileg 2020-ra kitűzött célpontját. Az új cél most az, hogy az általános működésből adódó CO2-kibocsátás ne lépje túl a 2015-ös alapszintet, a jelentősen megnövekedett gyártási kapacitás ellenére sem. A Csoport ezt szem előtt tartva dolgozik az energiahatékonyság növelésén, és arra törekszik, hogy határozottan a házon belül generált megújuló energia felé mozdítsa az energiafelhasználást, például saját napenergiás erőművekkel. 2017 végén az indiai Púnában működő haszongépjárműgyár 600 kW-os erőművet vett használatba. Napos időben az erőmű elegendő elektromos energiát termel ahhoz, hogy teljes mértékben kiszolgálja a gyárat, amely így függetlenné válhat a regionális áramellátástól. További pozitívum, hogy a Csoport külső forrásból származó elektromos energiája is egyre nagyobb mértékben származik megújuló energiaforrásokból. 2017 óta például a budapesti és a kecskeméti gyárak is kizárólag megújuló energiaforrásból származó elektromos áramot használnak fel.

www.knorr-bremse.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; - Knorr-Bremse

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: