Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Knorr-Bremse intelligens mechanikus és villamosítási megoldásai a fokozottan környezetbarát haszongépjárművek szolgálatában

2018.08.28

Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
- Működtető-részegységek villamosítása: nagy teljesítményű működés
- Elektromos csavarkompresszor: csendes levegőellátás
- Töltés mozgás közben: kitűnően teljesítő, rugalmas töltőrendszer


A „Megcélozzuk a minimális kibocsátást” jelmondattal a Knorr- Bremse, a világ vezető fékrendszergyártója – valamint további vasúti és haszongépjármű-rendszerek terén is vezető helyen álló beszállító – olyan megoldások széles körű készletét kínálja, amelyek a haszongépjárművek ökológiai lábnyomának folyamatos javítását célozzák. Ezen megoldások segítségére lesznek a kibocsátási céljaik teljesítésére törekvő nagyvárosok és települések mellett azoknak a flottakezelőknek és járműgyártóknak is, akiknek még szigorúbb kibocsátási előírásoknak kell megfelelniük.

A Kiepe Electric IMC500-as koncepciója lehetővé teszi az akkumulátorról üzemelő buszok akár 500 kW-os teljesítményű töltését menet közben. Levegőben húzódó elektromos távvezetékek alatt működve minden alrendszer egyidejűleg tölthető, hatékonyan kiaknázva a légvezeték-infrastruktúra lehetőségeit.

A Knorr-Bremse új, eddiginél kompaktabb elektromos kompresszorának tömege 25%-kal, helyigénye 30%-kal csökkent.
    
Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős igazgatósági tagja mindezt így magyarázza: „A kibocsátás még szigorúbb szabályozására tett előkészületek, valamint ehhez kapcsolódóan az erőátviteli rendszerek nulla kibocsátására irányuló trend által új értelmet nyer az alkatrészek villamosítása. A villamosítás lehetővé teszi az alkatrészek zökkenőmentes beillesztését az átfogó járműrendszerekbe, megnyitva az utat a nagy teljesítményű működtetőegységek felé. Portfóliónk a nagy pontosságú, gyorsan reagáló elektromos működtető- és intelligens vezérlőegységektől a járművek meghajtása és a fedélzeti áramellátás terén alkalmazott nagy teljesítményű elektromos rendszerekig terjed. Ugyanakkor a teljesen mechanikus megoldások is hozzájárulnak a jobb környezeti teljesítményhez és nagyobb hatékonysághoz.”

Thorsten Seehars, a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek igazgatótanácsának tagja hozzátette: „Eszközök valóságos tárháza vehető igénybe mind a különálló járművek, mind pedig a teljes járműflották károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. Például már a működtetőegység apró módosításával is nagy hatást lehet elérni a kibocsátás terén. És természetesen azt sem lehet feltételezni, hogy az elektromosan működtetett alkatrészek mindig hatékonyabbak az intelligens tervezésű mechanikus megoldásoknál. Épp ezért határozott előnynek számít az a tény, hogy a Knorr-Bremse egyformán szakértelemmel bír a rendkívül teherbíró és hatékony mechanikus rendszerek, valamint az elektromos hajtású járművekhez alkalmazott elektromos működtetőegységek és rugalmas töltési koncepciók terén.”

A CCAplus mechanikus tengelykapcsoló-működtető javítja a hatékonyságot

A „koncentrikus tengelykapcsoló-működtető plusz” (Concentric Clutch Actuator plus) – vagy röviden: CCAplus – új, teljesen mechanikus kivitelt biztosít, amely minimálisra csökkenti a holttérfogatot. A holttérfogat a korszerű tengelykapcsoló-működtetők általános jellemzője, amely gondoskodik arról, hogy a működtetőegység ne csupán a tengelykapcsoló tényleges elmozdulását tegye lehetővé, hanem a kopást is képes legyen ellensúlyozni. A pneumatikus rendszer tekintetében ez azt jelenti, hogy a tengelykapcsoló minden egyes üzemeltetésekor nagyobb hengertérfogat kerül nyomás alá, mint amennyi a tengelykapcsoló működtetéséhez ténylegesen szükséges.

Az átlagot tekintve a tengelykapcsoló-rendszer holttérfogata a tengelykapcsoló élettartamának elején hozzávetőlegesen 450 köbcentiméter. Ezzel szemben a lökettérfogata mindössze mintegy 360 köbcentiméter. Az új CCAplus termék nagyban lecsökkentett holttérfogata javítja a vezérlés pontosságát, ami gyorsabb tengelykapcsoló-működéshez vezet. A teljesen mechanikus önszabályozó rendszernek köszönhetően nincs szükség beállításra, így a tengelykapcsoló élettartama alatt is biztosítottak az egyenletes vezérlési jellemzők. A CCAplus a sürítettlevegő-fogyasztás általános csökkenését eredményezi, ami a takarékosan felhasznált üzemanyag mennyiségében is tükröződik.

Elektromos csavarkompresszor – csendes levegőellátás

Hannoverben, az IAA haszongépjárművek bemutatóján a Knorr-Bremse fokozottan kompakt méretű, testreszabható vezérléssel rendelkező új elektromos kompresszort mutat be – amelynek tömege 25%-kal, helyigénye pedig 30%-kal kisebb. Az elektromos kompresszor eredendően sokkal kevésbé hajlamos a vibrációra, mint a dízelüzemű járművekben hagyományosan használt dugattyús kompresszorok. Az a tény, hogy minimálisra csökkenti a nem kívánt zajkibocsátást – működés közben a halk zúgásnál alig erősebb zajt kelt –, természetes választási lehetőséggé teszi az elektromos hajtású és hibrid járművek körében. Az alacsony zajszint fontos követelmény, hiszen a teljesen elektromos hajtású járművek is nagyszámú pneumatikusan működtetett alkatrészt tartalmaznak, és ebből eredően hatékony, nagy megbízhatóságú sűrítettlevegő-ellátást igényelnek.

A fékeken kívül ezen részegységek közé tartoznak (buszok esetén) az ajtónyitó és -záró mechanizmusok, valamint az alvázak légfelfüggesztő rendszerei is. Az intelligensebb kompresszorvezérlés módot ad az akkumulátor tárolt energiájának optimális kezelésére, a fékezési energia kompresszort hajtó elektromossággá való teljes átalakítása során. A kompresszor optimalizált kialakítása a lehető legkevesebb állásidőt biztosítja a jármű teljes élettartama alatt.

Elektromosan működtetett kipufogószelepek – fokozatmentes állítás

A Knorr-Bremse Csoport tagvállalata, a GT Emissions Systems által készített elektromosan működtetett kipufogószelep-rendszerek nagy pontosságú vezérlést biztosítanak a motor levegő- és hőmérséklet-kezelő rendszerének. Mechanikus megfelelőiktől eltérően lehetővé teszik a légáram fokozatmentes állítását – a jármű aktuális üzemi feltételeihez való optimális igazodásért. Ezek a részegységek fontos támaszai a dízelüzemű motorok gyártóinak a károsanyag-kibocsátási stratégiáik megvalósítása, valamint a jelenlegi és a jövőben bevezetett nemzetközi kibocsátási előírások, így például az Euro VI 4. szintje vagy a japán pPNLT norma teljesítése során.

Töltés mozgás közben – a kitűnően teljesítő töltőrendszer maximális rugalmasságot nyújt

A kiterjedt elektromos hajtású járműflották legfontosabb korlátja az akkumulátorok kapacitása. Az egyetlen feltöltéssel a teljes napra elegendő futásteljesítményt nyújtó egész éjjeli töltéstől a buszmegállókban zajló gyorstöltésig vagy a végállomásokon található töltőállomások igénybevételéig számos rögzített töltőrendszer van jelenleg használatban. Ezek a rendszerek csupán álló helyzetben töltik a járművet. A mozgás közbeni töltés (In Motion Charging, IMC®) koncepciója ettől eltérő megközelítést alkalmaz. Itt a jármű töltése levegőben húzódó elektromos távvezetékekről történik mozgás közben minden olyan helyen, ahol rendelkezésre állnak ilyen vezetékek. Alternatív megoldásként az útvonal elérhető légvezetékek nélküli szakaszain a jármű akkumulátorról üzemelő buszként működik. Előnye, hogy kisebb akkumulátor is elegendő ahhoz képest, amikor a jármű kizárólag az egész éjjeli töltésre támaszkodhat, miközben a töltéshez kapcsolódó állásidő immár a múlté. A töltés egyenletes napi elosztásának lehetősége csökkenti a csúcsterhelések kialakulását, ami a vasúti járművek esetéhez hasonlóan mérsékli a kiterjedt flották áramellátási költségeit. Az együttműködési lehetőségek kiaknázása érdekében az előzetesen meglévő metró-, tömegközlekedési vagy regionális vasúti rendszerekkel azonos alállomások használhatók. Hasonlóképp a vonatkozó infrastruktúrára és jármű-technológiára szakosodott, naprakész felkészültségű szakszemélyzet igénybevétele is megoldható.

Az idei IAA bemutatón a Kiepe Electric az akkumulátorról üzemelő buszok mozgás közbeni töltésének IMC500-as, legfeljebb 500 kW-os teljesítményű koncepcióját vonultatja fel. Ahol rendelkezésre állnak légvezetékek, ott az IMC500-as koncepció egyszerre teszi lehetővé valamennyi alrendszer, egész pontosan a két 160 kW-os motor (= 320 kW), a hűtő-, fűtő-, illetve légkondicionáló (HVAC) rendszer és az akkumulátor töltését, amelyet 200–300 kW-os teljesítménnyel lehet tölteni. Minél nagyobb a teljesítmény, annál kevesebb időt kell a járműnek a légvezetékek alatt töltenie az akkumulátorok teljes feltöltésének rendszeres elvégzéséhez, ami csökkenti a szükséges légvezeték-infrastruktúra mértékét. Abból eredően, hogy csupán minimális légvezetékrendszerre (a teljes hálózat kb. 20%-ára) van szükség, az IMC500-as koncepció minimális szintű infrastruktúraköltségeket von maga után.

Az új koncepció jóvoltából az elektromos buszok és a töltési infrastruktúra rendkívül hatékonyan használhatók fel, ami a rendszer egészére nézve is csökkenő üzemeltetési költségeket eredményez. A töltésre rendelkezésre álló megnövekedett időtartam és a magasabb töltési teljesítmény teherbíró és megbízható elektromos buszjáratok üzemeltetésére teremt lehetőséget.

Knorr-Bremse: A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.

Az elkövetkezendő néhány évben a közlekedésbiztonság mellett az összekapcsolhatóság, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az elektromos közlekedés és a vezetésautomatizálás megatrendjei formálják majd a közlekedési ágazatot. Ebben az összefüggésben a Knorr-Bremse megbízható rendszerpartnerré válik, amely mind a négy fő területen folytatja fejlesztéseit, szoros együttműködésben ügyfeleivel. A Knorr-Bremse a haszongépjármű-ipar legfontosabb szakvásárain, a 2018-as IAA-n és az Automechanika kiállításon mutatja be termékportfólióját. A bemutatott tevékenységek és újítások között úttörő közlekedésbiztonsági technológiák és automatizált közlekedési megoldások is találhatók autópályákra és városi alkalmazásokra a mottónkkal: „A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.”

Jöjjön el, és nézze meg a Knorr-Bremse termékeit Hannoverben szeptember 20. és 27. között az IAA haszongépjármű-bemutatón a 17-es csarnok A30 standján és a D107 jelű szabad téri területen. Az Automechanika vásáron Frankfurt am Mainban szeptember 11. és 15. között a Knorr-Bremse a 3.0 csarnok 91-es és 98-as standján állít ki.

www.knorr-bremse.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Knorr-Bremse

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: