Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

2018.12.14

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóinformáció
• Versenykörülmények között is bemutatkozik Daniel Abt és Lucas di Grassi az Audi e-tron FE05 kormánya mögött
• Szezonnyitó hétvége új autókkal, új csapatokkal és új szabályokkal


•  Az első futamot december 15-én rendezik Ad Diriyah (Szaúd-Arábia) pályáján

Ingolstadt/Budapest, 2018. december 14. – Egy öt hónapos szünetet követően a Formula E sorozat most szombaton, december 15-én tér vissza a versenypályára. Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található Ad Diriyah ad otthont a tisztán elektromos versenysorozat ötödik szezonjában az évadnyitó küzdelmeknek. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapat Daniel Abt és Lucas di Grassi pilótákkal a soraiban és az új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautó címvédőként áll rajthoz a hétvégén.
    
Egy lenyűgöző felzárkózással és egy látványos hajrával az Audi Sport ABT Schaeffler csapatának sikerült az utolsó, New Yorkban rendezett versenyhétvégén elhódítani a csapatbajnoki címet az előző szezonban. Most azonban újra keverték a kártyákat. „Már alig várjuk, hogy ismét elkezdődjön a verseny.” - nyilatkozta a csapatvezető Allan McNish. „Olyan, mintha a szezonzáró futam - annak minden érzelmével - már egészen régen történt volna. Most azonban előre tekintünk: a közös, idény előtti tesztelés során Valenciában kaptunk egy körülbelüli képet az új szezonban várható erőviszonyokról. De a motorsportban semmi sem hasonlítható az első versenynap varázsához, amikor az első időmérő és verseny során tényleg kiderül, hol állunk valójában - különösen az elmúlt hónapokban Neuburgban végzett kemény munka után. Az érzéseimet leginkább az ideges várakozás jellemzi leginkább.

Az Ad Diriyah pályáján rendezendő nyitóforduló egy új korszak kezdetét jelzi a Formula E sorozat életében. A legfontosabb fejlesztésnek, az új generációs versenyautó nagyobb akkumulátor kapacitásának köszönhetően a korábban nélkülözhetetlen verseny közbeni autócsere mostantól nem szükséges. A lebonyolítás azonban így is alapvetően izgalmas marad az új „támadó üzemmód” bevezetésével. Ez akkor alkalmazható, amikor a pilóta áthalad egy úgynevezett „aktiváló zónán”. Ennek lényege, hogy az áthaladás során az autó átmenetileg egy magasabb, 225 kW (306 LE) teljesítményű üzemmódba kapcsolhat. Ez kihívást jelent a stratégák számára is, hiszen a FIA határozza meg az aktiválások számát és időtartamát minden egyes futamnál külön-külön és csupán a verseny rajtja előtt hozza azokat nyilvánosságra.

Az új szezonra a korábban körökben meghatározott versenytáv minden futam esetében 45 perc és még 1 kör hosszú lesz. A versenyek alkalmával az autók teljesítményét 180 kW-ról 200 kW-ra emelik. A rajongók továbbra is támogathatják kedvenc pilótájukat a Formula E honlapján illetve egyéb szavazófelületen leadott szavazataikkal. A szavazatokat legkorábban hat nappal a verseny előtt, de legkésőbb 15 perccel a futam indítása előtt adhatják le. Az öt legtöbb szavazatot begyűjtő versenyző élhet a „FanBoost” lehetőségével és a verseny második felében aktiválhat egy átmeneti, 250 kW (340 LE) teljesítménynövekedést jelentő „löketet”.

A szezonnyitó két további Audi e-tron FE05 debütálását is jelenti, mégpedig az Envision Virgin Racing csapat színeiben. Az Egyesült Királyságból érkező alakulat két pilótája, Sam Bird és Robin Frijns ebben a szezonban az Audi versenyautóit használja, beleértve az Audi Schaeffler MGU03 névre hallgató motor-generátor egységét körbevevő hajtásláncot is. „Nagyszerű, hogy az Envision Virgin Racing csapatával négy Audi e-tron FE05 küzd majd a trófeákért idén.” - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója. „A tény, hogy ez a jónevű csapat a mi hajtásláncunk mellett tette le a voksát, egy újabb bizonyíték arra a kiemelkedő munkára, amelyet mérnökeink közösen a Schaeffler vállalat kollégáival végeztek.

A Formula E sorozatot érintő minden változás mellett az Audi az állandóságra esküszik a csapaton belül. Daniel Abt és Lucas di Grassi két versenyző abból az öt rajthoz álló pilótából, akik mind a 45 eddig megrendezett Formula E versenyen elindultak. A mostanáig megszerzett 35 dobogós helyezéssel ők aratták a sorozat során a legtöbb diadalt, Lucas di Grassi pedig 27 trófeájával és 611 pontjával a legsikeresebb pilóta a Formula E viszonylag fiatal, négy éves történetében.

Nehéz elhinni, hogy most, 26 évesen már a tapasztalt vén rókák egyike vagyok egy versenysorozatban.” - nyilatkozta mosolyogva Daniel Abt. „De ha azt nézzük, hogy mennyi minden változik majd a Formula E sorozatban, akkor tulajdonképpen mind a 22 versenyző az új szezont újoncként kezdi majd. Keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban, mind a pályán, mind pedig azon kívül. Most pedig a lehető legjobb rajthelyet szeretnénk megszerezni Rijádban és bízunk benne, hogy emlékezetes lesz a nyitány.

A négy évvel ezelőtti távol-keleti szezonnyitó után most először Szaúd-Arábia látja vendégül a sorozatot az első versenyhétvégén. A 2,494 kilométer hosszú pálya hosszú egyeneseivel, 90 fokos kanyarjaival és történelmi hátterével igazán izgalmas versenyt ígér. „Szeretnénk magunkkal vinni a tavalyi év lendületét: csapatként nyolc egymást követő alkalommal álltunk a dobogón és szeretnénk ezt a sikersorozatot folytatni.” - nyilatkozta Lucas di Grassi. „Az e-tron FE05 egy igen erős autó, a csapat még inkább összeért, még szorosabb lett köztünk a kapcsolat. A küzdelem nyilvánvalóan keményebb lesz, hiszen mindenki egyre többet fektet a Formula E sorozatba. Mi megvizsgáltunk minden részletet és tovább javítottunk rajtuk. Készen állunk.

December 16-án vasárnap a verseny után még egy tesztnapot tart a Formula E sorozat Ad Diriyahban. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatnál ekkor a teszt és fejlesztési pilóta, Nico Müller veszi majd át az irányítást az Audi e-tron FE05 fölött.

Az AUDI a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 12 ország összesen 16 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2017-ben az Audi összesen mintegy 1,878 millió Audi gépkocsiját, 3,815 Lamborghini sportautóját és 55.900 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2016-ös év során az AUDI AG 59,3 milliárd euró forgalom mellett 3,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: