Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

SEAT Tarraco 4Drive tesztvezetés a marokkói sivatagban, A Tarraco elfoglalja Észak-Afrikát

2019.01.29

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik
¤ A 4Drive összkerékhajtás technológia áll a Tarraco dinamikus képességének középpontjában


¤  A SEAT vette át a vezető szerepet a Volkswagen-csoport észak-afrikai terjeszkedésében
 
Er Rachidia / Budapest, 2019. január 29. - A kihívással, amit Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb autónak soha nem kell megbirkóznia. A nehéz terep - sivatagi homoktól a meredek sziklás lejtőkig - csak a leghatékonyabb járművek számára jelent legyőzhető terepet, ezért is választotta a SEAT legnagyobb szabadidőautójával a marokkói sivatagot, hogy kiemelje annak figyelemre méltó képességeit.

Seat Desert Camp 2019- A cég első ilyen jellegű rendezvényét a marokkói Er Rachidiában tartja január 28-tól február 6-ig. És mi lenne alkalmasabb jármű mint a Tarraco megfelelni a kihívásnak, mely autónak és vezetőjének egyaránt lehetőséget biztosít képességeik tesztelésére, ideértve a 4Drive technológiát is.

Életre tervezve
A mediterrán város, Tarragona után elnevezett SEAT Tarraco, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termék offenzívájának harmadik eleme. A Tarraco új megjelenést hoz a kategóriába, nagyobb önbizalmat, eleganciát, sportosságot és eltökéltséget fejez ki, valamint meghatározza az új SEAT modellek jövőbeli tervezési nyelvét is.

Az új Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a legfejlettebb technológiát, a dinamikus, agilis kezelhetőséget, a praktikumot és funkcionalitást ötvözve az elegáns és progresszív dizájnnal.  

Az autó praktikus és dinamikus tulajdonságainak kulcsa a Volkswagen-csoport legújabb technológiája és az MQB-A hosszú tengelytávú padlólemez, ami a nagy SUV alapját képezi.

A modell adaptív futómű-szabályozása(DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a komfort közt a hosszútávú utazások során a legkülönbözőbb útfelületeken. A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beállítást.

A Tarraco utazási minőségét a hajtáslánc teljesítménye és hatékonysága biztosítja. A motorok közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és start-stop technológiával rendelkeznek, és 150 és 190 lóerő közötti teljesítményt biztosítanak.

Két benzines változat áll rendelkezésre: egy négy hengeres 1,5 literes TSI egység 150 lóerős teljesítménnyel ami egy hatfokozatú kézi sebességváltóval van összekapcsolva, elsőkerék hajtással, és egy 2,0 literes, 190 lóerős erőforrás, amely egy hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és 4Drive technológiás hajtáslánchoz kapcsolódik. Két dízel opció van, mindkettő 2,0 literes TDI, 150 és 190 lóerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat egyaránt rendelhető elsőkerék hajtásos verzióban hatfokozatú kéziváltóval vagy hétfokozatú DSG-hez csatlakoztatható 4Drive rendszerrel. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag 4Drive / hétfokozatú DSG sebességváltó konfigurációban érhető el.

Az egyes Tarraco variánsokba integrált, összkerékhajtású technológia nem csak aszfalton biztosít dinamikus vezethetőséget, de olyankor is, ha a feltételek egyre nehezebbé válnak.

A hajtáslánc lehetőségek a 4Drive rendszerrel kombinálva igazi mindenessé teszi a Tarraco-t, hogy megbirkózzon szinte bármely vezetési körülménnyel, közúton és terepen egyaránt.” - mondta a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rab. - „Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy merre vezetik, a Tarraco fenntartja dinamizmusát minden felületen.

A 4Drive összkerékhajtás
A Tarraco a világ egyik legbiztonságosabb, leghatékonyabb és legfejlettebb hajtóműrendszerével rendelkezik: 4Drive. A legújabb generációs többlemezes erőátviteli rendszer hidraulikus működést és elektronikus vezérlést használ az erő  kerekhez szabályozott módon való továbbításához, ezzel is maximalizálva a tapadást.

A hátsó tengelyen lévő rendszer a kardántengely végén helyezkedik el, a hátsó differenciálmű előtt. Ez két előnyt jelent: az első a jobb súlyeloszlás; a második a tehetetlenség és a rendszer reakcióidejének csökkenése, mert a kardántengely mindig a motorhoz van csatlakoztatva.

A többlemezes nedves tengelykapcsoló párban, egymás előtt elhelyezett fém súrlódó gyűrűket tartalmaz. Az egyes párok egyik gyűrűje a sebességváltó felőli kardántengelyhez tartósan rögzül, a másik gyűrű a hajtótengellyel a hátsó tengely differenciálműjéhez csatlakozik. A hidraulikus működtető dugattyú a kívánt olajnyomás eléréséhez az elektronikus vezérlőrendszer által jelzett paraméterektől függően összenyomja a többlemezes egységet.

A két tengelyt tartó rugalmas elemek elmozdulásából keletkező kis hosszúságváltozások kiegyenlítésére a hajtótengely mindkét végén rugalmas csatlakozást alkalmaznak és egy csúszó hüvelyt a közepén.

Mivel szükség van egy nyomástárolóra, a rendszer könnyű, viszont az ebből adódó jobb reakcióidő jelentős aktív biztonsági és dinamikus előnyökkel jár.
A SEAT igény szerinti 4Drive technológiája is javítja a hatékonyságot. A Tarraco ugyanúgy működik, mint bármely más elsőkerék hajtásos jármű normál vezetési körülmények között, lehetővé téve, hogy a hátsó tengelyre erőt közvetítő hajtótengely  szabadon forogjon, csökkentve az ellenállást.

Amennyiben a körülmények nehezebbé válnak, az első kerekek megcsúszását érzékelve a hátsó tengely azonnal bekapcsol, meghajtást biztosítva a hátsó kerekeknek. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy kiváló erőátvitelt biztosít, ha szükséges, de az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag kibocsátás bármilyen mértékű növekedését a legalacsonyabb szinten tartja.

Az intelligens 4Drive rendszer működésekor az egyes tengelyekre szállított meghajtási nyomatékot beállíthatja, egyenlő eloszlást biztosíthat az első és a hátsó tengelyek között (50% - 50%), de képes akár a teljes teljesítményt a hátsó tengelyre küldeni. Mindezek mellett a 4Drive lehetővé teszi a nyomaték eloszlás variációit az egyik vagy a másik oldali kerék között. A hagyományos elülső és hátsó differenciálművek elektronikus segédeszközt használnak; az EDS, egy egyszerű és könnyű megoldás, mely hatékony és biztonságos, így a keresztirányú nyomaték nem veszik el, mivel a rendszer a megcsúszó kereket az átellenes oldalhoz kapcsolja.

A 4Drive képes valós időben elemezni a tapadás mértékét, a jármű terhelését, sebességét, a kormánykerék helyzetét és a vezetési stílusát, hogy gyorsan és fokozatosan a kívánt kerékre vagy kerekekre szállítsa a nyomatékot, így szükség esetén mindig rendelkezésre áll a megfelelő vonóerő.

A SEAT Tarraco progresszív kormányzással is rendelkezik (széria Xcellence-felszereltségnél). A hagyományos kormányrendszerhez képest a progresszív kormányzás fokozatos kormányzási arányon alapul. A manőverezés vagy a parkolás során jelentős szögcsökkentés mellett a progresszív kormányzás sokkal dinamikusabb választ ad a kanyargós utakon.

A SEAT az élen Észak-Afrikában
Marokkó és Er Rachidia változatos környezete remek lehetőséget biztosít a Tarraco és annak 4Drive rendszerének tesztelésére, bizonyítva, hogy milyen dinamikus és lehetőségekkel teli jármű a nagy SUV.

Bár a Desert Camp az első alkalom, hogy a SEAT egy ilyen eseményt szervezett,  nagyobb jelentőséggel bír, hogy a SEAT a jelenlétének folyamatos bővítésével átvette a vezető helyet a Volkswagen-csoporton belül Észak-Afrikában.

Az észak-afrikai piac a SEAT globalizációs stratégiájának egyik kulcsfontosságú területe, hiszen a vállalat arra törekszik, hogy növelje jelenlétét Európán kívül, és megerősítse pozícióját minden kontinensen. A SEAT már biztos lábakon áll a régióban. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca modellek összeszerelését az Algériai Relizane-i üzemben, ezzel csatlakozva az Ibizához, amely 2017 közepétől készül a gyárban. A tavalyi évben a SEAT 18 500 járművet értékesített Algériában (2017: 5100), és értékesítési rekordot döntött Marokkóban (2100; + 5,2%)

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2018-ben közel 517.600 gépkocsiját értékesítette világszerte, ez a márka 68 éves történelének a legjobb eredménye.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Fém, gépipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: