Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Folytatja e-üzemanyagai fejlesztését az Audi – Új e-benzin tesztje zajlik

2018.03.09

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóinformáció
• Az Audi partnereivel közösen fejleszt alternatív üzemanyagokat
• Nagytisztaságú benzin vizsgálata tesztmotorban


•  Az Audi e-gas már kapható a piacon, a tervekben pedig új kísérleti e-dízel-gyár is szerepel

Ingolstadt / Budapest, 2018. március 9. – Az Audi meggyőződése, hogy nagy lehetőség rejlik az e-üzemanyagokban (e-fuel) – e-gáz (e-gas), e-benzin (e-gasoline) és e-dízel (e-diesel) –, s folytatja ezirányú stratégiáját. A szintetikus benzin fejlesztése során az ingolstadti gyártó fontos köztes célkitűzését valósította meg: az első motortesztek számára - fejlesztőpartnereivel közösen - első alkalommal állítottak elő jelentősebb mennyiségben megújuló forrásokból származó üzemanyagot.

Leunában (Németország, Szász-Anhalt tartomány), a Global Bioenergies S.A. vállalattal közösen az Audi az eddigi legnagyobb mennyiségben – 60 liter – állított elő e-benzint (e-gasoline). „Mint minden Audi e-fuel, az új üzemanyag is számos előnnyel szolgál. Nem függ a nyersolajtól, kompatibilis a meglévő infrastruktúrával és a zárt szénciklus távlatát kínálja” – hangsúlyozta Reiner Mangold, az AUDI AG hosszú távon fenntartható termékei fejlesztésének vezetője. Az Audi e-gasoline tulajdonképpen folyékony izooktán, amit jelenleg biomasszából, két lépésben állítanak elő. Először a Global Bioenergies gázhalmazállapotú izobutént (C4H8) fejleszt bemutatóüzemében, majd Leunában a Fraunhofer Center for Chemical Biotechnological Processes (CBP) további hidrogén felhasználásával izooktánná (C8H18) alakítja. Ez az üzemanyag kén-, illetve benzolmentes, így égése különösen alacsony károsanyag-kibocsátással jár.

Az Audi mérnökei most tesztmotorban vizsgálják e megújuló forrásokból előállított üzemanyag égési, illetve károsanyag-fejlődési jellemzőit. Különösen kedvező kopogásmegelőző tulajdonságokkal rendelkező, nagytisztaságú szintetikus üzemanyagként az Audi e-benzin a belsőégésű motorok sűrítési arányának – s ezzel hatásfokának – további növelésére kínál lehetőséget. Középtávon a projektpartnerek úgy szeretnék átdolgozni a gyártási folyamatot, hogy már ne igényeljen biomasszát, hanem megújuló forrásokból származó szén-dioxid és hidrogén legyen csupán alapanyaga.

Az Audi alternatív üzemanyagai már most is nagy lehetőségeket kínálnak a hosszútávon fenntartható mobilitás terén, hatékonyan segítve elő a belsőégésű motorok szén-dioxid- kibocsátásának mérséklését – a márka g-tron modelljei esetében például akár 80 százalékkal**. Az Audi számára az e-üzemanyagok jóval többet jelentenek csupán laboratóriumi kutatásnál. A négykarikás márka immár 2013 óta kínálja megújuló forrásokból származó e-gáz üzemanyagát a piacon, amely részben a vállalat saját, werltei (Németország, Emsland) power-to-gas üzemében készül. Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, az Audi pedig az elszámolt mennyiségnek megfelelő e-gáz üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program „zöld” előnyeit, köztük a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkentését.

Az e-dízel (Audi e-diesel) ugyancsak része az Audi e-üzemanyag-portfóliójának. Az Audi együttműködő partnereként a Sunfire 2014 végétől 2016 októberig működtette kísérleti üzemét Drezdában. Akárcsak Werltében, az energiát itt is „zöld” áram, az alapanyagot pedig víz és szén-dioxid szolgáltatta. A végtermék az úgynevezett Blue Crude volt, amit azután Audi e-dízellé finomítottak. Az Audi most a svájci Aargau kantonban, Laufenburgban tervezi gyártási kapacitás kiépítését. A tervek szerint az Audi és partnerei, az Ineratec GmbH, illetve az Energiedienst Holding AG közös, új kísérleti üzeme éves szinten mintegy 400 ezer liter Audi e-dízel üzemanyagot állítana elő, amelyhez mindeddig első alkalommal kizárólag vízenergiát használnak majd.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi A3 Sportback g-tron – üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 3,5 – 3,3*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 5,4 – 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 96 – 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 126 – 117*
Audi A4 Avant g-tron – üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,3 – 3,8*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,5 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 117 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 147 – 126*
Audi A5 Sportback g-tron – üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,2 – 3,8*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,3 – 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 114 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 143 – 126*

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási értékek a megadott tartományokban a választott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

** Tisztán gázüzemben (CNG) a well-to-wheel számítás (környezetvédelmi mérleg, amely az üzemanyag előállítását és a jármű üzemét is magában foglalja) szerint egy hagyományos benzinmotorral készült, ugyanezen teljesítménykategóriába tartozó egyenértékű modellel összevetve

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a „Guide on the fuel economy, CO2 emissions and power consumption of all new passenger car models” („Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról”) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen beszerezhető.

Az AUDI a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 12 ország összesen 16 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2017-ben az Audi összesen mintegy 1,878 millió Audi gépkocsiját, 3,815 Lamborghini sportautóját és 55.900 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2016-ös év során az AUDI AG 59,3 milliárd euró forgalom mellett 3,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszú távon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: