Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ a legjobb áprilisi eredmény a márka történetében
¤ a SEAT az év első négy hónapjában 189.300 gépkocsit szállított ki, ez éves szinten 19,3 %-os növekedést jelent.
¤ az Európán kívüli értékesítés majdnem 25 %-kal nőtt az Észak-Afrikában tapasztalt lendületnek köszönhetően
¤ a SEAT megjelent Norvégiában az eCommerce platformmal
Martorell, 2018. május 8.
A SEAT újabb rekordokat döntött meg, története során a legjobb első negyedévet zárta, és a SEAT értékesítés világméretekben is tartós növekedést mutatott. Az értékesítési volumen áprilisban 21%-kal emelkedett, ugyanis a tavaly áprilisi 41.400 darab után most 50.100 gépkocsit szállítottak ki az ügyfeleknek. Ezzel a SEAT az eddigi legjobb április havi eredményét érte el, megdöntve a 2000. áprilisban 45.100 gépkocsi értékesítésével elért rekordját.
A SEAT 2018 januártól áprilisig tartó összesített értékesítési adatai is rekord mennyiségeket mutatnak, meghaladva a mindeddig legmagasabbnak számító értéket, az ugyancsak 2000-ben elért 181.300 darabot. Világméretekben a márka összesen 189.300 gépkocsit értékesített, ami 19,3 %-kal volt nagyobb mennyiség, mint a tavalyi azonos időszak 158.700 egysége.
A SEAT érétkesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths rámutatott arra, hogy "áprilisban ismét rekordot tudtunk elérni az eladásonál. Európában egyértelműen a piaci átlagnál jobban tudtunk terjeszkedni, növekedési ütemünk Európán kívül pedig még erőteljesebb volt a kedvező algériai teljesítménynek köszönhetően. A SEAT globalizációs stratégiája mára meghozza eredményeit. Mindezek mellett az innovációt is tovább folytatjuk olyan új projektekkel, mint például az eCommerce, amit értékesítés Norvégiában történő beindítására hoztunk létre. Ezt a projektet inkubátorként használjuk fel arra, hogy a további piacaink számára is megoldásokat dolgozzon ki."
Az év első négy hónapjában Algériával együtt Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a négy leggyorsabban fejlődő ország a SEAT-ok értékesítése terén. Spanyolországban, a SEAT legnagyobb piacán értékesített 39.200 gépkocsi 15,9 %-os emelkedést jelentett. Ezt követte Németország 19 %-os növekedéssel, és 35.300 eladott gépkocsival, majd az Egyesült Királyság következett, ahol 23.700 darabot adtak el, ez 13,8 %-os emelkedést hozott. Franciaországban és Olaszországban, a SEAT két stratégiai piacán szintén erős növekedés volt tapasztalható. Az értékesítés Franciaországban elérte a 10.000 darabot (+13, 3 %-os növekedés), míg Olaszorszában 8 400 SEAT talált gazdára (17,5 %-os emelkedés).
Mindezek mellett Ausztriában (7.800 darab; + 23.7%), Svájcban (4.000; + 18.0%), Belgiumban (3.900; + 29.8%), Portugáliában (3.500; + 29.0%) és Hollandiában (3.300; + 45.0%) is folytatódott a növekedési tendencia.
Kelet-Európában a SEAT a 22,8 %-os növekedéssel zárt április végéig, ebben a régióban összesen 12.700 gépkocsit szállítottak ki, köszönhetően például a Cseh Köztársaságban (3.100 darab; +16.4%), Szlovákiában (1 800; +150.3%) és Szlovéniaban (1.000 darab; +26.7%) tapasztalt lendületnek.
Európán kívül a növekedés még nagyobb mértékű volt, a SEAT 23.300 gépkocsi kiszállításával 24,8 %-os emelkedést ért el. E növekedés mögött az Algériában elért komoly növekedés állt , ahol a 10.000 kiszállított gépkocsi éppen tízszer nagyobb mennyiség volt, mint a tavalyi év azonos időszakának adata. Marokkóban a 900 eladott gépkocsi + 64 %-ot jelentett, Tunéziában az értékesítés 19.2 %-kal emelkedett, elérve a 700 egységet.
Az értékesítés bővülése elősegíti munkahelyek teremtését és növeli a SEAT nyereségét
A SEAT, és különösen a Martorell-i üzemben gyártott gépkocsik, az Ibiza, az Arona és a Leon sikere lehetővé teszi, hogy a vállalat 2018. június 1-től 250 új alkalmazottat vegyen fel határozatlan idejű szerződéssel. Az új munkatársak az idén januárban és februárban felvett 265 munkatárshoz csatlakoznak. Jelenleg Martorellben naponta 2.300 gépkocsit gyártanak, és ez a gyár teljes kapacitásának 95 %-át fedi le.
Pénzügyi szempontból az értékesítés növekedése, illetve az új Arona bevezetésével megvalósult választék bővítés kedvező hatása a SEAT működési profitját 85 millió euróra vitte fel 2018 első negyedévében, ami 51,4 %-kal volt magasabb, mint a 2017 azonos időszakában elért 56 millió euró. Mindezen túl a márka forgalma elérte a 2.782 milliárd eurót, ez 11.8 %-kal volt magasabb, mint az elmúlt év első negyedévének 2.487 milliárd eurós ereménye.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu