Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

NEXTT: a Knorr-Bremse új féke pótkocsik és könnyű haszongépjárművek számára

2018.09.05

Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
- A gazdaságos működés tekintetében a tárcsafék új mércét állít fel a 19 kNm féknyomatékig terjedő kategóriában
- Az egydugattyús kialakítás egyúttal kisebb tömeget is jelent


- Gyorsan és hatékonyan hozzáigazítható a konkrét alkalmazásokhoz és a regionális előírásokhoz
- A választható aktív féknyeregkioldással (Active Caliper Release, ACR) üzemanyag takarítható meg

München, 2018. szeptember 5. – A Knorr-Bremse, a világ vezető fékrendszergyártója – valamint további vasúti és haszongépjármű-rendszerek terén is vezető helyen álló beszállító – által pótkocsiknak és könnyű tehergépjárműveknek készített új tárcsafék a gazdaságos működés tekintetében új mércét állít fel szegmensében. Az új fék a szakterületen 40 millió tárcsafékrendszer segítségével begyűjtött tapasztalatra épít.

Új fejlesztésű, egydugattyús kialakításával, és kis, 29 kg-os tömegével a NEXTT – a Knorr-Bremse két új tárcsafékének egyike – új mércét állít fel teljesítmény és gazdaságos működés tekintetében a 19 kNm féknyomatékig terjedő kategóriában.

Egydugattyús kialakításával és az ezzel járó kis, 29 kg-os tömegével – amelyhez a Knorr-Bremsére jellemző, a szakterületen már több millió alkalommal igazolt megbízhatóság nyújt hátteret – a NEXTT új mércét állít fel gazdaságos működés tekintetében a 19 kNm féknyomatékig terjedő kategóriában. Moduláris kivitelének és szabványosított belső mechanikus szerkezetének köszönhetően az új tárcsafék gyorsan és hatékonyan az adott alkalmazáshoz és regionális előírásokhoz alakítható. A további választható berendezések mindegyike, így például az aktív féknyeregkioldás (Active Caliper Release, ACR) is új lehetőségeket nyit az üzemeltetők előtt a költségcsökkentésre.

Bernd Spies, a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek igazgatótanácsának elnöke így fogalmazott: „Amikor kitűztük a NEXTT megalkotásának célját, olyan terméket szerettünk volna fejleszteni, amely az eddiginél kompaktabb, könnyebb és rugalmasabb a különböző regionális követelményekhez való igazíthatóság szempontjából, amely digitális képességekkel rendelkezik, és fel van készítve azokra a kihívásokra, amelyekkel a haszongépjárművek gyártói a villamosítás és automatizálás szintjének növekedése során szembesülnek – és minden célkitűzésünket sikerült valóra váltanunk.”

Ansgar Fries, a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek igazgatótanácsának tagja elmondta: „A NEXTT révén olyan tárcsafékkel szolgálhatunk ügyfeleinknek, amelynek fejlesztése adott igényeiknek megfelelően történt. Amíg az akár 30 kNm féknyomatékot igénylő nehéz tehergépjárművekhez a bevált kétdugattyús működési elvet alkalmazzuk, addig a NEXTT esetében egydugattyús elven biztosítunk legfeljebb 19 kNm fékerőt. A megcélzott alkalmazások közé tartoznak egyrészt a pótkocsik Európában, másrészt a pótkocsi-tehergépjármű rendszerek piaca Észak-Amerikában. Az alapverzió választható kiegészítő funkciókkal is felszerelhető. A megoldás mögött olyan fejlesztőmérnökök nemzetközi csapata áll, akik több mint 30 éves tapasztalattal rendelkeznek a globális alkalmazásokhoz készült tárcsafékek fejlesztése és gyártása terén – ezt a fajta szaktudást pedig kizárólag a Knorr-Bremse tudja kínálni.”

Megalkuvás nélküli teljesítmény egyetlen dugattyúval

Kialakításuk következtében az egydugattyús féknyergek magukban hordozzák az egyenlőtlen betétkopás kockázatát, ami azt jelenti, hogy a betéteket még a súrlódóanyag teljes betétbeli elhasználódása előtt ki kell cserélni. Az idő előtti csere megakadályozására megbízhatóan el kell kerülni ezt az egyenlőtlen kopást. A NEXTT készítésekor alkalmazott új betétszabályozó rendszer mindezt a fékbetétek megengedett kopási élettartamának teljes ideje alatt, bármilyen összetett kiegészítő mechanikus rendszer nélkül éri el. Ugyanakkor a második dugattyú nélkülözése sokkal egyszerűbbé is teszi a fék átfogó kialakítását. Ez a megoldás tehát a tömeg és a költségek szempontjából is meghozza a maga gyümölcsét.

Gazdaságos üzemanyag-felhasználás és az előrejelző karbantartás lehetőségei

A NEXTT alapváltozatának bevezetésére új berendezéskiegészítővel kerül majd sor: Az aktív féknyeregkioldás (ACR) a Knorr-Bremse szabadalmaztatott mechanikus rendszere, amely a fékezési folyamat befejezésekor leválasztja a betéteket a féktárcsáról, és ezzel egy időben a féknyerget is középhelyzetbe állítja. Ez minimálisra csökkenti a fékerőmegoszlást, illetve az ebből eredő teljesítményveszteséget, ami az összes úszónyerges fék velejárója. A gazdaságos üzemanyag-felhasználás ebből származó javulása olyan jelentős mértékű megtakarítási lehetőséget kínál a jármű üzemeltetőjének, amellyel egyetlen másik mechanikus működési elv sem büszkélkedhet. A jelenleg fejlesztési fázisban lévő elektronikus fékállapot-megfigyelő rendszer is előkészíti majd a terepet a rugalmas karbantartási időszakok és az előrejelző karbantartás-tervezés számára. Ez egy jövő felé megtett lépésnek minősül, hiszen a fékrendszer teljesítményének folyamatos megfigyelése lesz a magas szinten automatizált járművek egyik üzemeltetési alapkövetelménye.

Minden tekintetben erős csomag

A NEXTT a Knorr-Bremse teljes körű kerékfigyelő rendszerének része. A különféle féktárcsákkal, -betétekkel és működtetőegységekkel együtt az új fékgeneráció egyértelmű előnyöket kínál az ügyfeleknek. Ezek közé tartoznak például a súrlódó (tárcsa- és betét-) felületek különleges párosításai, amelyek fejlesztését a Knorr-Bremse fékbetétgyártókkal együttműködve hajtotta végre. Ezek a fékbetétek már napjainkban teljesítik a tervezett jövőbeli jogszabályok követelményeit.

Knorr-Bremse: A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.

Az elkövetkezendő néhány évben a közlekedésbiztonság mellett az összekapcsolhatóság, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az elektromos közlekedés és a vezetésautomatizálás megatrendjei formálják majd a közlekedési ágazatot. Ebben az összefüggésben a Knorr-Bremse megbízható rendszerpartnerré válik, amely mind a négy fő területen folytatja fejlesztéseit, szoros együttműködésben ügyfeleivel. A Knorr-Bremse a haszongépjármű-ipar legfontosabb szakvásárain, a 2018-as IAA-n és az Automechanika kiállításon mutatja be termékportfólióját. A bemutatott tevékenységek és újítások között úttörő közlekedésbiztonsági technológiák és automatizált közlekedési megoldások is találhatók autópályákra és városi alkalmazásokra a mottónkkal: „A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.”

Jöjjön el, és nézze meg a Knorr-Bremse termékeit Hannoverben szeptember 20. és 27. között az IAA haszongépjármű-bemutatón a 17-es csarnok A30 standján és a D107 jelű szabadtéri területen. Az Automechanika vásáron Frankfurt am Mainban szeptember 11. és 15. között a Knorr-Bremse a 3.0 csarnok 91-es és 98-as standján állít ki.

www.knorr-bremse.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; - Knorr-Bremse

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: