Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Tágas és sportos az új, Magyarországon gyártott Mercedes-Benz

2019.03.05

Forrás: Mercedes-Benz, Hírek
A Mercedes-Benz Hungária Kft. és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közös sajtótájékoztatón ismertette a 2018-as év eredményeit.


A Mercedes-Benz személyautók már harmadik éve vezetik a prémium szegmens eladási listáját, a Mercedes-Benz Hungária Kft. 7 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2018-ban. Tavaly ismét több mint 190 ezer darab személygépkocsit gyártottak Kecskeméten. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele meghaladta a 3,5 milliárd eurót.

Stuttgart/Genf. Dinamikus, intelligens és praktikus: bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, mely elődmodelljéhez hasonlóan szintén a kecskeméti gyárban készül. Akárcsak a négyajtós CLA Coupé, a Shooting Brake modell is a Mercedes-Benz érzékien letisztult formanyelvét követi, miközben belül az intelligens digitális technológia uralja a teret. Letisztult felületek, izgalmas ívek, esztétikus elegancia és hangsúlyos hátsó rész jellemzi az új modellt. Utóbbi révén a CLA Shooting Brake a praktikum tekintetében is szintet lép. A modell piaci bevezetése 2019 szeptemberében történik meg.

Tágas és sportos az új, Magyarországon gyártott Mercedes-Benz

A CLA Shooting Brake belső tere modern, letisztult és kimagasló minőségű, akárcsak a Coupé verziójé. Emellett az elődmodellnél jóval nagyobb helyet kínál váll-, könyök-, és fejtér tekintetében is. A CLA úttörő digitális környezete tökéletesen beépül, miközben az intelligens asszisztenssel és kifinomult beszédfelismeréssel rendelkező MBUX – Mercedes-Benz User Experience - rendszernek köszönhetően a számos funkció működtetése természetes, egyszerű művelet.

Az új Shooting Brake esetében nagy hangsúlyt fektetett a gyártó a személyre szabás kibővítésére a Progressive és AMG Line felszereltségi szintekkel, valamint számos kiegészítő szolgáltatással és alkalmazással, amely a Mercedes me-n keresztül letölthető, majd saját igény szerint működtethető az MBUX rendszeren.

A CLA új változata azokat az ügyfeleket célozza meg, akik számára a Mercedes-Benz még néhány évvel ezelőtt nem volt magától értetődő választás, amikor új autót kerestek maguknak.

„A CLA Coupé és a CLA Shooting Brake különösen kifejező formatervével a fiatal egyéniségeket szeretnénk megszólítani. Emellett az új CLA Shooting Brake az elődjénél nagyobb teret biztosít az utasok, a sporteszközök és a csomagok számára egyaránt” - mondta Britta Seeger, a Daimler AG vezetőségének tagja, aki a Mercedes-Benz Cars eladásaiért felel. Az elődmodellhez hasonlóan az új CLA Shooting Brake is a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában készül, piaci bevezetése 2019 szeptemberében történik meg.

Formaterv: sportautó tágas csomagtérrel

A Mercedes-Benz a CLA Shooting Brake első generációját 2015-ben mutatta be: egy ötajtós, arányaiban egyértelműen kupé modellt, amelynek magasabban ívelő teteje alatt tágas csomagtartó lapult.

Az új CLA Shooting Brake szintén egy formatervezési remekmű, amely már arányai miatt is vonzóvá válik: hosszú motorháztető, kompakt utastér kupéjellegű ablakvonallal, izmos vállak, hangsúlyos hátsó kerékjárati ívek és lefelé ívelő hátsó rész, amely egyértelmű sportautó-géneket mutat. A keret nélküli ablakok a B-oszlopig teljesen megegyeznek a Coupé modellével. Mögöttük azonban jóval magasabban fut a tetővonal, amely könnyebb beszállást biztosít a hátsó ülésre, hogy aztán dinamikus lejtése egészen végigfusson csomagtartó légvégéig.

A karakteres, cápára hasonlító orrkialakítás a hosszú, domborított motorháztetővel és dinamikus elemekkel különösen izgalmas. A karakterélek számát csökkentettük, például a vállvonal teljesen letisztult, és élek nélkül domborodik, és ezzel a nagy, egyenletes felülettel még izgalmasabb látványról gondoskodik.

A jól kihangsúlyozott karakterél arányok tökéletesen meghatározzák a jármű egyéniségét. Az előd éleinél a CLA Shooting Brake karakterélei 48 milliméterrel hosszabbak, 53 mm-rel szélesebbek és 2 mm-rel alacsonyabbak. A laposabb fényszórók, a hosszabb motorháztető és a gyémántmintás, központi csillaggal ellátott hűtőrács a Mercedes-Benz sportautók jellemzője.

A keskeny, kétrészes hátsó lámpák és a lökhárítón elhelyezett rendszámtábla egy tipikus GT vonás, épp úgy, mint a hátsó lökhárító és a csomagtartó izgalmas átmenete. A CLA Shooting Brake szinte tapad az útra, miközben minden szögből esztétikusnak hat. 871 milliméteres szélességével a csomagtérnyílás jóval szélesebb az elődnél (635 mm), továbbá a csomagtartó érintés nélkül nyitható az EASY-PACK és a HANDS-FREE ACCESS felszereltségeknek köszönhetően.

A belső tér kialakítása megegyezik a Coupé változatéval. Mindkét CLA egyedi megjelenéssel bír, különös tekintettel az avantgárd műszercsoportra: a szélesvásznú kijelzők szabadon állnak a műszerfal felső részén, az egyik ajtótól szinte a másikig nyújtózva. A műszerfal alsó része jól elkülönül a digitális felső résztől. A 64-színű hangulatvilágítás is kihangsúlyozza ezt a vonást, egyúttal tízféle színvilágot és háromféle fényerő-zónát kínálva. A turbina-alakú három központi légbeömlő pedig már megvilágítás nélkül is pozitívan hat az érzékekre.

Digitális otthon négy keréken: továbbfejlődik az MBUX

A Mercedes-Benz legújabb multimédiás rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) 2018-ban ünnepelte világpremierjét, nagy előrelépést biztosítva ezzel a digitális világba. Kimagasló számítási teljesítmény, fényes kijelzők és élénk grafikák, személyre szabható tartalom, és akár teljesen színes head-up display, valamint navigáció kiterjesztett valóság funkcióval. Továbbá a szoftver képes a tanulásra, valamint olyan beszédvezérléssel működtethető, amely minden korábbi autóipari megoldást felülmúl, például a “Hey Mercedes” parancsra való azonnali reakcióval. Az MBUX egy tökéletes, személyre szabható rendszer, amely a modern felhasználók minden kívánságát teljesíti.

A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha. Az innovatív technológia révén számos kényelmi és MBUX-funkció kezelése még könnyebb és ösztönösebb lett. A belső tér asszisztens külön parancs nélkül várja az utasításokat és nemcsak világosban, de sötétben is működik. Az MBUX belső tér asszisztens többek között lehetővé teszi a képernyőtartalmak változtatását, amennyiben valamelyik kezünkkel a multimédiás érintőképernyő vagy a touchpad felé közelítünk. A rendszer az aktuális menüválasztás függvényében tesz javaslatokat a kiválasztható tartalmakat illetően. Mindezeken felül további újdonság, hogy az MBUX megkülönbözteti a vezető és az utas hangját, így magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia például a masszázsfunkciót.

A belső tér asszisztens különösen érdekes tulajdonsága az a személyes kedvenc funkció, ami a középkonzol felett V-alakban tartott mutató - és középső ujjakkal hívható elő. Ilyen módon számos korábban elmentett funkció is aktiválható rendkívül egyszerű módon; például igazán praktikus lehet a „navigálj haza“ parancs elmentése. Figyelembe véve, hogy a rendszer ebben a tekintetben is meg tudja különböztetni felhasználóit, így a vezető és az utas eltérő kedvenc funkciókat menthet el.

Mindezeken felül több, egyéb intuitív képességgel is rendelkezik az MBUX kézmozdulat-felismerése: az olvasólámpa be – és kikapcsolható, amennyiben például a sötétben kezünkkel a belső tükör felé közelítünk, ha pedig a vezető sötétben az utas oldali ülés felé nyúl, az ülést az autó automatikusan megvilágítja, hogy könnyebben megtalálhassa a sofőr az ott elhelyezett tárgyakat – és amint elveszi a kezét az ülésről, az utastér megvilágítása magától lekapcsol.

„Továbbá a beszédfelismerés még kevesebb alkalommal vét hibát, ugyanis csak annak a személynek a parancsait figyeli, aki legutóbb aktiválta a rendszert a ’Hey Mercedes’ paranccsal” - mondta Sajjad Khan, a Mercedes-Benz digitális gépjármű és mobilitás szakterületért felelős vezetője.

ENERGIZING komfortvezérlés: wellness vezetés közben
Az új CLA Shooting Brake még kényelmesebb az ENERGIZING komfortvezérlésnek köszönhetően, amely összekapcsolja a gépjármű különböző kényelmi funkcióit. A klímaberendezés és az ülések (fűtés, szellőztetés, masszírozás) egyes funkciói különböző megvilágítási és zenei hangulatokkal együtt célzottan hoznak létre egy igazán különleges, személyre szabott wellness hangulatot az ügyfél igényei szerint.

Az intelligens algoritmusokon alapuló ENERGIZING COACH az ENERGIZING programok egyikét ajánlja magától a helyzettől vagy az egyéntől függően. Amennyiben a Mercedes-Benz vivoactive® 3 okosóra vagy kompatibilis Garmin® kiegészítő van csatlakoztatva, a rendszer figyelembe veszi a vezető aktuális állapotát a stressz-szintje, a pulzusa és az előző éjszakai alvásminősége alapján.

Futómű: dinamikus, ugyanakkor kényelmes

A CLA Coupé mellett a CLA Shooting Brake rendelkezik az egyik legsportosabb vezethetőséggel a Mercedes-Benz kompakt autógenerációjának kínálatában. Mindez a szélesebb nyomtávoknak és az alacsonyabb súlypontnak köszönhető, amely még atletikusabbnak mutatja az új CLA Shooting Brake-t. Emellett pedig mindegyik modellváltozat többlengőkaros hátsó futóművel rendelkezik. A precízen megalkotott kerékfelfüggesztés fejlesztésénél a kényelem és a csendes futás is fontos szempont volt. Ezt az akusztikailag optimalizált lengőkarok is jelzik, amelyek zaj szempontjából is tehermentesítik az első és a hátsó futóművet. A karosszéria oldaldőlését a nagyobb átmérőjű stabilizátor csökkenti.

Opcionálisan állítható lengéscsillapítás is elérhető a modellhez, így a vezető bármikor kedvére választhat a kényelmes és a fokozottan dinamikus futóműhangolás között. Szériában 16 colos kerékkel és 205/60 R16 méretű abroncsokkal érkezik a CLA, opcionálisan azonban akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is lehet választani (225/45 R19 abroncsokkal). A mérnökök a menetstabilizáló rendszer viselkedését is speciálisan a CLA sportos menettulajdonságaihoz és magas kanyarsebességéhez hangolták.

Aerodinamika: kiterjesztett áramlásszimuláció az üzemanyag-megtakarítás jegyében

Az aerodinamika mindig is a CLA egyik erőssége volt. A szakértők rengeteg szimulációt végeztek az aerodinamika finomhangolása érdekében, még mielőtt megtörténtek volna az első éles szélcsatornás mérések, az átfogó munkának pedig meglett az eredménye. A nagyobb nyomtáv ellenére az újdonság megőrizte kimagasló aerodinamikai értékeit, mint például a 0,26-os légellenállási tényező, amely természetesen a Coupé 0,23-as értékénél rosszabb, azonban a nagyobb csomagtartós modellek között így is kiemelkedőnek számít. A légellenállás optimalizálása mellett a tervezők a szélzajt is csökkentették.

Intelligent Drive: biztonsági funkciók egyenesen az S-osztályból

A CLA Shooting Brake megkapta a legújabb biztonsági segédrendszereket, és az S-osztályból érkező funkcióknak köszönhetően az aktív biztonság tekintetében a szegmensből kimagaslik. A továbbfejleszetett kamerás és radaros érzékelők rendszere már akár 500 méterre is előrelát, és részben önvezető képességeket biztosít bizonyos helyzetekben.

Képes például a sebesség csökkentésére bizonyos kanyarok, kereszteződések vagy körforgalmak előtt a DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens, valamint a térképes és navigációs adatok segítségével. Az aktív sávtartó asszisztens új funkciója például az aktív sávváltás asszisztens. Az aktív parkolási asszisztenssel ellátott PARKTRONIC segítségével a CLA autópályás torlódásokban kibővített automatikus újraindulásra képes (DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens esetén).

Hajtáslánc: tiszta és erőteljes

A CLA Shooting Brake csúcsváltozata a CLA 250 lesz, amely erőteljes, négyhengeres turbómotorjával 225 lóerőt és 350 Nm nyomatékot állít vezetője szolgálatába. Ez a változat az első kerekeit a hétsebességes 7G-DCT duplakuplungos automata váltón keresztül hajtja, vegyes üzemanyag-fogyasztása pedig 6,2-6,5 l/100 km (vegyes széndioxid-kibocsátás: 143-149 g/km). A kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor szériában kap benzines részecskeszűrőt. A szeptemberi piaci bevezetés idején benzines és dízelmotorok széles kínálata lesz elérhető kézi vagy duplakuplungos automata váltóval, első- vagy 4MATIC összkerékhajtással.

www.mercedes-benz.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: