Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az InnoTrans 2018 kiállításon a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjét fogja bemutatni a Siemens

2018.06.15

Forrás: Siemens, Hírek
A „mi alakítjuk a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjét” mottó jegyében, a Siemens az egyre inkább hálózatba kapcsolt, „totális mobilitási rendszerrel” kapcsolatos digitális innovációkat tárja a közönség elé az idei InnoTrans szakkiállításon.


Az új megoldások még hatékonyabbá, biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszik a vasúti közlekedést.
 
A digitalizáció alapjaiban formálja át a közlekedési iparágat: javítja a járművek és infrastruktúraelemek rendelkezésre állását, optimalizálja a működést, csökkenti a komplexitást, a költségeket és a munkaigényt. Az utasok számára vonzó és problémamentes közlekedési alternatívát kínál, és lehetővé teszi a vasúttársaságok számára, hogy intelligens infrastruktúrát alakítsanak ki, javítsák az utazási élményt, garantálják a megbízhatóságot és a fenntarthatóságot a beruházások teljes élettartama során.
 
MindConnect Rail – biztonsági szempontból kritikus fontosságú infrastruktúrákból származó adatok biztonságos továbbítása

A MindConnect Rail moduláris és rugalmas szoftver- és hardvermegoldás, amely lehetővé teszi a biztonsági szempontból kritikus fontosságú infrastruktúrákból származó adatok biztonságos továbbítását. A MindConnect Rail az új DCU (Data Capture Unit) összes funkcióját kihasználva teljes és biztonságos hozzáférést biztosít az adatokhoz és garantálja a kiberbiztonságot. A Siemens MindConnect Rail megoldása a vasúti és közúti szállítás digitális integrációjához és a holnap hálózatba kapcsolt „totális mobilitási rendszeréhez” szükséges intelligens közlekedési infrastruktúra központi alkotóeleme.
 
A MindSphere, a Siemens IoT operációs rendszere átfogó adatmenedzsment révén új digitális megoldásokat kínál a vasútipar számára

Minden motorvonat nagy mennyiségű adatot generál, amelyből információkat nyerhetünk a szerelvény állapotára, az alkatrészek és rendszerek működőképességére vonatkozóan. Ugyanez igaz a vasúti infrastruktúrára is. A Siemens MindSphere névre keresztelt, felhőalapú, nyílt IoT operációs rendszere mesterséges intelligenciát alkalmaz az adatok átfogó kezelésére, forradalmian új megoldásokat kínálva a vasútipar számára.
 
Railigent nyílt digitális ökoszisztéma külső alkalmazásokkal

A Siemens által fejlesztett Railigent platform segítségével, a vasúttársaságok intelligens módon tudják a vasúti adatokat felhasználni, optimalizálhatják karbantartási és operatív feladataikat, és száz százalékos rendelkezésre állást biztosíthatnak. A Railigent alapja a Siemens nyílt IoT operációs rendszere, a MindSphere. Korábban a Railigent csak a Siemens rendszerek elemzésére volt használható. A partnertársaságokkal való együttműködésnek és a partnerek által készített alkalmazások integrációjának köszönhetően, a Siemens ma már képes arra, hogy lehetővé tegye az ügyfelei számára járműflottájuk és vasúti infrastruktúrájuk átfogó kezelését. A Siemens eddig három partnercég – az SKF GmbH, a Strukton Rail b.v. és a Voith GmbH & Co. KGaA – alkalmazásait integrálta a rendszerbe. Mindhárom társaság a járműalkatrészek és vasúti infrastruktúra állapotának digitális felügyeletére szolgáló, különleges alkalmazásokat fejleszt. Az alkalmazások által gyűjtött mérési adatok alapján, a vasúti rendszerek karbantartása optimalizálható és költség-hatékonyabbá tehető. Ennek köszönhetően többek közt csökkenthetők az élettartam költségek, növelhetők a szerviz- és karbantartási intervallumok, megelőzhetők a balesetek és váratlan szolgáltatás-kiesések.

Új, felhőalapú megoldások alacsonyabb hardverigénnyel

A felhőalapú forgalomirányítás forradalmasítja a távolsági vasúti közlekedést. Az új rendszerrel a forgalomirányítás és forgalomkezelés egy helyen központosítható, térbeli korlátozás nélkül. Ez egyedülálló rugalmasságot biztosít a vasúttársaságok számára, jelentős költségmegtakarításokat eredményez az infrastruktúra és az operatív feladatok terén – természetesen anélkül, hogy a biztonságot hátrányosan érintené. A Siemens már dolgozik a partnereivel együttműködve a modern technológiai megoldások gyakorlatba való átültetésén.
 
Digitális állomás – integrált mobilitási megoldások közötti interakció

A vasútállomások az intermodális városi közlekedés létfontosságú csomópontjai. A leghatékonyabb és legkörnyezetbarátibb közlekedési formát, azaz a tömegközlekedést az emberek csak akkor fogják nagyobb arányban igénybe venni, ha a különböző közlekedési eszközök és vonalak közötti átszállás gördülékenysége, megbízhatósága, kényelme és gyorsasága biztosítható. A Siemens „digitális állomás” elnevezésű megoldása a funkciók széles skáláját fedi le, az infrastruktúra menedzsmenttől, az univerzális intermodális közlekedési információkon át, a működés folyamatos optimalizálásához szükséges adatelemzésekig. Az üzemeltetők így 100 százalékos rendelkezésre állást érhetnek el, növelhetik az áteresztőképességet, és javíthatják az utazási kényelmet – ami mind fontos a tömegközlekedés vonzóbbá tételéhez.
 
A digital twin technológiai megoldás teljes átláthatóságot biztosít a vasúti infrastruktúra projekteknél

A Bentley Systems társasággal és más szoftvergyártó partnerekkel együttműködve, a Siemens az ún. digital twin (digitális iker) megoldáson alapuló épületinformációs modellezést (Building Information Modeling, BIM) használ a komplex vasúti infrastruktúra projektek tervezéséhez és építéséhez. A számítógép által generált modell a tervezett rendszer objektumorientált, parametrikus és digitális 3D leképezését adja. Az adatbázis biztosítja a kiterjedt szimulációhoz szükséges alapokat, és segítségével megelőzhetők a rendszerkonfliktusok, a késések kockázata csökkenthető, és a projekt implementálása felgyorsítható.
 
Az InnoTrans kiállításon a Siemens a vasúti villamosítás ágazatának egy másik innovációját is be fogja mutatni. Most először tudja a társaság egy vasúti rendszer elektromos hálózatát és energiaáramlását adatalapú, valós idejű szimulációban megjeleníteni. A megoldás a SCADA hálózatirányító rendszer (Sitras RSC), a Sitras iEMS intelligens energiamenedzsment rendszer és a Sitras Sidytrac Real Time kombinációján alapul. Lehetővé teszi a csúcsterhelések előrejelzését és elkerülését, átláthatóvá teszi a kritikus hálózati feltételeket, lehetővé teszi a vonatmenetrendek optimalizálását energiaigény és fogyasztás szerint, és segítségével az energiafogyasztás akár 15 százalékkal csökkenthető.

A rugalmasságra, alacsonyabb életciklus költségekre és magasabb kényelmi szintre irányuló igényeknek megfelelő moduláris járműplatform

A Siemens által gyártott új Velaro Novo, a Velaro motorvonatok előző három generációjának továbbfejlesztett változata. A számos részletében megújult, nagy sebességű motorvonat kimagasló hatékonysággal működik, 30 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, jelentősen alacsonyabb beruházási és karbantartási költségek mellett működik, ugyanakkor kapacitása 10 százalékkal meghaladja az előző modellét. Az ún. empty tube koncepció szerint készülő, és számos konfigurációt lehetővé tevő Velaro Novo biztos megoldásnak mondaható a jövőre nézve, amely rugalmasan alakítható és több év távlatában is megfelel a mindenkori igényeknek és elvárásoknak.

A Siemens az idei évben ismét a 4.2 számú csarnokban és a szabadtéri kiállítótérben állítja ki termékeit és megoldásait. A fent felsoroltak mellett, a társaság szabadtéren az alábbi járműveket állítja ki:  
 
·  Avenio M Ulm: A németországi Ulm tömegközlekedési vállalatának leányvállalata, az SWU Verkehr GmbH 12 darab, a meredek ulmi villamospályákra optimalizált Avenio M combino villamost rendelt a Siemenstől. Az Avenio M etalon a biztonság terén, hiszen megkapta a „Siemens Tram Assistant” vezetéstámogató és ütközés-előrejelző rendszerét, amely segíti a villamosvezetőket a balesetek megelőzésében.
·  Szófiai metró: A bolgár főváros, Szófia új, 3-as metróvonalához a Siemens 20 db, energiamenedzsment és vonatirányító rendszerrel felszerelt, automatizált irányítást – így többek között automatikus ajtónyitást – lehetővé tevő, Inspiro metrószerelvényt szállít.
·  Cityval Rennes B: A Siemens által szállított 25 db Cityval APM 2020-tól áll üzembe a franciaországi Rennes B metróvonalán.
·  Rajna-Ruhr Expressz (RRX): Az innovatív tervezésű és digitális hálózatba kötött RRX új korszakot nyit az utasok kényelme, a felhasználóbarát kezelhetőség és rendelkezésre állás terén. A motorvonatok Németország legsűrűbben lakott Rajna és Ruhr régióiban közlekednek majd. Az összesen 82 darab Desiro HC elektromos vonatszerelvény leszállítása 2018 végén kezdődik meg.
·  Desiro City Moorgate: A Desiro City maximális rugalmasságot, tökéletes utaskényelmet és alacsony energiafogyasztást kínáló, az angol piacra fejlesztett motorvonat. Ez már a harmadik rendelés a Govia Thameslink Railway (GTR) részére készülő platformból. A 25 rendelt vonat közül az első darabok 2018 végén állnak üzembe a londoni Great Northern Line vonalon.
·  Desiro ML ÖBB cityjet akkumulátoros prototípus: A vasúttársaságok egyre jobban érdeklődnek olyan akkumulátoros, önjáró üzemmódra képes motorvonatok iránt, amelyeket felsővezeték nélküli szakaszokon is használni lehet. Az osztrák nemzeti vasúttársasággal (ÖBB) mint ügyféllel együttműködve a Siemens a szériagyártású Desiro ML ÖBB Cityjet modellt szerelte fel akkumulátorokkal, hogy a felsővezeték nélküli szakaszokon is működhessen.
·  Vectron MS: A Vectron a Siemens európai mozdonycsaládja, ezek a járművek belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak Európa szerte. A kiállított ÖBB Vectron kilenc országban és más ÖBB mozdonyokkal együtt is használható, rugalmasan beilleszthető az ügyfél már meglevő flottájába.
·  Smartron: A Smartron a Siemens új mozdonytípusa, amelyet konkrét szállítási feladatokra terveztek. A Vectron már jól bevált platform technológiáját használó mozdony kifejezetten németországi teherszállításhoz készült, és költséghatékony, megbízható megoldást kínál az ügyfelek számára.

A Siemens Mobility divíziója 2018. augusztus 1-jével a Siemens AG 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalatként, Siemens Mobility GmbH néven folytatja működését. A Siemens Mobility divíziója már több mint 160 éve jár élen a közlekedési megoldások fejlesztésében. A Mobility divízió portfoliója innovatív termékek széles skáláját öleli fel többek között a vasúti járművek, vasúti automatizálás, forgalomirányítási rendszerek és vasúti áramellátás terén. A 2017. szeptember 30-án lezárt üzleti évben a Siemens Mobility árbevétele 8,1 milliárd euró volt. 2017. szeptember végén a divízió világszerte 28 405 munkavállalót foglalkoztatott.
 
Bővebb információért kérem látogasson el a www.siemens.com/press/innotrans2018 oldalra.

www.siemens.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; - Siemens ; Kiállítás, konferencia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: