Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Volkswagen California 30 éves története

2018.03.27

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
Budapest, 2018. március 27. - Az első Volkswagen California harminc évvel ez előtt jelent meg a piacon, mellyel egy egyedülálló sikertörténet vette kezdetét.


A Volkswagen Haszonjárművek most a  lakóautók között  ikonikusnak számító California harmincadik születésnapját ünnepli Essenben a Tecno-Classica kiállításon, az old timer autók  március 21 - 25 között megrendezett éves seregszemléjén. Az„Útközben is otthon" mottóval a szalon egyik fénypontja egy eredeti California, egy új állapotban lévő 1998-as évjáratú T3  bemutatása lesz.

A California volt a márka legsikeresebb lakóautója, mely egy életformát, a szabadság utáni vágyat testesítette meg. Négy nemzedéken keresztül a ma napig 157.500 darab California változatban épített Volkswagen kisbuszt adtak el. A mai modelleket a T3 első nemzedékével egy fontos részlet kapcsolja össze: a megemelhető sátortető, mely majdnem  két méter magas, és így a Californiában  utazók  számára  már semmi másra nincs szükség, hogy elmondhassák: „Az otthonunk ott van, ahol leparkolunk.”

A California története

A California története 1988-ban, a T3-as kisbusz nemzedék alapján elkészített különleges, kempingezésre alkalmas modellel kezdődött. 1998 nyarának végén ezt az első Californiát az esseni Lakóautó-szalonon mutatták be. Ez volt az az év, amikor Whitney Houston a világutazókat az autórádiójukon keresztül mindenhova elkísérte az „Egy pillanat az időben” című dalával, és Tom Cruise Dustin Hoffman oldalán csillogtatta képességeit az „Esőember” c. filmben. Németországban Helmut Kohl volt a kancellár, az Egyesült Államokban pedig Ronald Reagan volt az elnök.

Az első Californiákat két színben, pasztell fehérben és Marsala pirosban lehetett rendelni. A belső tér formatervezői a stílus iránti érzékenységükről tettek tanúbizonyságot a színvonalasan megtervezett és az autóban kialakított fehér-szürke színű konyhával. A kisbusz ára akkor 39.000 német márka volt. A California vonzó ára, okosan tervezett tulajdonságai és a Bulli elnyűhetetlen motorikus minősége a Californiát azonnal  a legtöbbet értékesített lakóautó kisbusszá  tették, és már az első  évben  5.000 darabot adtak el belőle. Azt követően a  California egy különleges kiadású modellből saját termékskálává fejlődött, és még népszerűbbé vált, hiszen mindössze három év alatt 22.000 kisbusz vásárló tetszését nyerte el.

A T3-ról a T4-re 1990-ben történt váltás egyféle technikai forradalomhoz volt hasonlítható. A négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után a Volkswagen Haszonjárművek szakemberei egyszerűen megfordították  a dolgokat: a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg.  Mindent megváltoztattak: a formát, a felfüggesztést, a motorokat és a belső teret is, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb  a tér. Ez volt az, amit az 1990-ben beindított California T4 tökéletesebben használt ki, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. A  gépkocsi bevezetésekor a reklámokban a ”Hotel California. Nyugodt hely, kényelmes bútorozás, panoráma kilátás garantálva” szlogen jelent meg, ami egy szójáték volt az Eagle együttes Nyugat-Hollywoodban lévő szállodáról írt dalát felidézve. Mint a „Hotel California” a zenében, a California T4  is nagy siker volt, a 2003-ig  tartó időszakban  megközelítőleg 39.000 darabot értékesítettek belőle.

A California T6 - kapcsolódás a jövőhöz

Ami a T5-tel következett, az új dimenziót  jelentett a kompakt lakóautó kisbuszok kényelmének terén, ugyanakkor, ez a California változat is hű maradt az eredeti autók  térkihasználásban mutatott újító koncepciójához. 2015-ig megközelítőleg 55.000 autós választotta  California T5-öt, ami már hosszabb ideje  saját osztályában a legsikeresebb kisbusszá vált.  
2015-ben az év vége előtt jelent meg a California T6.  A vezetőt segítő rendszerekkel felszerelt, és a maximális összekapcsolhatósággal bemutatkozó  gépkocsi kitárta az ajtót a lakóautó változatban megjelenő kisbuszok jövője felé.  Ez a California is a legtöbbet értékesített  változat lett, és a 2017-ben eladott 15.155 példánnyal  megdöntötte a saját termék kategóriájában egy év alatt újonnan regisztrált lakóautók rekordját.

A Volkswagen Haszonjárművek
„Világszerte a legjobb szállítási megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek”
A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-csoport önálló márkájaként globálisan fejleszt, gyárt és értékesít könnyűkategóriájú haszongépjárműveket. Termékei között szerepel a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok sorozat. Ügyfeleivel konzultálva a Volkswagen Haszonjárművek színvonalas járműkoncepciókat, valamint telematikai és logisztikai megoldásokat kínál, mégpedig a természeti erőforrások kímélése és a lehető legmagasabb színvonalú gazdaságosság jegyében. A márka 2017-ben mintegy 497,900 könnyűkategóriájú haszonjárművét értékesítette, amelyek Hannoverben (Németország), Poznańban (Lengyelország), és Wrześniában (Lengyelország) készültek. A Volkswagen Haszonjárművek világszerte több mint 21 ezer munkatársat foglalkoztat.

www.volkswagen.hu   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Munkagép, haszongép

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: