Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ Axel Andorff, az új kutatás-fejlesztésért felelős SEAT alelnök
¤ Március 1-jétől lép Dr. Matthias Rabe helyébe, aki 8 év SEAT Executive Committee tagság után a Volkswagen márka Műszaki Fejlesztési Műveleteit vezeti majd
¤ Az új alelnök közel 20 éves tapasztalattal rendelkezik a Daimler-nél
¤ Felelős lesz a SEAT felkészítésében a jövőbeni kihívásokra, különösen a konnektivitással, elektrifikációval és új mobilitási megoldásokkal kapcsolatban
Martorell / Budapest, 2019. március 04. - Axel Andorffot nevezték ki március 1-től kezdődően a SEAT új K + F vezető alelnökévé. Az új alelnök majdnem 20 éves tapasztalattal rendelkezik a Daimler autógyártónál, és a SEAT innovációs projektjeit fogja vezetni, különös tekintettel az autók konnektivitására és elektrifikációjára, valamint az új mobilitási megoldások és formák kifejlesztésére.
A SEAT K + F alelnöke, Andorff közvetlenül tesz jelentést a cég elnökének Luca de Meonak, és helyet foglal a Végrehajtó Bizottságban. Dr. Matthias Rabe-t váltja, aki a spanyol autógyártónál töltött több mint nyolc éve után a Volkswagen márka Műszaki Fejlesztési Műveleteit vezeti majd.
„Emlékezni fogunk a Matthias Rabe előttre és utánra a SEAT-nál. A terméken végzett munkája eredményezte, hogy a márka évek óta az egyik leggyorsabban növekvő autógyártó Európában, ami most a következő szintre lép. Axel Andorff, akit melegen üdvözlök a cégnél, izgalmas célja lesz a jelenleg folyamatban lévő jövőbeli projektek megszilárdítása, és az általunk végrehajtandó átalakítás alapját képező innováció további előmozdítása, ami a SEAT-ot már ma jövőbiztos céggé teszi”- mondta Luca de Meo.
A SEAT K + F alelnöke felelős a Design területéért, ahol a márka összes járművét fogalmazták meg, a SEAT Műszaki Központért, és a tudásközpontért, ahol több mint 1000 mérnök dolgozik az autók innovációjának fejlesztésén és a jövőbeli mobilitási megoldásokon.
Andorff, 46 éves, a Kaiserslautern Egyetemen (Németország) végzett mechanikus és közgazdasági mérnökként. Az egész karrierjét a Daimler-nél töltötte, ahol 2000-ben kezdte tevékenységét. Múlt februárig a Mercedes-Benz elektromos és kompakt autószerkezet koncepcióiért volt felelős az elmúlt öt évben. Ezt megelőzően különböző pozíciókat töltött be a Mercedes-Benz K + F és Beszerzés területén. Többek között az első generációs GLA, CLA és CLA Shooting Brake modellek vezetője volt. Emellett felállította és vezette Daimler beszerzését Kínában, ahol vezette a vállalat beszerzési hálózatának létrehozását.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu