Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Még a levegőt is máshogy vették Egerben

2011.05.10

Forrás: Bosch, Sajtóközlemény
Szédületes hangulatban zajlott a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil Verseny


- Az egriek mellett több száz hallgató szurkolta végig a futamokat
- Öt kategóriában díjazták a legjobbakat
- A BME verbuválta a legtöbb szurkolót

Az évről évre gyarapodó nemzetközi mezőnyben immár 16 felsőoktatási intézmény 35 csapata mérte össze tudását és ügyességét a negyedik alkalommal megrendezett és a „Drive&Control” cégfilozófia jegyében lezajlott Pneumobil futamon. Az esemény egyre növekvő népszerűségét az is jól mutatta, hogy a csapatok a saját és a Pneumobil Facebook profilján mozgósították szurkolóikat a részvételre, valamint egy önálló televíziós stáb, a Pneumobil TV on Tour rögzítette a team-ek felkészülését. S bár mindenki, aki ellátogatott az érsekkerti forgatagba, nyertese volt a pörgős hétvégének, a végső győzelmet kétségtelenül a BME Gyalogkakukk csapata mondhatja a magáénak, hiszen mostantól az ő járgányukat illeti a Rexroth Legjobb Pneumobilja cím.

A 2011-es év Rexroth Legjobb Pneumobilja

Amikor megfordul a széljárás, az egyik ember falat épít a szél ellen, hogy annak erejétől megvédje magát, a másik ember szélmalmot épít, hogy kiaknázza a szél erejét.” – ezzel a kínai közmondással nyitotta meg a IV. Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatika Kft. ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy a verseny résztvevői természetesen a második embertípushoz tartoznak.

Tizenkét magyarországi és négy külföldi egyetem, illetve főiskola 35 csapatának 138 hallgatója állt rajthoz a hétvégén, hogy eldöntsék, idén kik építették a legszuperebb pneumobilt. A versenyzők feladata olyan sűrített levegővel hajtott járművek tervezése és építése volt, amelyek a megadott műszaki feltételek mellett a legnagyobb teljesítményre képesek. A csapatoknak a Rexroth bocsátotta rendelkezésre a meghajtáshoz szükséges pneumatikus és vezérlő elemeket, amelyeket egy katalógusból – bizonyos megkötések alapján – a hallgatók maguk válogattak össze.

Tamás Endre, a verseny főszervezője elmondta: „Láthatóan kezd egy kifinomult tervezői stílus kialakulni, amely a pneumatikus hajtás legapróbb lehetőségeit is igyekszik kihasználni. Úgy érzem, ismét jelentős előrelépést tettünk vállalataink és az egyetemek közötti minél szorosabb együttműködés kialakításában. Fontosnak tartottuk továbbá, hogy idén a szurkolókat közvetlenül is bevonjuk a versenybe. Így született meg az ötlet, hogy amelyik egyetem a legtöbb drukkert képes aktivizálni, annak szurkolói között a verseny napján értékes nyereményeket sorsolunk ki.”

Az idei Pneumobil Versenyen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem verbuválta a legtöbb szurkolót, így a 20 darab VOLT Fesztivál belépőt a BME-s hallgatók vihették haza.

A résztvevő csapatok öt számban mérték össze tudásukat és ügyességüket. A távolsági kategóriában, melynek során a járgányoknak egy feltöltött palackkal a legnagyobb távolságot kellett megtennie, a Debreceni Egyetemről érkezett Debreceni Széllovagok csapat léghajtánya bírta legtovább szusszal; megdöntve a tavalyi rekordot, 10.501 métert tettek meg. Az Ügyességi Futamban a tét az volt, hogy a pneumobil egy feltöltött palackkal milyen gyorsan teszi meg a kijelölt pályakört. Ebben a kategóriában is a Debreceni Széllovagok járgánya érkezett elsőként a célba. A gyorsulási kategóriában a járműveknek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt a lehető legrövidebb idő alatt kellett megtenniük: a döntő futamban végül a Budapesti Műszaki Egyetem Gyalogkakukk csapatának léghajtánya győzedelmeskedett. A verseny negyedik fő kategóriájában a járművek konstrukcióját díjazták, itt a Budapesti Műszaki Egyetem Műszakik Pneumobil Team csapata vitte el a pálmát. A verseny történetében először vigaszdíjért is lehetett indulni a Lepufogó futamban, ezt a számot végül a Miskolci Egyetem Entrópia csapata abszolválta a legsikeresebben. Az Érsekkert közönségének a BME Gyalogkakukk csapat hajtánya tetszett a legjobban.

A Rexroth Legjobb Pneumobilja címet az egyes versenykategóriák győztesei közül választotta ki a zsűri és a Rexroth vállalatok vezetése, melyet 2011-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gyalogkakukk csapata nyert el.

Az eredményhirdetést követően Gödri István, az egri Bosch Rexroth Pneumatikai Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a verseny célja az innovációs üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolat erősítése és a mérnökhallgatók támogatása abban, hogy elméleti tudásukat a gyakorlatban is próbára tehessék. A tudományos fejlesztésekhez, a verseny támogatásához, a szakmai háttér biztosításához innovatív, nyitott szemléletre és jó szakemberekre van szükség, melyet csak egy olyan vállalat tud biztosítani, amely képes a tradicionális ipari know-how-t a korszerű technológiákkal ötvözni.

„A Pneumobil verseny egyik legnagyobb értékét abban látom, hogy a fiatalok figyelmét ráirányítja az alternatív energiaforrások fontosságára, s a bennük rejlő lehetőségekre. Nagy megtiszteltetésnek tartom továbbá, hogy Eger városa immár negyedik alkalommal biztosította a lehetőséget, hogy kellemes környezetben, az Érsekkertben rendezhessük meg a futamokat.” – tette hozzá Gödri István.

A Bosch Rexroth AG, a világ vezető hajtás- és vezérléstechnikai specialistája. A társaság a Rexroth márkanév alatt több mint 500.000 ügyfele számára kínál vevőspecifikus megoldásokat a gépek és berendezések hajtástechnikája, vezérlése illetve mozgatása területén. A Bosch Rexroth partner a mobil alkalmazások, az ipari alkalmazások, a gyártásautomatizálás és a megújuló energiafelhasználás számára. A társaság az egyedi piacok igényeihez és specifikációihoz igazított testreszabott megoldásokat kínál. The Drive & Control Company-ként, a Bosch Rexroth világszerte több mint 80 országban fejleszt, gyárt, valamint értékesít elemeket és rendszereket. A Bosch Rexroth AG, a Bosch Csoport tagjaként, 2010-ben 34.900 munkatársa közreműködésével mintegy 5,1 milliárd euró forgalmat ért el.
További információ: www.boschrexroth.com

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épülettechnológia terén mintegy 285.000 munkatárssal 47,3 milliárd euró árbevételt ért el 2010-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t annak mintegy 60 országban működő több mint 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2010-ben 3,8 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte mintegy 3800 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.

www.bosch.hu                


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BME ; - Bosch

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: