Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

2019.10.10

Forrás: Mercedes-Benz, Sajtóinformáció
A trendteremtő SUV teljes újjászületése
Stuttgart. Az új Mercedes-Benz GLE külső formaterve nem csupán erőt és jelenlétet sugároz, de 0,29-es légellenállási tényezőjével egy teljesen új mércét is felállít az SUV szegmensben.


A trendteremtő SUV tele van innovációkkal. Világelsőként E-ACTIVE BODY CONTROL aktív futóműrendszere 48 V-os elektromos hálózattal működik. Az új vezetési segédrendszerek még tovább növelik az aktív biztonságot. A belső tér még tágasabb és kényelmesebb, kérésre pedig harmadik egy üléssor is elérhető. Az infotainment rendszer nagyobb képernyőket kapott, az MBUX Interior Assist pedig a kéz- és karmozdulatokat észlelve teszi lehetővé a vezérlést. 2019 év eleji piaci bevezetésekor a GLE teljesen új, hat- és nyolchengeres benzines és négy- és hathengeres dízelmotorokkal elérhető. Később különösen nagy hatótávú konnektoros hibrid modell is bővíti majd a kínálatot. Az új 4MATIC összkerékhajtási rendszer nagyobb mozgékonyságot biztosít közúton, miközben még nagyobb magabiztosságot tesz lehetővé terepen. Az új GLE ára bruttó 19.685.000 forinttól kezdődik.

„1997-ben a Mercedes-Benz létrehozta a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. Azóta már több mint kétmillió ügyfél döntött a terep modell mellett,” - nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler AG vezetőségének tagja és a Mercedes-Benz Cars fejlesztésekért felelős vezetője. „Új vezérlési koncepciójával, innovatív asszisztenseivel, teljesen új motorpalettájával, valamint sokkal tágasabb belső terével az új GLE méltó módon folytatja a sikertörténetet.”

E-ACTIVE BODY CONTROL: a 48 V-os futóműrendszer

A még jobb rugózási kényelem és a fokozott mozgékonyság, valamint az új funkciók jellemzik az opcionális E-ACTIVE BODY CONTROL futóművet, amely az új fejlesztésű AIRMATIC légrugózással együtt érhető el. Ez a piac egyetlen olyan rendszere, amely a rugózási és a csillapítási értékeket minden egyes keréknél külön-külön képes állítani. Ennek megfelelően nem csak a karosszéria kanyarban való dőlését képes megakadályozni, de fékezéskor és gyorsításkor is ellentámaszt. Az útfelület minőségét előre elemezni képes ROAD SURFACE SCAN sztereó kamerarendszerrel együttműködve az E-ACTIVE BODY CONTROL kimagasló minőségű kényelmet tesz lehetővé, alátámasztva a Mercedes-Benz álláspontját, amely szerint az új GLE alatt található a világ legintelligensebb SUV futóműve.

Az E-ACTIVE BODY CONTROL saját Mercedes-Benz fejlesztés, egy 48 V-os hálózati rendszer működteti, felár esetében pedig a hat- vagy többhengeres modellekhez is elérhető. Rossz útfelületen a futómű nagyobb mértékű mozgásából a rendszer képes energiát visszanyerni, amivel közel a felére csökkenti az áramszükségletét az S-osztályban található előző generációs kivitelhez képest.

Erőforrások: a soros hathengeres dízelmotor már az Euro 6d-nek is megfelel

Az új Mercedes-Benz GLE a világ első SUV modellje, amely megfelel a későbbiekben érkező Euro 6d károsanyag-kibocsátási normának is. Az OM 656 hathengeres dízelmotor 330 lóerőt (243 kW) és 700 Nm nyomatékot kínál a GLE 400 d 4MATIC modellben (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 7,0-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-199 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint), míg a GLE 350 d 4MATIC esetében 272 lóerő (200 kW) és 600 Nm nyomaték áll rendelkezésre (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,9-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-198 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint). Az erőforrás különösen tiszta: kibővített kipufogógáz-utókezelésének és a kiegészítő SCR katalizátornak köszönhetően ez az első Mercedes-Benz modell, amely már most megfelel a 2020-ban hatályba lépő Euro 6d előírásainak. A piaci bevezetéskor már elérhető a négyhengeres GLE 300 d 4MATIC modell is 245 lóerővel (180 kW) és 500 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,1-6,4 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 161-169 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint).

Továbbfejlesztett emisszióvezérlő technológiának köszönhetően az OM 654 modellcsalád erőteljes négyhengerese még erőteljes igénybevétel és szélsőséges környezeti körülmények között is jóval az előírt károsanyag-kibocsátási normák alatt teljesít.

Hathengeres benzinmotor 48 V-os technológiával

A piaci bevezetéskor elérhető Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC mozgatásáról egy soros hathengeres erőforrás gondoskodik, amelynek vegyes üzemanyag-fogyasztását 48 V-os technológia csökkenti, felszereltségtől függően 8,3 – 9,4 l/100 km-re (CO2-kibocsátás: 190-214 g/km; NEDC norma szerint). A turbómotor 367 lóerős (270 kW) teljesítményét és 500 Nm nyomatékát az EQ Boost rövid időre 250 Nm nyomatékkal és 22 lóerővel (16 kW) növelheti. A beépített indítómotor/generátor felel a hibrid funkciók megvalósításáért, mint például az elektromos rásegítésért vagy az energia visszanyeréséért. A motorpaletta hamarosan új erőforrásokkal, köztük egy konnektoros hibriddel is bővül.

MBUX Interior Assist segédrendszerrel

A GLE megkapta az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációját. A továbbfejlesztett rendszer két, 12,3 colos, nagyméretű, nagyfelbontású kijelzője igazi szélesvásznú tájékoztatást és szórakoztatást biztosít. A látványos megjelenítést intuitív vezérlési koncepció teszi tökéletes egésszé.

Az új, opcionális MBUX Interior Assit mozgásérzékeléssel teszi lehetővé a rendszer intuitív és természetes működtetését. A felső konzolban lévő kamera észleli a vezető és az utas kezeinek és karjainak mozgását, és ha például egy kéz közelít az érintőképernyőhöz vagy a touchpadhoz, a média kijelző elrendezése megváltozik, és bizonyos elemek nagyobb hangsúlyt kapnak. A rendszer meg tudja különböztetni a vezető és az utas kezét, így például az ülésmasszírozás állításához eleve az adott oldal beállítási lehetőségeit hívja elő.

Emellett a rendszer a gesztusvezérlést is támogatja, például az olvasólámpa már azzal bekapcsolható, ha kezünket a középső tükör felé mozdítjuk. A vezető és az utas is beprogramozhat személyes kedvenc funkciókat magának.

Az MBUX általános működtetése is sok tekintetben javult. Például a beállítások menü új kialakítást kapott és az első beállítás asszisztens is sokat javult. Körülbelül 40 új MBUX funkció van a GLE-ben, például offroad-specifikus üzemmódok támogatása (kiszabadítás mód és az egyes kerekek megfigyelése) és kibővített offroad kijelzések a műszercsoporton és a HUD-on (dőlészögek, elérhető nyomaték, szintmagasság).

A mesterséges intelligencia révén az MBUX képes megtanulni a vezető preferenciáit is, és prediktív funkcióival meghatározza, hogy milyen műveletet szeretnénk végrehajtani – például a gyakran használt navigációs úti célokat a rendszer felajánlja, ha éppen a megszokott időben, a megszokott útvonalon indulunk el.

Belső tér: nagyobb hely hátul, opcionális harmadik üléssor

Az új GLE egy mérettel nagyobb: tengelytávja jelentősen megnövekedett az elődjéhez képest, amely így eléri a 2995 mm-t (plusz 80 mm). Ez jócskán megnöveli a belső teret, különösen a hátsó üléssorban, ahol a lábtér 69 mm-rel, 1045 mm-re gyarapodott. A hátsó fejtér az alapfelszereltségként elérhető fix, 40:20:40-es arányban ledönthető háttámlájú ülésekkel 35 mm-t nőtt (összesen 1027 mm). Mivel az A-oszlop meredekebb, ezért az első sor is tágasabbnak érződik, ráadásul a beszállás is könnyebb.

Világelsőként az SUV szegmensben opcionálisan a második sor hat irányban teljesen elektromosan állítható ülésekkel is elérhető. A bal és jobb oldali ülések hosszában 100 milliméternyit állíthatók, a háttámlák dőlésszögének állíthatósága mellett pedig a 40:20:40-es arányú (ezúttal elektromos) ledönthetőség is megmaradt. Emellett a fejtámlák magassága is állítható. Az elődmodellhez hasonlóan a második sorban egymás mellett három gyerekülés is elfér, a külső ülések pedig i-Size/ISOFIX rögzítőpontokkal rendelkeznek.

A csomagtartó mérete alaphelyzetben 825 literes, a második üléssor ledöntésével pedig akár 2055 literig bővíthető. A 72 miliméterrel szélesebb raktér még könnyebb elhelyezést biztosít. Az opcionális harmadik üléssor két kiegészítő ülőhelyet kínál. A teljesen elektromosan állítható második sor Easy Entry funkciójának köszönhetően a beszállás is könnyű.

Külső formaterv: erőteljes kiállás

„A GLE ikonikus Mercedes-Benz formaterve hű maradt a terepjárós karaktervonásokhoz,” nyilatkozta Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezői irodájának vezetője. „Megjelenésével tökéletesen megtestesíti az érzelmes letisztultságot középpontba állító formanyelvünket, miközben a modern luxus hangulatát árasztja. A belső tér a luxus és az elegancia kitűnő elegyét adja az MBUX rendszer digitális csúcstechnikájával karöltve.”

Modern luxus közúton és terepen – ezt hangsúlyozza az új GLE formanyelve. A hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások, valamint a nagyméretű kerekek a modell sokoldalúságát emelik ki. Az érzelmes letisztultság formanyelve az új GLE esetében is visszaköszön, a hangsúlyos élekkel és a nagyméretű felületekkel még nagyobb erőt és magabiztosabb jelenlétet kifejezve.

Az új GLE orrkialakításának erőteljes összhatását emeli ki az új hűtőrács, a krómozott védőlemezek, valamint a két domborítással ellátott motorháztető is, amelyek az új lámpatestekkel együtt jól megkülönböztethető összképet adnak. A világítótestek pedig nem csak látványosak, de felettébb hatásosak is. Az opcionális MULTIBEAM LED fényszórók ULTRA RANGE távolsági fényszóró funkciója különösen hosszan világítja be az utat.

Oldalnézetből a GLE magabiztos stabilitást sugároz, amelyet a 18-22 colos kerekek még jobban kiemelnek. A robosztus karaktert az ablakkeretek króm betétjei nemesítik elegáns luxusautóvá, amelyet a hátsó traktus atletikus kiállása tesz igazán sokoldalúvá. Utóbbit különösen az erőteljes vállak hangsúlyozzák, amelyek a C-oszloptól a hátsó lámpákig nyúlnak. A hátsó résznek a krómozott alsó védőlemezek kölcsönöznek igazán terepjárós megjelenést.

Aerodinamika: finomhangolás a kategória legjobb Cd értékéhez

Az új GLE 0,29-es légellenállási tényezője a kategória legjobbja, amely az elődmodell 0,32-es értékét is alaposan felülmúlja. Mindez hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátáshoz.

Az előrelépést a sindelfingeni szélcsatornában végzett rengeteg mérés és számítógépes elemzések eredményezték. A kimagasló végeredményhez hozzájárul a hűtőrács mögött található hűtőlevegő-vezérlő rendszer (AIRPANEL), amely a légáramlás szabályozásával csökkentheti a légellenállást.

Vezetési segédrendszerek még fejlettebb képességekkel

Az új GLE-ben mutatkoznak be a Mercedes-Benz legújabb generációs vezetési segédrendszerei. Az aktív biztonság szintje nem csupán tovább fejlődött az előző generációs modellhez képest, de a benne található, néhány Intelligent Drive funkció páratlan az SUV szegmensben.

Az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó funkciója például a valósidejű közlekedési jelentésekből tájékozódva is felkészülhet az autópályás torlódásokra. A rendszer elővigyázatosságból képes 100 km/h-ra csökkenteni a sebességet, amennyiben a vezető ezt máshogy nem gondolja.

A Vezetési Segédrendszerek Plus csomag új funkciójaként a dugóban ülve az aktív „Stop and Go” asszisztens sávfelfestés esetén kb. 60 km/h-ig tartja a sávot és a biztonságos követési távolságot, megállás után pedig egy percig automatikusan el is tud indulni. Ezt követően a GLE automatikusan visszagyorsít a meghatározott sebességre, fejlett érzékelőrendszerével pedig képes a sávtartásra. Az Aktív kormányzási asszisztens többsávos utakon képes vészsávot kihagyni. Például autópályán, 60 km/h-s sebesség alatt a rendszer a sávfelfestéseket és rajintelligenciájával a környező járművek pozícióját felhasználva képes a sáv szélére húzódva automatikusan helyet biztosítani a mentő járműveknek. Ha nincs hasonló tudással rendelkező gépjármű vagy érzékelt sávfelfestés, a GLE a nyomvonalát az előtte haladó járműnek megfelelően választja meg. Amint a torlódás megszűnik, a GLE visszagyorsít az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC követésitávolság-tartó asszisztens által meghatározott sebességre. Ha a közlekedési jelzőtáblák más sebességet jeleznek, az autó annak megfelelően veszi fel a tempót.

Mindig segítségre készen: számos más asszisztens rendszer is elérhető

Nem csupán a vezető tehermentesítése tekintetében lép szintet az új GLE, hanem egyúttal kibővíti a Mercedes-Benz Intelligent Drive funkciók tárházát is, nagyot lépve előre az önvezetés irányába. A DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens és az Aktív kormányzási asszisztens még kényelmesebbé teszi a vezetést a biztonságos követési távolság betartásával és a kormányzással. Az aktív sebességszabályozó asszisztens segít a sebességkorlátozások betartásában. Az Aktív sávváltás asszisztens, az Aktív vészmegállás asszisztens és a Kikerülési kormányzás asszisztens ugyancsak elérhető.

A Vezetési Segédrendszerek csomag Aktív fékrásegítésének teljesen új funkciója a bekanyarodási funkció, ami akkor lép életbe, ha a vezető például egy kétsávos úton a szembejövő sáv irányába szeretne bekanyarodni. Ilyenkor a szemközti forgalommal való ütközés kockázata esetén a GLE automatikusan végez. Emellett az új GLE Aktív holttérfigyelő rendszere lekanyarodási figyelmeztetéssel is rendelkezik, ami segít elkerülni a többi közlekedővel, pl. kerékpárossal, történő ütközést.

ENERGIZING komfortvezérlés: immár segítővel

Az ENERGIZING üléskinetika szintén új felszereltség, amely az üléspárna és a háttámla változtatásával hosszú úton még jobb kényelmet tesz lehetővé. Az ENERGIZING komfortvezérlés a gépjármű különböző kényelmi rendszereit köti össze, hogy hangaláfestéssel és megvilágítással, valamint különböző masszázsokkal többféle hangulatú programot nyújtson.

Az ENERGIZING COACH új opció, amelynek alapját egy intelligens algoritmus adja, amely helyzettől és egyéntől függően ajánlja a különböző programokat. Amennyiben a vezető például Garmin ® okosórát visel, a személyes értékei, mint például a stressz szintje vagy az alvás minősége szintén befolyásolhatják a program ajánlását. A cél az, hogy az utazók jól és kipihenten érezzék magukat egy hosszú, monoton út során is.

4MATIC összkerékhajtás: mozgékony közúton, felsőbbrendű terepen

Az új GLE minden modellváltozatában a 9G-TRONIC kilencfokozatú automata váltó dolgozik majd. A négyhengeres modelleken a 4MATIC összkerékhajtást egy központi kuplunggal rendelkező egység alkotja, amely a tengelyek között 50:50 arányban képes elosztani az erőt, az egyes kerekek túlpörgését pedig az elektronikus fékbeavatkozás akadályozza.

Más erőforrásoknál, például a GLE 450 vagy a GLE 400d esetében egy elektronikusan vezérelt, többkuplungos megoldás gondoskodik a négy kerék hajtásáról, amely szükség szerint 0-tól 100 százalékig teszi lehetővé az erőfolyam elosztását a tengelyek között. Ugyancsak újdonság az opcionálisan elérhető terepjáráshoz alkalmas hajtáslánc, amely terepfelezővel és 0-tól 100 százalékig automatikusan záró differenciálművel teszi még könnyebbé az aszfaltról való letérést. A két hálózatba kötött differenciálzár igény szerint közúton is képes a kanyarstabilitás és a dinamizmus növelésére, különösen kanyarodáskor, amelynél a rendszer az alul- vagy túlkormányozottság hajlamát csökkentheti a differenciálzárak vezérlésével.

Könnyűsúlyú konstrukció: az ideális súly jegyében

Kimagasló merevségével az új GLE karosszériája jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a modell kimagasló tulajdonságokat mondhat magáénak a dinamizmus, a csendesség, a minőség és a törésbiztonság tekintetében. A PRE-SAFE® rendszertől a biztonsági övekig, az alváztól a légzsákokig – az új GLE átfogó védelmet kínál már jóval a baleset előtt, majd pedig azt követően is.

Az új GLE karosszériájának torzós merevsége 20 százalékkal nőtt az elődmodellhez viszonyítva. Hogy ezt mérnökeink elérjék, a modellben kimagasló aránnyal találunk nagy merevségű acélt, amely lehetővé teszi a könnyűsúlyú kialakítást is. Az új GLE motorháztetője és orra alumíniumból készül, sőt, még az első és hátsó tengelyek lengéscsillapítójának konzolja is alumínium a hátsó rész oldalsó megerősítéseivel együtt.

Fel a fejjel: a HUD következő generációja

Az új generációs head-up display felbontása 720x240 pixelre növekedett és kivetítési távolsága is gyarapodott. A szélvédőre vetített információk körülbelül 45x15 centiméteres területen, teljesen színesen jelennek meg, és nem csak kétszer nagyobb, de 20 százalékkal világosabb is a rendszer az elődjéhez képest. A kivetített tájékoztatás körülbelül 3 méterrel előrébb, a motorháztető felett jelenik meg.

Szép kilátások: az ablaktörlő rendszerek csúcsa

Az új GLE esetében továbbfejlesztett MAGIC VISION CONTROL az ablaktörlő rendszerek csúcsát jelképezi, és a hagyományos rendszerekhez képest akár 50 százalékkal több mosófolyadékot spórol – miközben tökéletes kilátást biztosít. Az intelligens rendszer a körülményeknek megfelelően, pl. külső hőmérséklet és sebesség, precízen adagolja a mosófolyadékot. A meleg mosófolyadék az ablaktörlőkarokból precízen terül el a szélvédő teljes felületén, mindig azon az oldalon, amerre a kar töröl, így minimalizálva a kitakarást. Természetesen a körülményektől függően a mosás teljesen automatizáltan történhet – az adott mosóprogramot az ablaktörlőkarok motorjának vezérlőegysége tárolja.

Utánfutó manőverezési asszisztens: segítség a lassú manővereknél

Utánfutó manőverezési asszisztens is elérhető opcionálisan az GLE-hez, amely az utánfutóval történő tolatási manővereket teszi különösen könnyűvé. A rendszer automatikusan végzi el a vontatójármű kormányzását, amihez a vonóhorog gömbfejébe épített érzékelő szolgáltat megfelelő információkat.

A Mercedes-Benz ajtócsukódásának megnyugtató hangja

Az új GLE a béke és a nyugalom szigete. A külső zajok és vibrációk szigetelésében új mércét állít fel a kategóriában. Mindkét tengelyt segédkeret köti össze a karosszériával, így a futómű szigetelése is kiváló. Az utascella zajszigetelését is tovább fejlesztették. Az új GLE olyan csendes, hogy a korábban jelentéktelen zajok fontossá váltak. Ugyanis a fokozottan szigetelt utastérben a működtetési és működési zajok könnyebben észlelhetők, így azok mértékét is csökkenteni kellett, sőt, némelyiket meg kellett változtatni a harmónia, és a homogén hangészlelés érdekében. A Mercedes-Benz modellek ajtózáródásának hangjait mérnökeink mindig kiemelt figyelemmel alkották meg, és a jól ismert, megnyugtatóan jellegzetes hang természetesen az új GLE esetében is jelen van.

Belső formaterv: az erőteljes modern és az elegáns luxus találkozása

Az új GLE belső tere a Mercedes-Benz luxusautók stílusát vegyíti az SUV modellek határozottságával. Az emelkedő műszerfal sportos megjelenést biztosít, a belső téren végigfutó betétek pedig az érzelmes, időtlen eleganciát jelképezik. A lebegő hatást keltő műszercsoport modern eleganciája különleges kontrasztot képez a középkonzol terepjárókra jellemző két, hangsúlyos kapaszkodójával. A kiváló ergonómia a kimagasló bőrkárpitozású felületekkel együtt valódi luxusautós milliőt teremt, a haptikus és hallható visszajelzéssel szolgáló vadonatúj vezérlők pedig a jövő hangulatát árasztják.

A prémium SUV feltalálója: minden az M-osztállyal kezdődött

1997-ben a Mercedes-Benz hozta létre a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. 2015 őszétől a modellcsalád a GLE nevet viseli, kihangsúlyozva SUV kialakítását az E-osztály családján belül. A GLE a Mercedes-Benz történelmének legnépszerűbb SUV modellje. Jelenleg a márka hét modellel képviselteti magát sikeresen az SUV kategóriában (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-osztály). Az SUV modellek a Mercedes-Benz termékportfólió egyik legfőbb oszlopát jelentik és nagyban hozzájárulnak a márka növekedéséhez. Napjainkra világszerte több mint ötmillió ügyfél döntött a Mercedes-Benz SUV modellek mellett.

Az új Mercedes-Benz GLE forgalmazása 2019 elején kezdődött. A modell a Tuscaloosa-ban található gyárban készül (Alabama/USA).

www.mercedes-benz.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: