Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Költségcsökkentés a svájci vizeken a Scania dízel hibrid hajtásával

2018.07.26

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Az SGV cégcsoport új hajója, az MS Diamond, nemrég megkezdte szolgálatát a Luzern-tavon, méghozzá hibrid hajtással, amelynek alapja egy 13 literes, hathengeres Scania dízelmotor.


Egy napos márciusi reggelen a svájci Luzern-tavon Michel Scheurer, a Schifffahrtsgesellschaft Vierwaldstättersee AG (SGV) termelési igazgatója, óvatosan kikormányozza a cég flottájának legújabb tagját a hajógyárból a tóra. Csupán hetek kérdése, hogy szolgálatba álljon a vállalat új hajója, az MS Diamond. De a várakozás már most leolvasható Michel Scheurer arcáról. „Először hajózunk majd hibrid hajtással a Luzern-tavon” – mondja Michel Scheurer. „Úgy tekintünk erre a technológiára, mint a jövőbe vezető útra.

A 19 hajójával – öt régi stílusú lapátkerekes gőzös és 14 szalonhajó (teljes kapacitásuk 11.000 utas) – az SGV a legnagyobb hajótársaság Svájcban, amely 32 kikötőt szolgál ki a tó körül. Az új hajót a Shiptec AG tervezte és építette, amely az SGV luzerni székhelyű leányvállalata. A Shiptec AG működteti az egyik legnagyobb hajógyárat Svájcban, és ez az egyetlen svájci hajógyártó vállalat, amely utasszállító és teherhajókat is épít. „Szolgáltatáskínálatunk egyedülálló” – mondta Martin Einsiedler, a Shiptec AG igazgatótanácsának hajótervezésért felelős tagja. „A formatervezéstől a műszaki tervezésen és a megépítésen át a hajók karbantartásáig számos ügyfélnek nyújtunk szolgáltatásokat, akik Svájc folyóin és tavain üzemeltetnek hajókat.

Az új dízel hibrid erejének hasznosítása

Martin Einsiedler felelt az MS Diamond műszaki tervezéséért is. Elmondása szerint a hajtáslánc alapja egy 405 kilowatt teljesítményű, 13 literes, soros, hathengeres Scania dízelmotor, amelyet egy villanymotor egészít ki. „Alapvetően a dízelmotort használjuk, amikor hajózunk” – mondja Martin Einsiedler. „Amikor rövid időre nagyobb teljesítményre vagy nyomatékra van szükségünk, például kikötéskor, lassításkor vagy vészmegálláskor, akkor a villanymotort is használjuk. Amikor a hajó normálisan halad, akkor a villanymotor generátorként szolgál, biztosítva a hajó és a tartalékakkumulátorok energiaellátását. Ezek a tartalékakkumulátorok gondoskodnak a dízelmotorok áramellátásáról és a fedélzeti áramellátásról, amikor a hajó áll.

Martin Einsiedler szerint a Scania motor tökéletesen illik ebbe a tervezési koncepcióba. „A kompakt kialakításnak és a hibrid hajtásláncnak köszönhetően a hajó farában helyezhetjük el a motort, ami jelentősen javítja az utazás kényelmét” – magyarázza.

Pénzügyi megtakarítások a Scania hajtáslánc-kialakításának köszönhetően

Martin Einsiedler lelkesedése a Scania iránt túlmutat a műszaki szempontokon. „Különösen a tervezés során nagyon fontos a hajógyártó és a motorbeszállító közötti viszony” – mondja. „Az egész fejlesztési folyamat során nagyon szoros egyeztetéseket folytattunk a közvetlen kapcsolattartóinkkal a Scaniánál, és mindig megkaptuk a szükséges információkat. Erre nem mindig lehet számítani, és ez nagyban megkönnyíti a munkát.

Mindig az ügyfélé az utolsó szó” – folytatja. „A hajótársaságoknak különböző műszaki változatokat kínálnak fel. Majd ők döntik el, hogy melyik motor kerüljön a járműbe. Természetesen csak olyan motorokat javasolunk, amelyek teljes mértékben meggyőznek bennünket.” Ebben az esetben az SGV-t, mint ügyfelet is meggyőzte a motor. „Nem ismerek még egy olyan motort, amely azonos teljesítmény mellett akkora nyomatékot fejtene ki, mint a Scania termékei, és pontosan ez az, ami a legfontosabb a hajózásban” – mondja Michel Scheurer. „Az új hajtáslánc-kialakításnak köszönhetően pedig körülbelül 20 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztással számolhatunk.” Az új hajó évente várhatóan 2000-3000 órát üzemel majd, így ez a megtakarítás igen számottevő lesz.

Az SGV cégcsoport

Az SGV cégcsoport a vezető hajótársaság Svájcban, amely a kapcsolódó tevékenységek széles portfólióját tudja felmutatni, beleértve a hajóépítést és a hajótervezést.

A Scaniáról
A Scania a szállítmányozási iparág vezető gyártói közé tartozik. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt közösen vezetjük a változást, mely a fenntartható fejlődés irányába mutat. 2017-ben 82 500 tehergépjárművet és 8.300 autóbuszt értékesítettünk, valamint 8.500 ipari- és hajómotort adtunk el ügyfeleinknek. A nettó értékesítési árbevétel megközelítette a 120 billió svéd koronát, aminek 20%-a a szervizszolgáltatásokból adódott. Az 1891- ben alapított Scania több mint 49 300 alkalmazottjával mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, kiegészülve Brazíliával és Indiával, míg a termelés Európában, Dél- Amerikában és Ázsiában folyik, regionális központtal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a Volkswagen Truck & Bus tagja.

További információkért látogasson el a www.scania.hu weboldalra! 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: