Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

SEAT Minimó: A városi mobilitás jövőképe

2019.02.27

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
Mobil Világkongresszus
¤ A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával


¤  100%-ban elektromos, egyesíti az autók és motorkerékpárok legjobb tulajdonságait ezzel csökkentve a jármű lábnyomát
¤  A négykerekű jármű egyesíti a futurisztikus megjelenést, a mozgékonyságot és a praktikumot, új lehetőséget biztosítva a zéró kibocsátású városi vezetéshez, és készen áll az autonóm jövőre is
¤  SEAT Minimó az első, kifejezetten a megosztott mobilitási szolgáltatásokra tervezett jármű
¤  A SEAT Minimó akár 50% -kal is csökkentheti az elektromos közösségi autózás üzemeltetési költségeit olyan innovatív megoldásokkal, mint az akkumulátorcsere-rendszer

Martorell / Budapest, 2019. február 27. -  A SEAT az idén Barcelonában tartott Mobil Világkongresszuson fedte fel a városi mobilitás jövőjéről szóló elképzelését, a Minimó koncepcióautó bemutatásával. A teljesen elektromos négykerekűt a városi vezetés kihívásainak kielégítésére, a városba behajtó autókat szabályozó egyre szigorúbb kibocsátási előírásokra, a forgalmi dugók okozta növekvő fáradtságra vagy a parkolóhelyek hiányára tervezték.
A Minimó egyesíti a motorkerékpár kisebb méretének előnyeit egy nagyobb személygépkocsi biztonságával és kényelmével, minimalizálva a városi utazás nehézségeit.

Az iparág alkalmazkodik az ügyfelek közlekedéssel kapcsolatos változó igényeihez. A Minimó, az első céltudatosan tervezett termékünk víziója, amivel a SEAT választ ad a kihívásokra, ötvözve az autonóm vezetési technológiákat az elektromos hajtóműrendszerekkel a városi mobilitás jövőjének kialakítása érdekében”- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.

A jármű keskeny és agilis, így könnyebben vezethető a városi forgalomban, de zárt és praktikus, ezzel növeli a biztonságot, így a vezetők szélesebb körét és igényeiket képes kiszolgálni.

A zéró kibocsátású elektromos erőátviteli rendszer azt jelenti, hogy a városi központokba való bejutás még a legszigorúbb kibocsátási jogszabályok mellett sem jelent problémát. Mindehhez jön még a gyors és hatékony feltöltés lehetősége az akkumulátoregységek cseréjével, jelentősen csökkentve a magánügyfelek töltési idejét és a városi elektromos autómegosztó szolgáltatás üzemeltetési költségeit.

Az életre tervezve

A Minimó hibrid jellege, amely ötvözi a személygépkocsik és a motorkerékpárok előnyeit, kiemeli a jármű elsődleges célját: a képességét, hogy kényelmesen szállítson két embert a legkisebb lábnyomot hagyva.

A 2,5m hosszú és 1,24 m szélességű gépkocsi elég kompakt ahhoz, hogy átvágjon még a legzsúfoltabb városi utcákon is, és a legkisebb parkolóhelyekre is beférjen. Ezek a kompakt méretek teszik lehetővé, hogy a jármű mindössze 3,1m2-re csökkentett lábnyomot érjen el, sokkal kisebbet, mint egy hagyományos városi autó (kb. 7,2 m2). A többi városi járművel ellentétben remek vezetési élményt és kényelmet nyújt, köszönhetően a nagy, fedetlen, 17 ”kerekeknek, a magas SUV-szerű üléspozíciónak és az utas számára egyedülálló méretű helynek, lehetővé téve, hogy a városi utcákon végigsöpörjenek, ellentétben az úton levő bármely más járművel.

A zárt felépítés, könnyed és esztétikus technikai szépségével nemcsak az elemektől védi az utasokat, hanem javítja a biztonságot is, függetlenül a körülményektől a jármű praktikus lehetőség a városi közlekedésre.

Az egyetlen fényszóró egy motorkerékpárra emlékeztet, míg a hátsó lámpák a repülésből eredhetnek, ezzel is hangsúlyozva a jármű agilitását. De a Minimó lenyűgöző dizájnja egyben praktikus is.

Az ajtók aszimmetrikusak és csuklósan nyílnak a legszűkebb helyeken is. A kisebb bal oldali ajtóval több hely jut az üvegfelületeknek, ami javítja az utasok kilátását, míg a nagyobb jobboldali ajtó sokkal könnyebbé teszi a járműbe való be- és kiszállást.

A Minimó tervezése megmutatja, hogyan értelmezzük a városi mobilitást: a hatékonyságot, a magas értéket és a költségmegtakarítást ötvözzük a vibráló dizájnnal. A Minimó megmutatja, hogy az elektromos és megosztható járművek is lehetnek szórakoztatók  és stílusosak. A dizájn számít, jobban mint bármikor” mondta Alejandro Mesonero, a SEAT tervezési igazgatója.

A városi társadalom szükségleteinek kielégítése azt jelenti, hogy az embereknek biztosítjuk a korlátlan utazás szabadságát. A Minimó több, mint 100 km-es hatótávolságot biztosít ügyfeleinek nagy energia-sűrűségű akkumulátorával. Leleményes megoldásának köszönhetően azonban nincs szükség arra, hogy órákat kelljen várni a jármű újratöltésére, miután az összes energiát kihasználták.
Könnyen hozzáférhető helyen a jármű padlója alatt elhelyezkedő akkumulátort néhány másodperc alatt gond nélkül cserélhetjük friss egységre, lehetővé téve, hogy a jármű sokkal hamarabb folytathassa útját, mint más úton közlekedő járművek.

Kényelem és célszerűség vezetőnek és utasnak

A tér a Minimó utasterének jelszava. A kabint tágassá, világossá és csábítóvá tenni, egy a motorkerékpárnál kicsit nagyobb méretű járműben.

Az ajtók felnyitása után az utasokat egy kellemes tapintású, tiszta és kényelmes tér fogadja, azonos méretű helyet biztosítva a vezetőnek, és az utasnak az 1 + 1 elrendezésben. A 360 °-os panorámás kilátás azt jelenti, hogy az utasok szabadon élvezhetik a környezet varázsát. Valójában a hátsó utas és a vezető csípőpontja közötti távolság megegyezik a SEAT Mii távolságával, míg az utasok és az ajtó közötti távolság nagyobb, mint a jelenlegi SEAT Ibizánál.

A hátsó utasokat puha, sima anyagok, letisztult vonalak kényeztetik. Mivel a hátsó hely egy hagyományos rögzített üléssel rendelkezik, a tér és a kényelem érzése fokozódik.
Ha a Minimó-t egy személy használja, akkor, mivel a hátsó ülés a belső tér tökéletes részét képezi, bőséges hely van a poggyász számára, ami növeli a jármű gyakorlati alkalmazhatóságát, előre vetítve a Minimó nem utasszállító funkcióban való jövőbeni felhasználását.

Elöl a Minimó továbbra is vezetői jármű, a dinamikára és a vezethetőségre a SEAT szakértelme a biztosíték. A jármű alapja egy merev alváz, a sarkokra kihelyezett 17 collos kerekekkel, könnyű, mégis robusztus felépítésével hihetetlen teljesítményt nyújt.

A jármű csatlakozási megoldásokat kínál, hogy a digitális kulcs és a vezeték nélküli Android Auto ™ technológia segítségével zökkenőmentes digitális élményt nyújtson a felhasználó számára (magán és közösségi). A kormány mögötti központi digitális kijelző a szükséges biztonsági vezetési követelményeknek megfelelően egyesíti a műszerfal funkcióit és a felhasználói okostelefonról származó digitális tartalmat. Az Android Auto Google-asszisztensével a felhasználók szemüket az úton és a kezüket a kormányon tarthatják, miközben hangutasítást használva maradnak kapcsolatban, könnyen válaszolhatnak, kezelhetik a feladatokat és vezérelhetik a médiaközpontot.

A platform készen áll arra, hogy ajtót nyisson a jövőbeli fejlesztésekhez. A Minimó készen áll a jövőbeli 4. szintű autonóm technológiákra, amelyek lehetővé teszik a járművet, hogy kérésre felvegye a felhasználót amikor megrendeli, megoldva ezzel az autómegosztó szolgáltatások egyik nehézségét.

A megoldások szintézise

A városok növekedésével és a városi terek egyre zsúfoltabbá válásával, egyre szükségesebb a mobilitás új megközelítése. A hagyományos autó vezetése fárasztóvá válhat, így leleményes, jól átgondolt megoldásokat kell kialakítani.

A Minimó koncepció forradalmasítja a városi mobilitást. A személygépkocsi pozitív elemeit veszi figyelembe: a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot, és vegyíti őket a motorkerékpár sajátosságaival: a kis lábnyom és az agilitás, ehhez adódnak az elektromos hajtáslánc új technológiájának és a zökkenőmentes digitális élménynek a jellegzetességei.

Az eredmény egy keskeny és mozgékony, mégis zárt és kényelmes jármű, amelyet kifejezetten a megosztott mobilitást üzemeltetők működési költségeinek csökkentésére terveztek, megfelelő megoldást nyújtva a modern mobilitási igényekhez.

A Minimó koncepcióautó világpremierjét a 2019-es Mobil Világkongresszuson Barcelonában tartják, mielőtt márciusban a Genfi Nemzetközi Autószalonon lépne a porondra.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2018-ben közel 517.600 gépkocsiját értékesítette világszerte, ez a márka 68 éves történelének a legjobb eredménye.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Autómegosztás, járműmegosztás, fuvarmegosztás ; - Seat ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; Kiállítás, konferencia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: