Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Nők VS. Férfiak: Ki figyel jobban a gumira?

2018.07.26

Forrás: Premier Public Relations Kft., Bridgestone Sajtóközlemény
Bridgestone: vezetési stílusunk az abroncsainkon is nyomot hagy


Budapest, 2018. július 26. – Míg az utakon óvatosabb hölgyek elsősorban az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések miatt, addig a sportosabban vezető férfiak jellemzően a vezetési stílusukból adódó abroncssérülések miatt térnek be a gumiszervizekbe – derült ki a Bridgestone gumiszervizek vezetői körében végzett elemzéséből. A gyorsabb tempó miatt a férfi autósok általában hamarabb kénytelenek új abroncsot venni, mint az autójukat és a gumikat is jobban kímélő nők. Egy dolog azonban mindkét nemre jellemző: csere esetén egyre fontosabb szempont a gumiabroncs minősége és megbízhatósága.

Száguldás, Porsche, szerelem és hirtelen fékezés

Míg a férfiak városban 10-15 km/órával, országúton pedig akár 20-30 km/órával is gyorsabban és a kanyarokban is nagyobb sebességgel vezetnek, addig a nők óvatosabban, körültekintőbben és kevésbé agresszíven hajtanak. A Bridgestone gumiszerviz partnerhálózatának vezetői szerint a nemek vezetési stílusa közötti különbség nemcsak az abroncsok állapotában, de a jellemző abroncs-sérülésekben is egyaránt megmutatkozik.

A legdemokratikusabb abroncssérülés a defekt

Az erősebb nem képviselői főleg az abroncs széleinek rendellenes kopásából adódó problémák miatt keresik fel a gumiszervizeket. Emellett jellemző rájuk az is, hogy abroncsaik futófelülete hamarabb eléri az előírt 1,6 mm-es profilmélységet, amikor már cserélni kell a gumikat. Ezzel szemben a női autósok gyakrabban fordulnak szakemberhez az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések, szálszakadás és oldalfalsérülések miatt. A Bridgestone szervizpartnerei szerint ugyanakkor a legdemokratikusabb abroncsprobléma a defekt, amely mind a férfiak mind a nők számára a leggyakoribb sérülés és amellyel legalább 5-6 alkalommal szembesülnek autós éveik során.

A férfiak jobban nyúzzák, de jobban is figyelnek az abroncsokra

Annak ellenére, hogy a férfiak jobban nyúzzák a gumikat, az abroncsszervizek vezetői szerint jobban is figyelnek azok állapotára. Műszaki beállítottságuk okán a férfi autóvezetők hamarabb észreveszik az abroncshibákat, a sérüléseket, a kerekek kiegyensúlyozatlanságát, a nem megfelelő guminyomást, vagy azt, ha az abroncs lefutott, és célirányosan fordulnak szakemberhez. Ezzel szemben a hölgyek jellemzően csak a téli vagy a nyári abroncsváltások idején szembesülnek azok hibáival, illetve azzal, hogy az abroncs cserére szorul.

A nők tovább halogatják az abroncscserét

Habár a hölgyek csak az utolsó utáni pillanatban cserélik le abroncsaikat, akkor is jellemzően azért mert már elöregedett és nem azért mert elkopott, ami szintén azt jelzi, hogy kíméletesebben, óvatosabban vezetnek. A szervizek vezetői szerint nem ritka, hogy a hölgyek akár 5-7 szezonon át is használják az abroncsokat, míg velük ellentétben a férfiak autóin mindössze 4-5 szezont bírnak ki az abroncsok.

A nők a szakemberre hallgatnak, a férfiak a teszteket böngészik

A Bridgestone szervizpartnerei szerint annak ellenére, hogy az ár még mindig meghatározó szempont új abroncs vásárlásakor mindkét nem képviselői kezdik előnyben részesíteni a minőségi abroncsokat. Mind a férfi, mind a női autóvezetők számára fontos, hogy a gumiabroncs megbízható és jól irányítható legyen, valamint hogy vizes úton is jól tapadjon. Ennek érdekében pedig hajlandók magasabb árat is fizetni érte. Az új gumik kiválasztásában a hölgyek jellemzően a szervizek szakemberei vagy férfi ismerőseik tanácsára, az urak pedig elsősorban személyes tapasztalatukra, illetve az interneten publikált teszteredményekre hagyatkoznak.

A Bridgestone EMEA-ról

A belgiumi központú Bridgestone Europe (BSEU) a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata, a tokiói központú Bridgestone Corporation leányvállalata. A cég a régió több mint 60 országában, összesen több mint 18.200 főt foglalkoztat, valamint 12 gumiabroncs és gumitermékgyárat, egy kiemelt K+F központot és egy tesztközpontot működtet. A Bridgestone Európában, a Közel-Keleten és Afrikában gyártott prémium gumiabroncsait világszerte értékesítik.

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-ről

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 2006-ban kezdte meg működését és napjainkra Magyarország egyik legnagyobb abroncsgyárává vált. Alapítása óta a vállalat munkavállalóinak száma több mint kétszeresére emelkedett: míg 2008-ban 361 munkavállalóval kezdődött meg a termelés, addig napjainkban már közel 1.100-an dolgoznak a világhírű márkával fémjelzett abroncs gyártásán.

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. gyárában elsősorban prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó és terepjáró abroncsok készülnek több mint 230 féle méretben. Az üzemben a Bridgestone márka DriveGuard, Turanza és Potenza termékei, valamint a Firestone márka Roadhawk, Winterhawk és Destination termékei készülnek.

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat éves árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint, 2017-ben pedig 53,1 milliárd forint volt.

www.bridgestone.hu     


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Műanyag, gumi, üveg, szénszál ; - Bridgestone

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: