Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

2018.10.24

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
• Barcelonában tervezték és fejlesztették
• a SEAT zászlóshajója Volkswagen modellekkel együtt gördül le a wolfsburgi gyártósorról


•  a Volkswagen-csoport szervezeti együttműködése lehetővé teszi  a hatékony gyártást
•  a Tarraco-val a SEAT kiteljesíti szabadidő autó családját, amelybe még az Ateca és az Arona tartozik

Wolfsburg/Budapest, 2018. okbóer 24. -  Megközelítőleg  20 év után a  Volkswagen wolfsburgi gyára ismét  a Csoport egy másik modelljét gyártja: a SEAT Tarraco-t. A spanyol szabadidő autó, amit Barcelonában terveztek és fejlesztettek, kihasználhatja az MQB gyártási platform nyújtotta szervezeti együttműködés szinergikus hatását. A spanyol újdonság a Volkswagen Tiguan-nal és a Touran-nal együtt gördül le a wolfsburgi gyártósorról.

Ez a több márkát érintő gyártás elősegíti a wolfsburgi gyártási kapacitás jobb kihasználását. A Tarraco wolfsburgi gyártása része a vállalat és a szakszervezeti tanács között 2016 végén megkötött, a „Jövő paktuma” nevű megállapodásnak. A megállapodás jövőbe mutató menetrendet jelent a Volkswagen márka gazdasági képességének javítására, és a vállalatot a jövő szempontjából is szilárd alapokra helyezi.

A SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rabe ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „a Tarraco-t a SEAT teljes egészében Spanyolországban tervezte  és fejlesztette. A wolfsburgi gyár  lelkes csapatával együtt a gépkocsit felkészítették a sorozatgyártásra, mely nagyon rövid idő alatt valósult meg, és tovább erősíti a SEAT és a Volkswagen között már meglévő szoros kapcsolatokat."

A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke,  Dr. Christian Vollmer megjegyezte, hogy „a SEAT Tarraco a Volkswagen-csoport márkái közötti együttműködés jó példája, és elősegíti, hogy közöttük szervezeti szinergia alakuljon ki. Ez az új szabadidő autó képessé tesz bennünket arra, hogy egy új szegmensbe lépjünk, növeljük értékesítéseinket, megerősítsük márkánk imázsát és növelhessük haszontermelő képességünket.

A Volkswagen Márka gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Andreas Tostmann kijelentette: „ A teljes Volkswagen-csoportot átfogó gyártási hálózat  az egyik legjobb eszköz a hatékonyság növelésére. A SEAT Tarraco jó példája annak, ahogyan  majd az egész  Volkswagen-csoportra kiterjedő gyártási hálózaton belül egy időben több üzem fog gépkocsit gyártani  a Csoport több márkája számára.

Ez az ötödik alkalom, hogy  a Volkswagen a Csoport egy másik márkája számára gyárt gépkocsit Wolfsburgban. Az Arosa volt az első SEAT, mely a wolfsburgi gyártósorról gördült le 1996 vége és 1988 között. E mellett a wolfsburgi üzem gyártotta  az Audi 50-est 1974 és 1978 között, az Audi 80-ast 1994 és 1998 között, illetve az Audi 100-ast 1993-tól 1997-ig.   Az Audi 50-es nagyrészt  azonos volt a Volkswagen Polo-val, amit Wolfsburgban szereltek össze  1975-től, és most a spanyolországi pamplonai üzemben  gyártanak. Az Audi 50 és a Polo voltak az első német kisautók, amelyek keresztben elhelyezett motorokkal és elsőkerék hajtással készültek.

Ezzel az új autóval a SEAT kiteljesíti a szabadidő autó családját (SUV), amelybe még az Ateca és az Arona is tartozik.
 
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára.

A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Fém, gépipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: