Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- 2018-hoz képest az értékesítés 7%-kal nőtt január és április között
- A SEAT 51 ezer értékesített gépkocsival történetének legjobb áprilisi eredményét érte el
- Németország, Franciaország és Olaszország kétszámjegyű növekedést mutatott.
- A CUPRA márka értékesítése 82%-kal nőtt április végéig
Budapest, 2019. május 9.- A SEAT értékesítés világméretekben 7%-kal emelkedett 2019 januárjától áprilisig az előző év azonos időszakához képest. A SEAT az év első négy hónapjában, most első alkalommal értékesített több mint 200.000 autót, ami most 202.600 darabot ért el. Tavaly januártól áprilisig a márka 189.300 autót szállított ki, ami az idei évig az addigi legjobb eredménye volt.
A SEAT idén áprilisban 51.000 járművet értékesített, ami 1,8%-kal jobb, mint a 2018-as eredmény volt. Ugyancsak ez volt az eddigi legjobb áprilisi hónap, meghaladva a tavaly áprilisban elért 50.100 darabos mennyiséget.
Az új CUPRA* márka értékesítése továbbra is rekordokat dönt. Az év első négy hónapjában a CUPRA 7.900 autót értékesített, ami 82,3%-kal több, mint amennyi 2018 azonos időszakában volt (* Megjegyzés: ezeket a számokat a SEAT teljes értékesítési adatai tartalmazzák).
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy „az év első négy hónapjában erős növekedést mutattunk egy kihívást jelentő gazdasági környezetben, és növeltük piaci részesedésünket, különösen a főbb európai országokban. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt a pozitív tendenciát az év hátralévő részében is megőrizzük, köszönhetően szabadidő autós (SUV) kínálatunknak, amelyik világméretekben ma már az értékesítés több, mint 40%-át teszi ki. A nemrégen piacra került CUPRA Ateca, valamint a Leon CUPRA kiváló teljesítményével a CUPRA márka is jelentős mértékben járult hozzá sikereinkhez.”
2019 első négy hónapjában Németország, Algéria és az Egyesült Királyság volt az a három ország, amelyek az értékesítési mennyiségben a legnagyobb növekedést hozták az előző év azonos időszakával összehasonlítva. Ebben az időszakban ismét Spanyolország volt a SEAT legfőbb piaca, ahol az értékesítés 4,2%-kal emelkedett, és elérte a 40.900 eladott gépkocsit. A SEAT Spanyolországban piacvezető márka, és a Leon a legnagyobb darabszámban értékesített modell. Spanyolországot Németország (40.100 eladott gépkocsi; + 13,4%) és az Egyesült Királyság (25.500 gépkocsi; + 7,6%) követte, míg Franciaország és Olaszország továbbra is a SEAT növekedési stratégiájának két kulcsfontosságú országa Európában. E két országban az eredmények kétszámjegyű növekedést mutattak: Franciaországban 11.400 (+ 14,6%), illetve Olaszországban 9 600 darab (+ 14,4%) értékesített gépkocsival.
A SEAT értékesítés nőtt Ausztriában (8.000 gépkocsi; + 2,5%), Svájcban (4.600; + 13,9%), Hollandiában (4 100; + 22,3%), Svédországban (2700; + 14,1%) és Dániában (2200; +28,4 %), valamint Algériában is, ahol a piac továbbra is erősen emelkedő tendenciát mutat közel 12.000 gépkocsi kiszállításával (11.900; + 18,7%).
Javuló pénzügyi eredmények
Az értékesítés növekedése és a nagyobb haszonnal értékesített gépkocsik pozitív hatása 2019 első negyedévében is hozzájárultak a SEAT üzemi eredményének növekedéséhez, ami 89 millió eurós rekord nagyságú értékre nőtt, és 5,5%-kal magasabb, mint a 2018-as időszak azonos időszakának eredménye, a 85 millió euró volt. Mindezen túl a SEAT forgalma 2019 januárja és márciusa között most először lépte át 3 milliárd eurót (3,053 milliárd), ami 9,7%-kal magasabb összeg, mint az tavaly első három hónapjában volt (2,782 milliárd euró).
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu