Forrás: Michelin, Hírek
A BMW M bejelentette, hogy a MotoGP versenyeken biztonsági autóként használt M2 modelljeit a 2016-os versenyszezonban kizárólag MICHELIN Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal szereli fel; 245/35 ZR 19 méretű abroncs szükséges az első tengelyen, és 265/35 ZR19 a hátsón.
A Michelin 2016-ban kizárólagos abroncsbeszállítóként tér vissza a MotoGP-hez: a BMW-vel kötött együttműködési megállapodás értelmében a csúcstechnológiás Michelin gumiabroncsok mind a versenyző motorokon, mind pedig a futamok biztonságos lebonyolítását szolgáló safety carokon megtalálhatók lesznek.
A BMW M2 Coupé típusú biztonsági autókon lévő, és a kereskedelmi forgalomban is kapható MICHELIN Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok innovatív technológiai megoldásai olyan híresen nehéz terepre készültek, mint a Le Mans-i 24 órás verseny: az ultrateljesítményű sportautók volánjánál ülő pilóták még nagy sebesség mellett is tökéletes biztonságban száguldozhatnak ezeken az abroncsokon a versenypályákon - de akár a közúti közlekedésben is lehet részük sportos vezetési élményekben, a sportabroncs ugyanis a közúti használat feltételeinek is megfelel.
Az abroncsot három, a Michelin által kifejlesztett technológiai újítás jellemzi: az aramid övbetét, a Bi-Compound (kétkeverékes) futófelület és a Variable Contact Patch 3.0.
Az aramid övbetét alapanyaga egy igen ellenálló, a repülés- és haditechnikában is alkalmazott, nagy szálsűrűségű műszálszövet, amelynek legfőbb jellemzője a magas szakítószilárdság. Egyszerre nagyon ellenálló és könnyű. Ugyanolyan tömegű acél és aramid közül az utóbbi ötször ellenállóbb. Az övbetét extra nagy sebességnél is képes az abroncs geometriáját összetartani, így a talp nagysága állandó, az útfelülettel való kontakt optimális, az abroncs tapadása így mindig maximális.
A MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncs futófelülete Bi-Compound technológiával készült. A futó külső része kivételes száraz tapadást nyújt, ami a nyomatékátvitelnél, illetve kanyarodáskor, különösen a szűk kanyarok bevételekor elengedhetetlen. A futófelület belső részén pedig egy eltérő molekulaszerkezetű gumikeverék gondoskodik a lehető legjobb nedves tapadásról és a felületi egyenetlenségek elsimításáról.
A Variable Contact Patch 3.0 technológia az érintkezési felületen támadó erőhatások optimalizálásában játszik szerepet: arról gondoskodik, hogy az útfelülettel érintkező anyag mindig ugyanolyan mennyiségű legyen, akár szűk kanyarban, akár egyenesen halad a jármű. Az érintkezési felület geometriája változik, de a pilóta tökéletes biztonságban uralja járműve mozgását.
2016 év eleji piacra dobása óta a BMW M2 sorozatgyártású modelljeit gyárilag a modellre igazított, speciális MICHELIN Pilot Super Sport abroncsokkal szerelik. A méretezésük megegyezik a MotoGP hivatalos safety carjainak méretezésével: 245/35 ZR 19 és 265/35 ZR.
Kivételes teljesítmény, biztonság, kényelem és hosszú élettartam - ezeket a tulajdonságokat egyesíti magában a MICHELIN Pilot abroncscsaládja. A BMW gyártási filozófiájához hasonlóan a Michelin innovációs stratégiája a technológiatranszfer, mely szerint „a versenypályától egyenes út vezet a közutakra". A két vállalat közös fejlesztése, az M5 után nemrégiben újabb modellekre (BMW M3, M4, M6, X5 M és X6 M) kaptak a MICHELIN abroncsai gyári homologációt.
www.michelin.hu