Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A jövő koncepciói automatizált haszongépjárművek számára

2018.08.30

Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
- A Knorr-Bremse bemutatja tehergépjármű-prototípusát, amely teljesen önvezető üzemmódban képes közlekedni az autóutakon/autópályákon


- Megoldások a magas szinten automatizált vezetési funkciók mindhárom dimenziója – a környezetfelismerés, döntéshozás és működtetés – számára.

München, 2018. augusztus 30. – Hannoverben, az IAA haszongépjárművek bemutatóján a Knorr-Bremse, a világ vezető fékrendszergyártója – valamint további vasúti és haszongépjármű-rendszerek terén is vezető helyen álló beszállító – egy olyan tehergépjárművet készül bemutatni, amely teljesen önvezető üzemmódban képes az autóutakon/-pályákon megtenni útvonala egyes szakaszait, miközben előzési manővereket is végez. Emellett a Knorr-Bremse rendkívül hatékony módszerekkel is előáll majd, amelyekkel üzembiztossá tudja tenni magas szinten automatizált rendszereit.

A Knorr-Bremse a szakvásár New Mobility World (A közlekedés új világa) elnevezésű szabadtéri arénájában fogja bemutatni tehergépjármű-prototípusát, amely teljesen önvezető üzemmódban képes közlekedni az autóutakon/autópályákon. Ha a forgalmi helyzet megengedi, automatikusan meg is tudja előzni az előtte lassabban hajtó járművet. Jelmondatának szellemében – „Előkészítjük az utat az automatizált vezetés számára” – a 17-es csarnok 30-as standján kiállító vállalat olyan termék- és rendszermegoldásokat tesz majd közszemlére, amelyek megteremtik az ilyen magas szinten automatizált járműrendszerek alapjait, valamint bemutatja, hogyan lehet üzembiztos, és egyben költséghatékony módon megvalósítani az összetett automatizált funkciókat.

Ahogyan Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős igazgatósági tagja nyilatkozta: „Az elkövetkező néhány évben fokozatos elmozdulásnak lehetünk majd szemtanúi az egyre sokoldalúbb vezetéssegítő rendszerektől az automatizált vezetés, és ezáltal azon járművek felé, amelyek átmenetileg teljesen képesek átvenni a vezetést, hogy a felszabaduló gépjárművezető más feladatokat tudjon ellátni, vagy éppen pihenhessen egy keveset. A szóban forgó rendszerek megtervezésekor kulcsfontosságú a haszongépjárművekre jellemző menetdinamika mélyreható ismerete, ami a személyautók eseténél jóval összetettebb kérdés. Az ezen a téren hozzánk fűződő ABS, EBS, ESP-, vészfékező és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek milliói nemcsak maradandóan tanúskodnak ezzel kapcsolatos szakértelmünkről, de egyúttal alapot teremtenek számunkra a gépjárművezetés-támogató rendszerekben és az automatizált vezetésben rejlő lehetőségek kiaknázására is.”

Dr. Jürgen Steinberger a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek igazgatótanácsának tagja, ahol az automatizált vezetés szakterületéért felel: „Az IAA szakvásáron a magas szinten automatizált vezetési funkciók mindhárom dimenziója – a környezetfelismerés, döntéshozás és működtetés – terén általunk egyaránt uralt hathatós képességeket fogjuk bemutatni. Egy másik döntő szempont pedig az intelligens redundancia elve: Amikor a jármű átveszi az irányítást, mindent úgy kell megtervezni, hogy az elektronikus alrendszerek esetleges meghibásodása esetén se veszíthesse el ezt az irányítást. A kritikus részegységek eredetileg igényelt egyszerű megkettőzése a gazdaságosság szempontjából értelmetlen lépés. Az IAA szakvásáron azt fogjuk megmutatni, hogy egy korszerű fékrendszer miként veheti át akár csak ideiglenesen is a kormányzás szerepét. Az automatizált vezetéshez kidolgozott redundanciakoncepciónk a kiemelkedő teljesítmény és a költséghatékonyság ötvözésének módját illusztrálja.”

A vezetéssegítő rendszerek segítenek elkerülni a baleseteket

2015-ben a Knorr-Bremse a valaha volt legelső olyan vészfékező rendszert dobta piacra, amely adategyesítést alkalmazott a radar- és videoadatok kombinációjának kiértékeléséhez, egyértelműbb meghatározást adott az útakadályokra, és megbízhatóan megelőzte a „téves riasztások” kiadását, vagyis a rendszer hibás aktiválását.

Az IAA haszongépjárművek 2016-os bemutatóján a Knorr-Bremse által felvonultatott prototípus, egy tehergépjármű-pótkocsi tesztberendezés képes volt az automata telephelyi manőverezés végrehajtására, vagyis egy zárt raktárban előre meghatározott útvonal teljesen önvezető üzemmódban történő bejárására. Ugyanebben az évben állt elő a Knorr-Bremse holttérasszisztensével is, amely radar és kamerák segítségével figyeli meg a jármű oldalait. A külső visszapillantó tükrök használata helyett a jármű oldala mentén látható kép kijelzőkön jelenik meg, amelyek a potenciálisan veszélyes helyzetekben képesek kinagyítani a kép megfelelő részét. A járművezető látható vagy hallható figyelmeztető jelzést kap, ha kerékpáros vagy gyalogos kerül a veszélyzónába. A Német Szövetségi Statisztikai Hivatal 2016-os számadatai azt mutatják, hogy a tehergépjárműveket érintő balesetek 17%-a történt „kanyarodás, fordulás, tolatás, manőverezés vagy elindulás” művelet közben. A holttérészlelő rendszerek mindegyike, így például a Knorr-Bremse holttérasszisztense is jelentős mértékben képes csökkenést előidézni a személyi sérüléssel járó balesetek számában.

A 2018. évi IAA szakvásáron bemutatott tehergépjármű-prototípus – amely teljesen önvezető üzemmódban képes az autóutakon/-pályákon megtenni útvonala egyes szakaszait – a magas szinten automatizált vezetés fejlesztésének jelenlegi csúcstechnológiáját képviseli, azon területét, amelynek előmozdításán a Knorr-Bremse is aktívan munkálkodik. Ennek alapjait a Knorr-Bremse széles körű termékportfóliója biztosítja, amely jóval messzebbre terjed az integrált fékezésnél és a kormány működtetésénél.

2000 óta a Knorr-Bremse több mint kétmillió olyan ESP-rendszert értékesített, amely gondoskodik a dinamikus stabilitásról. Napjainkban a prototípusjárművek új vezetéssegítő rendszerekkel felszerelve érkeznek meg az európai és ázsiai ügyfelekhez. Az Egyesült Államokban leányvállalata, a Bendix jóvoltából a Knorr-Bremse jelentős piaci részesedésre tett szert ezen a területen autonóm sebességtartó automatikája, vészfékező, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérészlelő rendszere révén. Kínában a Knorr-Bremse innovációs partnerséget tart fenn a világ két legnagyobb haszongépjármű-gyártójával, abból a célból, hogy a helyi piacra jellemző kihívások leküzdésére alkalmazza ezeket a megoldásokat.

Redundancia: az automatizálás mögött húzódó valódi kihívás

Már több mint egy évtizede, hogy az autóipar a biztonság és a járművezetési kényelem fokozása érdekében az automatizált vezetési funkciók kidolgozásán munkálkodik. A vezetéssegítő rendszerekkel kezdve az automatizálás különböző szintjei a vezetőről fokozatosan a járműre ruházzák át a felelősséget. Napjainkra széles körű egyetértés alakult ki az autóiparban azon hatszintű modell használatára vonatkozóan, amely a teljes automatizálásra való fokozatos áttérést hivatott leírni. Ez a modell az Autóipari Mérnökök Nemzetközi Társasága (Society of Automotive Engineers International, SAEI) által 2016 végén kiadott tanulmányra épül. Ez a dokumentum az emberi járművezető szerepét határozza meg az automatizálás hat szintjén, célja pedig az, hogy a jogalkotóknak és az autóiparnak egyaránt világos, egyértelmű keretrendszert biztosítson a szabályozási rendelkezések és műszaki specifikációk meghatározásához.

A vezetésautomatizálás hatszintű modelljét alátámasztó technológia három különböző dimenziót érint: a jármű stabilitását, a manővertervezést és a navigációt/összekapcsolhatóságot. E három dimenzió első eleme a féktávolság javítását, valamint a meg- és kicsúszás megakadályozását célzó műveletekből tevődik össze. Ezek a műveletek az ABS (blokkolásgátló fékrendszer) és az ESP (elektronikus stabilizáló program) funkciók révén hajthatók végre, amelyek egyben a következő dimenzió – a „manővertervezés” – alapját is képezik. Itt a környezeti szenzorok, például a radar-, videó- és lézeralapú rendszerek az aktív kormányzási beavatkozással együtt használatosak az automatizált járművezérlés támogatásához. A harmadik dimenzió – a navigáció/összekapcsolhatóság – biztosítja a szükséges bővített környezeti információkat, valamint támogatja a járművek közötti, illetve a járművek és az infrastruktúra közötti együttműködést egy széles földrajzi hatókörben.

A vezetés automatizálttá válásával felmerül a kérdés a gyártócégekben, hogy vajon miként biztosíthatják költséghatékonyan és egyúttal megbízhatóan az üzembiztos működést. A szakvásáron a Knorr-Bremse azt fogja bemutatni – a járművekhez kapcsolódó szükséges szakismeretekkel –, hogy az aktív kormányrendszer meghibásodása miként ellensúlyozható az érintett részegységek redundáns készletének beszerelése nélkül.

A magas szinten automatizált vezetési funkciók általában arra a képességre alapoznak, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a jármű különféle alrendszereinek üzemképességét. A járművezető csak akkor láthatja el egyéb feladatait a jármű mozgása közben, ha a teljes rendszer – annak redundáns szerkezetével együtt – a kívánt módon működik.

Knorr-Bremse: A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.

Az elkövetkezendő néhány évben a közlekedésbiztonság mellett az összekapcsolhatóság, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az elektromos közlekedés és a vezetésautomatizálás megatrendjei formálják majd a közlekedési ágazatot. Ebben az összefüggésben a Knorr-Bremse megbízható rendszerpartnerré válik, amely mind a négy fő területen folytatja fejlesztéseit, szoros együttműködésben ügyfeleivel. A Knorr-Bremse a haszongépjármű-ipar legfontosabb szakvásárain, a 2018-as IAA-n és az Automechanika kiállításon mutatja be termékportfólióját. A bemutatott tevékenységek és újítások között úttörő közlekedésbiztonsági technológiák és automatizált közlekedési megoldások is találhatók autópályákra és városi alkalmazásokra a mottónkkal: „A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.”

Jöjjön el, és nézze meg a Knorr-Bremse termékeit Hannoverben szeptember 20. és 27. között az IAA haszongépjármű-bemutatón a 17-es csarnok A30 standján és a D107 jelű szabad téri területen. Az Automechanika vásáron Frankfurt am Mainban szeptember 11. és 15. között a Knorr-Bremse a 3.0 csarnok 91-es és 98-as standján állít ki.

www.knorr-bremse.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; - Knorr-Bremse ; Kiállítás, konferencia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: