Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az Audi támogatja az EEBUS kezdeményezést az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

2019.02.13

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Hírek
- A márka részt vesz az EEBUS kezdeményezésben az elektromos autók intelligens otthoni integrációja céljából


- A kommunikációs szabvány egységes nyelvezet kialakítását célozza meg a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül
- A szabvány kihirdetése az Audi Brussels által rendezett „Plugfest E-Mobility” alkalmával történik

Ingolstadt/Stuttgart/Budapest, 2019. február 13. – Az Audi tevékenyen részt vesz a jövő digitális energiavilágának formálásában. A négykarikás márka közreműködik az EEBUS kezdeményezésben, amelynek célja a gyártók közötti és az iparági határokon átívelő együttműködések támogatása. Az Audi e-tron (kombinált villamosenergia fogyasztás kWh/100 km: 26,2 – 22,6 (WLTP ciklus szerint); 24,6 – 23,7 (NEFZ ciklus szerint); szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 0) az első olyan elektromos autó, amelynek a töltőrendszere az új kommunikációs szabványt használja. Az Audi Brussels üzemében január végén megrendezett „Plugfest E-Mobility” rendezvényen a fejlesztők tesztelhették iparágakon átívelő kompatibilitását még azelőtt, hogy az energia menedzsmentet érintő EEBUS szabványt februárban bemutatják.

Az elektromos autó villamosenergia felhasználóként fontos szerepet tölt be a digitális energiavilágban. Energiatároló eszközökként az elektromos autók óriási lehetőséget jelentenek az energiarendszer átalakításában és a túltermelésből adódó visszatöltött energia hasznosításában. Az autók a nap nagy részét álló helyzetben töltik, ami rengeteg időt biztosít a rugalmas töltés számára. Éppen ezért az új energiafelhasználók nem csupán újabb terhelést jelentenek az energiahálózat számára, de a változó elérhetőségű napenergia és szélenergia esetében viszonylag rugalmas energiatároló eszközökként is szolgálhatnak. Egy épületen belül az elektromos autó, a háztartási készülékek, a hőszivattyúk és az egyéb felhasználók összehangolhatják energiafelhasználásukat, ezzel is elkerülve a hálózat túlterhelését. Ehhez azonban nagyteljesítményű villamos energia generátorok szükségesek illetve az energia szükségletek intelligens vezérléséhez a felhasználóknak is összeköttetésben kell állniuk. Ez utóbbit tűzte ki célul magának az EEBUS kezdeményezés, amely akadálymentes és iparágakon átívelő kommunikációt tesz lehetővé a jövő energiahálózatában. Az Audi több, mint 70 nemzetközi vállalattal együttműködve dolgozik az energia menedzsment egységes nyelvezetének kialakításán a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.

Az EEBUS szabvány kihirdetése a Plugfest alkalmával
Január 28-29-én a kétnapos „Plugfest E-Mobility” rendezvényen az EEBUS tagok az Audi brüsszeli üzemében tesztelhették a nyílt kommunikációs szabványon alapuló fejlesztéseiket. Mérnökök és fejlesztők végeztek modellteszteket, hogy ellenőrizzék, a fotovoltaikus rendszer, a töltési infrastruktúra, az elektromos autó és a fűtési rendszer zavartalanul képes-e egymással kommunikálni.

Az eszközök összeköttetéséről az otthoni energiamenedzsment rendszer (Home Energy Management System - HEMS) gondoskodik. Minden információ egy központi irányító egységbe fut össze, amely lehetővé teszi az energia-használó eszközök számára, hogy villamosenergia igényükről egymással információt cserélhessenek. A „Plugfest” után az érintett vállalatok kialakítják az elektromos mobilitás területén érvényes EEBUS szabvány részleteit.

Connect töltési rendszer: hatékony és hálózatba kapcsolt
Az Audi számos megoldást kínál az otthoni töltésre. A legfejlettebb szintet képviselő, opcionálisan elérhető „connect” töltési rendszer akár 22 kW töltőkapacitást is lehetővé tesz. Ezzel lehetséges mindössze négy és fél óra alatt teljesen feltölteni az Audi e-tron modelljét. A rendszer előnye egyértelmű: a „connect” töltési rendszerrel az Audi e-tron modellt mindig  a lehetséges legnagyobb teljesítménnyel tölthetjük, amelyet az otthoni elektromos hálózat és az autó lehetővé tesz. A rendszer figyelembe veszi a háztartás egyéb felhasználóinak energiaigényeit és ehhez alkalmazkodik annak érdekében, hogy elkerülje az otthoni elektromos hálózat túlterhelését és a megszakító lekapcsolását. Ez feltételezi, hogy az otthonunk egy megfelelő energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) rendelkezik, amelyhez a töltési rendszer az otthoni Wi-Fi hálózaton keresztül kapcsolódhat. Ebben a témában az Audi két partner vállalattal működik együtt, az SMA Solar Technology és a Hager Group pedig a négykarikás márkához hasonlóan vállalja az EEBUS kezdeményezés szabványának alkalmazását.

Fenntartható és intelligens töltés
A „connect” töltési rendszerrel kombinálva és a megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) együttműködve az Audi e-tron a különböző energiadíjakat is figyelembe veszi. Arra az időszakra időzíti a töltést, amikor a villamosenergia olcsóbb, figyelembe véve ezzel párhuzamosan a felhasználó mobilitási igényeit, mint például az indulási idő vagy a töltöttségi szint. A „connect” töltési rendszer a szükséges árinformációt vagy az otthoni energiamenedzsment rendszertől gyűjti be vagy pedig a myAudi oldalra a felhasználó által feltöltött információból tájékozódik. Amennyiben az épületet fotovoltaikus rendszerrel is felszerelték, a felhasználó tovább optimalizálhatja a töltési folyamatot. Ekkor a fotovoltaikus rendszer által termelt elektromos áramot használja elsősorban az Audi e-tron töltéséhez. Az elektromos SUV megteheti ezt egyrészről a napsütéses időszakok előrejelzése alapján, másrészt pedig a csatlakozási ponton mért aktuális energiaáramlást figyelembe véve.

Kapcsolat a villamosenergia hálózattal
Igen valószínű, hogy az EEBUS szabványt használó eszközök egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak az elektromos hálózathoz a jövőben. Lehetséges alkalmazás lehet az otthoni energiamenedzsement rendszeren keresztül a hálózat üzemeltetőjével létrehozott kapcsolódási felület. Ez lehetővé tenné az elektromos autók számára, hogy még inkább a hálózat szűk keresztmetszetéhez igazítsák töltési menetrendjüket, ugyanakkor biztosítaná a hálózat stabilitását is olyan esetekben is például, amikor párhuzamosan történik több elektromos autó töltése ugyanazon a hálózaton. A kommunikációs szabvány részletei 2019. februárban lesznek nyilvánosak. Ezzel az EEBUS kezdeményezés jó úton halad, hogy egy Európa-szerte elfogadott szabványt hozzon létre, amely átfogó és gyártótól független módon köti össze a legfőbb otthoni energia felhasználókat.

További információk az EEBUS kezdeményezésről a www.eebus.org oldalon olvashatók.

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2018-ban az Audi összesen mintegy 1,812 millió Audi gépkocsiját, 5,750 Lamborghini sportautóját és 53.004 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2017-es év során az AUDI AG 60,1 milliárd euró forgalom mellett 5,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: