Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Két óriásgép, és amit még a beton elbír: elkészült a Cargo City új előtere

2019.11.04

Forrás: Budapest Airport, Hírek
Hat focipálya is elfér azon a sziklaerős betonból készült forgalmi előtéren és gurulóúton, amely a Budapest Airport hamarosan átadott logisztikai bázisához, a BUD Cargo Cityhez tartozik.


Nem hiába, hiszen a világszínvonalú logisztikai bázis üzembehelyezését követően itt zajlik majd a teherszállító repülőgépek kiszolgálása; akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing B-747-8F típusú repülőgép is parkolhat ezen a masszív betonon.

Egyszerre két Jumbo, vagy négy keskenytörzsű teherszállító repülőgép rakodását és kiszolgálását lehet végezni azon a hatalmas bazaltbeton területen, amely a Budapest Airport új logisztikai bázisa mellett épült. Az új forgalmi előtér és a hozzá tartozó gurulóút 15.000 köbméter bazaltbeton felhasználásával készült – összehasonlításképp ugyanennyi vízzel hat olimpiai úszómedencét lehetne megtölteni. A forgalmi előtér egyébként 65 cm vastagságú bazaltbetonból készült, és rendkívül nagy teherbírású: akár nyolcvan afrikai elefánt is biztonságosan álldogálhatna ezen a területen!

Habár arra meglehetősen kevés az esély, hogy ez utóbbi megtörténik, az elmélet jól mutatja a forgalmi előtér teherbírását: az itt kiszolgálható legnagyobb géptípus 440 tonna felszállósúllyal büszkélkedhet, és akár száz tonna áru szállítására is alkalmas – ráadásul ebből a típusból egyszerre kettő is tartózkodhat az új forgalmi előtéren. Egy forgalmi előtér azonban nem csupán betonból és egyéb építőanyagok ötvözetéből áll: komoly fénytechnikai és optikai kábelhálózat is elengedhetetlen az üzemeléshez – ha egyenes vonalat szeretnénk húzni a felhasznált kábelekkel, hatvan kilométert kellene sétálnunk hozzá.

Hatékonyság. Ez a szó jut először eszembe, ha a BUD Cargo Cityre, és a forgalmi előtérre gondolok. Gond nélkül lehet itt kiszolgálni a világ legnagyobb teherszállító repülőgépeit, ráadásul az új előtér olyan közel helyezkedik el a logisztikai bázishoz, hogy ezt a korábbinál jelentősen gyorsabban lehet elvégezni” – hangsúlyozta René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója.

A Budapest Airport a tavalyi évben havonta átlagosan 12.000 tonna légi teherárut kezelt. A BUD Cargo City – amelyet idén novemberben ad át a Budapest Airport – nemcsak a szakma legkorszerűbb és leghatékonyabb logisztikai bázisa lesz, hanem megerősíti Budapest régiós vezető szerepét a globális áruszállításban, miközben támogatja a magyar vállalatok gazdasági és üzleti fejlődését a nemzetközi piacon.

www.bud.hu 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BUD ; Munkagép, haszongép ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Ingatlan, építőipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: