Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A SEAT feljebb lépett az új Tarraco-val

2018.09.19

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
• a Tarraco a harmadik szabadidő-autó (SUV), mellyel a márka az Arona és az Ateca után belépett a nagyméretű szabadidő-autók piacára


•  a nagy szabadidő-autó jobb lehetőségeket  kínál az ügyfeleknek az öt-   és hétüléses változatokkal
•  a Tarraco bemutatta a SEAT új  formatervezési irányát
•  a nagy SUV 2019 elején kerül a piacra

Tarragona/Budapest, 2018. szeptember 18. - Megérkezett a SEAT Tarraco. Nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról,  a csodálatos épületekkel bíró kulturális központról, a fiatalos és kalandokra hívó Tarragonáról kapta. A Tarraco nevét  "össznépi" szavazással  választották ki, több, mint 140 000 lelkes résztvevővel, akik a "#SEATseekingName"  verseny utolsó szakaszában részt vettek.  

A legújabb SEAT, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek  ki,  és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termék offenzívájának harmadik eleme, és bepillantást enged az új SEAT-ok jövőbeni formatervezési világába is. A Tarrraco új ügyfeleket hozhat a SEAT-nak, erősíti a márka imázsát és fontos kihatással lesz a spanyol márka nyereségességére, miután ez a modell komoly pénzügyi lehetőségeket ad a cég számára.  

Az új Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, és ötvözi a legfejlettebb technológiát, a lendületes vonalvezetést, a praktikus jelleget, a funkcionalitást az elegáns, haladó formatervezést.   

A SEAT új szabadidő-autójában megtalálható a SEAT termékskála valamennyi legfontosabb tulajdonsága:  a forma és a funkcionalitás, a sportosság és a kényelem, az elérhető minőség és a technológia valamint az érzelem. Mindezeket olyan formával adja, ami tükrözi a modern életstílus legváltozatosabb elemeit.

Az új SEAT Tarracot olyan autósok számára tervezték, akiknek szükségük van az öt- és hétüléses gépkocsi előnyeire, a magasabban elhelyezkedő ülések praktikusságára, de figyelnek a gépkocsi esztétikai szépségére, és akik értékelik a Tarraco önbizalom és elegancia között megteremtett egyensúlyát is. Ezt az egyensúlyt a Style és az Xcellence felszereltségnél is sikerült megtartani.

A szabadidő-autók piacának folyamatos bővülésével, a Tarraco kulcsszerepet fog játszani a SEAT életében a jövő év legelejére tervezett piaci bevezetést követően. Az autó erősíti a márkát,  és egy olyan időszakban fog további növekedést eredményezni, amikor a vállalat értékesítési eredményei is folyamatosan növekednek. Idén január és augusztus között  a SEAT  világméretekben 383 900 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ami 21,9 %-os növekedést jelentett a 2017-es év azonos időszakának adatával összehasonlítva.

A SEAT az utóbbi időszak legnagyobb termékoffenzíváját valósítja meg. A SEAT Tarraco, a márka első nagyméretű  szabadidő-autójának (SUV) bevezetése részét képezi a 2015 és 2019 között a vállalat jövőjébe és az általunk kínált gépkocsik választékának növelésébe fektetett 3,3 milliárd eurós beruházásunknak.”- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „ Ez kiteljesíti szabadidő-autóink családját, mellyel az ügyfelek minden igényének meg tudunk felelni.

Kiváló mérnöki munka
A SEAT Tarraco-t  olyan autósok számára alkották, akik egy gépkocsiban kívánják megtalálni az izgalmat és a funkcionalitást. Olyan autósoknak szánják, akiknek szükségük van a maximum hét személy befogadását lehetővé tevő praktikusságra a családok és barátok szállításához, de értékelik, hogy autójuk jól reagál a vezető utasítására, és a lendületes vezetés élményét nyújtja.

A megoldást a nagy SUV praktikussága és a dinamikus viselkedése közötti kapcsolat megteremtéséhez a Volkswagen-csoport legújabb technológiája, az MQB-A padlólemez adja.

A gépkocsi dinamikus futómű-szabályozása (DCC)  tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a kényelmesebb utazás között a különböző  felületű utakon megtett távolságoknál is. A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beálítást. Az utazás minőségéhez a hajtási opciók teljesítménye, hatékonysága és megbízhatósága is alkalmazkodik. Minden motor közvetlen befecskendezésű,  turbó feltöltésű és start-stop technológiával ellátott, teljesítményük 150 és 190 lóerő között van.

A Tarraco-nál két benzines változat lesz elérhető: a négyhengeres 1.5 literes TSI motor 150 lóerővel, hatsebességes kézi sebességváltóval, első kerék hajtással, illetve a 2.0 literes, 190 lóerős motor, ami hétsebességes, DSG sebességváltóval és négykerék hajtással rendelhető. A két dízel változat 2.0 literes TDI motorral érkezik 150 és 190 lőerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval, vagy hétsebességes DSG sebességváltóval és összkerékhajtással érhető el.  A nagyobb teljesítményű változat kizárólag összkerék hajtással, hétsebességes DSG sebességváltóval áll rendelkezésre. A későbbiekben a SEAT Tarraco-nál megjelenik az alternatív hajtási technológia is.

A SEAT Tarraco  a funkcionalitás és a rugalmasság egyedi változatát adja,  mert ez az autó az ügyfelek által  egy nagyméretű  szabadidő-autótól (SUV) elvárt  teret és rugalmasságot kínálja.  Formatervét tekintve ez kategóriájában a legsportosabb autó, és a dinamikus futómű-szabályozásnak (DCC) köszönhetően a vezető saját igényeknek megfelelően állítható.”- mondja a SAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rabe.

Az új SEAT Tarraco rendelkezik mindazon vezetést segítő rendszerekkel, melyek még a nagyobb kihívást jelentő utazási környezetben is kényelmesebb és biztonságosabb megoldást adnak.  Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó asszisztens vagy  a követési távolságtartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, ma Európában már a széria felszereltség részét képezik. Ugyanakkor az olyan rendszerek, mint a holttér érzékelő, a közlekedési tábla felismerő, a forgalmi dugó asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika (ACC), a fényszóró asszisztens vagy a vészhívó opciókként elérhetőek.

A SEAT-nál a biztonságot is egy újabb szintre emelték, mert a Tarraco-t ellátták a vészhívó rendszerrel, az ütközés előtti biztonsági funkcióval és a borulás-érzékelővel,  tehát a gépkocsit úgy tervezték, hogy a legmagasabb biztonsági követelményeknek is megfeleljen annak  érdekében, hogy a nagyméretű szabadidő-autó a saját kategóriájában is mércét jelentő modell legyen.

Életre tervezve
A nagyobb méretek arra ösztönözték a tervező csoportot, hogy nagyobb összhangot keressenek az esztétikai érzés és a célszerű arányok között. A Tarraco 4.735 mm hossza és 1.658 mm magassága, a nagy belső tér  és a tekintélyt sugalló külső forma megalkotása mellett is sikerült formájával könnyedséget és agilitást, illetve robusztus jelleget és térfelfogást adni.

A Tarraco  orr-részének kialakítása utal a SEAT új formatervezési nyelvezetére, a jellegzetesebb hűtőrács, nagyobb figyelmet kér  és egyéni jelleget biztosít. Mindezek mellett a teljesen LED-es erős fényszórók megőrizték a SEAT-ra jellemző háromszögű formát és sajátos képet. A fényszórókat mélyebben helyezték el a karosszériában, ezáltal jellegzetesebb és erőteljesebb külsőt kölcsönöztek nekik.
 
A világítási technológia  a Tarraco fontos elemét  képezi. A szabadidő-autóban a belső tér és a külső megvilágítására 100%-ban LED technológiát használnak, ami széria mindkét felszereltség, az  Xcellence és a Style esetében is. Ez a formatervezőknek nagyobb alkotói szabadságot,  az ügyfeleknek pedig tisztább, élesebb világítást adott.

Azt hiszem, hogy az új Tarraco nagyon erős benyomást kelt, amikor az ember először látja az autót, ami kiváló méretarányainak  és előkelő, ugyanakkor sportos formájának köszönhető. A nagyon határozott orr rész a büszkeség  érzését kelti, és egyben jelzi, hogyan is fognak kinézni a SEAT jövőbeni modelljei”- mondta  Alejandro Mesonero, a SEAT formatervezési  igazgatója. „És mint minden általunk kifejlesztett járműnél, itt is nagy szeretettel és szenvedéllyel dolgoztuk ki a Tarraco minden részletét, követve alap-filozófiánkat: Ha valami jónak tűnik, akkor az jó is.

A gépkocsi hátsó részénél,  ahol a funkcionalitás rendkívül fontossággal bír, és a hangsúly a csomagtartó részen van, a világítás koncepciója kifejezi a szabadidő-autó szélességét és praktikusságát is, amit a LED világítás  a dinamikus formájú irányjelzőkkel még jobban kiemel.

A SEAT Tarraco nyolc különböző színben lesz elérhető: sötét  Camouflage, Oryx fehér, Reflex ezüst,  Atlantic kék, Indium szürke, Titanium bézs, Deep fekete és Urano szürke színekben.

Az autó belsejében a  formatervezők a műszerfalon végigfutó vízszintes vonal kiemelésével olyan vonalvezetést alkalmaztak, ami hangsúlyozza a Tarraco szélességét és  megerősíti a nagy tér-érzést, miközben bizalmat sugall, ugyanakkor a prémium kategóriákban  megtalálható minőségi szintet adja.  

Ahogyan világunk  egyre növekvő mértékben digitalizálódik, a Tarraco-ban is megtalálható  a SEAT 10.25 colos digitális műszerfala, ami gyorsítja a fontos információk eljuttatását a gépkocsi vezetőjéhez. Ugyancsak beépítették a 8 hüvelykes HMI képernyőt, ahol is a gépkocsiban helyet foglaló utasok hozzáférhetnek a SEAT összekapcsolhatósági opcióihoz.
Ami az infotainment rendszert illeti, a Tarraco lesz az első SEAT, amelyikben elérhetek a mozdulatvezérlő funkciók a 8 colos Navigation Plus képernyővel.
 
A SEAT Tarraco előértékesítése 2018 decemberében kezdődik.
 
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470,000 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu 


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: