Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet

2019.10.21

Forrás: Siemens, Sajtóközlemény
A Siemens Mobility, a ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH (ViP), a Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM), a Codewerk GmbH és a Mapillary közös kutatást terveznek a teljesen automatizált villamos kocsiszínek témájában.


Az „AStriD” (Autonomous Tram in Depot, azaz Önvezető villamos a kocsiszínben) elnevezésű projektet a Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) finanszírozza a „Modernity Fund” (mFUND, azaz Modernitás Alap) kutatási kezdeményezés részeként.

Az önvezető villamosok felé vezető úton az AStriD jelenti a következő nagy mérföldkövet. A kocsiszínben végzett időigényes tolatási műveletek automatizálásával nagyobb támogatást kívánunk nyújtani az ügyfeleinknek ahhoz, hogy fenntartható értéket hozzanak létre a teljes életciklus során, és garantálni kívánjuk a rendelkezésre állást", magyarázta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A kutatási és fejlesztési projektet a Verkehrsbetrieb Potsdam által üzemeltetett kocsiszínben fogják végrehajtani, a cél pedig az, hogy önvezető villamosok üzemeltetésére alkalmas digitális kocsiszínt alakítsanak ki. A projekt műszaki megvalósíthatóságát a kocsiszínben végzett önvezető műveletekkel fogják bemutatni, például villamosmosón keresztül átvezetik a villamosokat egy mellékvágányra. A kocsiszínek automatizálását középtávon megoldhatóvá kell tenni, mivel ez jelenti az önvezető villamosok alkalmazásának első fázisát. A fejlesztési projekt kezdettől fogva figyelembe fogja venni az önvezető villamosok jóváhagyásához és üzemeltetéséhez szükséges jogi keretfeltételeket, valamint az üzemeltetéshez szükséges gazdasági keretet. Az AStriD projekt 2019 októberében indul, és három évig tart.  

A partnerek különböző munkacsomagokra bontották a projektet. A Siemens Mobility GmbH fejleszti ki a kocsiszínben önvezető módon közlekedő villamost, amelyet a Codewerk által szállított adathubon keresztül integrálnak az adat- és rendszerkörnyezetbe, majd Mapillary digitális térképpel lokalizálják és követik nyomon.

A ViP biztosítja a villamos és a kocsiszín infrastruktúrát, valamint a szükséges adatokhoz, rendszerekhez és létesítményekhez való hozzáférést, és értékeli az eredményeket a kocsiszín üzemeltetőjének szempontjából. „Örülünk, hogy ismét Potsdamot választották a projekthez. Nekünk és az egész iparágnak sokat segít majd az azonnal végrehajtható intézkedések gyakorlati bemutatása. Meg fogjuk vizsgálni, hogy az időigényes tolatási műveleteket hogyan lehet teljes mértékben automatizálni a kocsiszínben. Ez érdekes lehetőség mind a jelenlegi kocsiszín, mind egy esetleges későbbi, Potsdam északi részén kialakítandó bázis számára", magyarázta Monty Balisch, a ViP ügyvezető igazgatója.

A KIT keretében működő Adatfeldolgozási Technológia Intézet (ITIV) a kocsiszínek specifikálásában és digitalizálásában, a folyamatok automatizálásában, valamint a szükséges adatok meghatározásában szerzett tapasztalataival járul hozzá a projekthez. „Ebből az igényből automatikus rendszerek fognak kialakulni, különösen a mobilitás területén. A kocsiszín nagyrészt zárt környezetében ideális alkalmazási területet látok", közölte Eric Sax professzor, a KIT munkatársa. „Örülünk, hogy a legújabb kutatási eredményeinkkel és azok villamos kocsiszínben való alkalmazásával segíthetjük az AStriD projektet."

Az IKEM a projekt jogi és gazdasági kérdéseit fogja elemezni és felmérni. „Az a tény, hogy nincs vezető a járműben, aki hivatkozási alap lehetne a magatartási követelmények és a felelősség vonatkozásában, jelentős jogi kihívásokat jelent, és különösen az üzemeltetés jóváhagyásában jelent nehézségeket. Kereskedelmi forgatókönyvek, költségszámítások és az alkalmazás tervezése szempontjából azonban nem csak egyszerűen arról van szó, hogy a vezető mint költség kiesik. A rendszer más funkciói ugyanis nagyobb fontosságot kapnak, és az új technológiát is figyelembe kell venni üzemeltetési és költségtényezőként. Valójában teljesen új működési modellt kell kialakítani a kocsiszín számára - a projekt ki fogja fejleszteni ezt a modellt, és amennyire lehet, támogatja költségbecslésekkel. Az IKEM meg fogja válaszolni az ilyen kérdéseket, amelyek felmerülnek a projekt során, a projekt partnerekkel és a szükséges külső partnerekkel együtt", magyarázta Matthias Hartwig, az IKEM Mobility csoportvezetője.

A Codewerk az ipari rendszerek specialistája, és többek között a gördülőállomány adatkommunikációjához szükséges szoftvert fejleszti. Ebben a projektben a Codewerk fogja kezelni a cloud és edge komponenseket az összes rendszer adatainak integrálásához. „Az automatizált vezetés vonzóbb közlekedési móddá teheti a vasutat. Az AStriD projekttel a Codewerk klímabarát technológiába kíván befektetni, és meg akarja erősíteni a versenyhelyzetét", mondta Christian Grund, a Codewerk ügyvezető igazgatója.

A Mapillary felhő alapú online platformot nyújt a projekt számára az utcaképek és a releváns információk közös gyűjtéséhez és biztosításához. Az adatokat mesterséges intelligenciával fogják elemezni, és digitális térképek készülnek majd belőlük. „A mobilitás jellege változóban van, az elkövetkező években önvezető autókat és villamosokat egyaránt látni fogunk az utakon, és ez teljesen újfajta követelményeket támaszt a térképekkel szemben. A térképek már nemcsak arra kellenek, hogy az emberek eljussanak A-ból B-be, hanem az önvezető járműveknek is szükségük lesz rájuk. Ebben tud segíteni a Mapillary az utcaszintű képek értelmezésében szerzett tapasztalataival. A számítógépes látással és az utcaképekkel megtanítjuk a villamosokat arra, hogy felismerjék és megértsék a környezetüket",
közölte Peter Kontschieder, a Mapillary kutatási igazgatója.

Az mFUND a BMVI-n belül:

Az mFUND kutatási kezdeményezés keretében a BMVI 2016 óta támogatja a Mobility 4.0-hoz szükséges, adat alapú digitális alkalmazásokra irányuló kutatási és fejlesztési projekteket. A pénzügyi támogatáson túl az mFUND különböző rendezvények segítségével is elősegíti a politikai, üzleti és kutatási élet szereplői közötti hálózatok kialakítását, és hozzáférést ad az mCLOUD adatportálhoz.
További információ: www.mfund.de.

A Siemens Mobility a Siemens AG önálló vállalata. A közlekedési megoldások terén 160 éve vezető szerepet betöltő Siemens Mobility folyamatosan fejleszti a portfólióját a központi területeken, így a gördülő állomány, a vasúti automatizálás és villamosítás, a kulcsra kész rendszerek, az intelligens forgalmi rendszerek és a kapcsolódó szolgáltatások terén. A digitalizálásnak köszönhetően a Siemens Mobility világszerte lehetővé fogja tenni a mobilitási szolgáltatók számára az infrastruktúra intelligens átalakítását, az érték fenntartható módon történő növelését a teljes életciklus során, az utazási élmény javítását és a rendelkezésre állás garantálását. A 2018. pénzügyi évben, amely 2018. szeptember 30-án zárult, a volt Siemens Mobility divízió 8,8 milliárd EUR bevételt könyvelhetett el, és világszerte 34.200 főt foglalkoztatott.
További információ: www.siemens.com/mobility.

www.siemens.hu   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Munkagép, haszongép ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; - Siemens

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: