Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Continental magabiztosan kezdte az idei üzleti évet

2019.05.09

Forrás: Continental, Sajtóközlemény
¤ Az első három hét piaci változásaiban, ahogy ez várható volt, továbbra is jelentős visszaesést tapasztaltunk


¤  Az erős piaci pozíciónak köszönhetően az első negyedévben a 11,0 milliárd eurós forgalom az előző évivel azonos szinten van
¤  A korrigált operatív eredmény 884 millió euró (árrés: 8,1 százalék)
¤  A technológiai vállalat továbbra is a piac felélénkülésével számol a második félévben, ezért tartja magát az éves előrejelzéséhez
¤  A szabad cashflow – akvizíciókkal és a hajtásokkal foglalkozó üzletág önállósodásának hatásaival korrigálva – az első negyedévben mínusz 579 millió euró
¤  Az eladósodás mértéke az új, kötelező érvényű elszámolási szabályok miatt növekszik

2019. május 9., Hannover. A Continentalnak sikerült magabiztosan kezdenie az idei üzleti évet. Technológiai portfóliójának köszönhetően a vállalat függetleníteni tudta magát a jelentős leszálló ágban lévő piaci dinamikától. A 11,0 milliárd eurós forgalom az előző évivel azonos szinten van. A korrigált EBIT-árrés 8,1 százalék (korrigált EBIT: 884 millió euró). „Erős piaci pozíciónknak köszönhetően a forgalmunkat stabilan megőriztük, még ebben a jelentősen hanyatló piaci környezetben is. Ehhez a stabil eredményhez a még fegyelmezettebb költségszabályozásunk is hozzájárult” – mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke a negyedéves adatok közzétételének alkalmával csütörtökön, Hannoverben.

A nemzetközi autógyártás az előzetes adatok alapján 2019 első három hónapjában több mint 6 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A technológiai vállalat tényleges (a konszolidálási módosításokkal és árfolyamváltozásokkal korrigált) növekménye viszont csupán mínusz 2 százalékos. Mindez az erős piaci pozíció mellett az árfolyam alakulásának hatásaival is magyarázható, amelyek az első negyedévben összesen 186 millió eurót tettek ki. Mindez különösen az amerikai dollár euróhoz képesti drágulásából adódott.

Ahogy az már az április 26-án tartott közgyűlésen elhangzott, a Continental a második félévben továbbra is a gazdasági környezet fellendülésével számol, ezért tartja magát a január elején közzétett éves előrejelzéshez.

A részvényeseknek beszámítandó konszerneredmény 575 millió euróval az előző éves szint (738 millió euró) alatt található. A részvényenkénti eredmény 2,88 euró (előző év: 3,69 euró).

A korrigált operatív eredmény (korrigált EBIT) az előző év azonos időszakához viszonyítva 17,1 százalékkal, 884 millió euróra csökkent. Az előző év első negyedévének 9,7 százalékával összevetve ez 8,1 százalékos korrigált EBIT-árrésnek felel meg. „Az új üzleti év kezdete, ahogy arra számítottunk is, kihívást jelentett” – mondta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi vezetője. Majd hozzátette: „Mindenesetre már az előző évben elkezdtük a nagyobb fokú költségszabályozást. Ez most igencsak a javunkra válik.”

Az első negyedévben a kutatásra és fejlesztésre, valamint a tárgyi eszközökre és szoftverekre fordított kiadások több mint 1,5 milliárd eurót tettek ki. „A Continental továbbra is nagy mértékben fektet be a jövő mobilitásába, ezáltal pedig a holnap üzleti sikereibe” – hangsúlyozta Schäfer.

2019. március 31-én a Continental összesen 5,7 milliárd eurós likviditási tartalékkal rendelkezett, ebből 1,8 milliárd euró likvid tőke és 3,9 milliárd euró engedélyezett, de fel nem használt hitelkeret volt.

2019 első negyedévének végére a nettó adósságállomány 4,3 milliárd eurót tett ki. 2018 és 2019 fordulóján ez még mintegy 1,7 milliárd euró volt. Az eladósodás mértékét jelző, ún. Gearing Ratio 9,1 százalékról 22,6 százalékra emelkedett. Ennek hátterében a 2019-es üzleti évtől kötelezően alkalmazandó IFRS 16 szabvány áll, amely a mérlegben szereplő összes lízingviszony általános megjelenítését írja elő, ez pedig a lízingkötelezettségek komoly növekedéséhez vezetett. A tárgyi eszközökbe és szoftverekbe történő beruházás mutatószáma ennek az új előírásnak köszönhetően szintén növekedett.

A szabad cashflow – akvizíciókkal és a hajtásokkal foglalkozó üzletág önállósodásának hatásaival korrigálva – 2019 első negyedéve után mínusz 579 millió eurót tesz ki. Az előző év azonos időszakában ez 186 millió euró volt. A hanyatlás okai a csekélyebb forgalom és az első negyedév eredménye mellett a kapacitásokra és a technológiai fejlesztésekre fordított eredményes beruházások. A DAX-vállalat a teljes évre vonatkozóan újfent azt a várakozását fejezi ki, hogy az akvizíciókat és a hajtás üzletág önállósodásának hatásait nem számítva nagyjából 1,4 –1,6 milliárd euró tőkeáramlást sikerül kigazdálkodnia. Ez a feltételezés a szabad cashflow szokásos szezonalitásán alapszik. Így a tőkeáramlás az év végén a legmagasabb szintű lesz, ahogy azt megszoktuk. Ezt mindenekelőtt a téligumi-üzletág bevételei, valamint az autógyártók fejlesztési szolgáltatásairól szóló beszámolók támasztják alá.

Az Automotive csoport forgalma az elmúlt negyedévben 6,7 milliárd eurós szintet ért el. Ez 1,8 százalékos csökkenés. Ténylegesen, tehát a konszolidálási módosításokkal és árfolyamváltozásokkal korrigálva ez 4 százalékos mínuszt jelent. Ezzel szemben a nemzetközi autógyártás hanyatlása tapasztalható, ez az előzetes adatok szerint 2019 első három hónapjában több mint 6 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. A korrigált operatív eredmény 357 millió euró, ez jelentősen alulmarad az előző évhez képest. A forgalommal arányosan az árrés 5,4 százalék (előző év: 8,2 százalék). „Az első negyedévben világszerte minden nagy felvevőpiacon kevesebb járművet gyártottak, összesen több mint 1,5 millióval kevesebb személygépkocsit és könnyű haszongépjárművet, mint egy évvel ezelőtt. Egy ilyen mértékben hanyatló piaci környezetből mi sem tudjuk kivonni magunkat” – indokolta Schäfer az Automotive csoport eredményét.

A jelenleg kedvezőtlen piaci környezet ellenére folyamatosan növekszik az autókban lévő elektronika iránti igény. Erre a legjobb példa: a vezetéstámogató rendszerek. A részben automatizált vezetéshez az autónak átlagosan 18 érzékelővel kell rendelkeznie. A teljesen automatizált vagy önvezető járművek esetében ez a szám 30-ra növekszik. A technológiai vállalat az utóbbi két évben ezen a területen átlagosan három milliárd euró értékű megbízásokat kapott.

A Rubber csoport az első három hónapban mintegy 4,4 milliárd eurós forgalmat ért el (előző év: 4,2 milliárd euró). Ezáltal 3,8 százalékos forgalomnövekményt könyvelhetett el. Az abroncs üzletág és ezen belül is különösen a haszongépjármű-abroncsra specializálódott üzletág értékesítési mutatói 6 százalékkal javultak. A ContiTech részlegen elsősorban azok a területek gyarapodtak, amelyek az iparág beszállítói, így például a szállítószalagokra és ipari tömlőkre szakosodott üzletág. A Rubber csoport tényleges – tehát a konszolidálási módosításokkal és árfolyamváltozásokkal korrigált – forgalomnövekménye 1 százalékos. Az első negyedév korrigált operatív eredménye mintegy 535 millió eurót tesz ki, ami 12,4 százalékos árrésnek felel meg (előző év: 12,9 százalék).

A Continental globális csapatához az első negyedév végén összesen 245.686 munkatárs tartozott. A vállalatnál különösen nagy a hiány szoftverfejlesztőkből. A technológiai vállalat ma már világszerte közel 49.000 mérnököt foglalkoztat, akiknek több mint harmada szoftveres háttérrel is rendelkezik. A vállalat tulajdonában lévő globális szoftverakadémián csak 2019-ben több mint 2.000 munkatárs továbbképzésére került sor. 2022-ig a Continentalnál dolgozó szoftver- és IT-szakemberek számát a jelenlegi 19.000 főről 25.000 főre szeretnék növelni.

www.continental.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Continental

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: