Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ az Autovista Csoport szerint a vizsgált hat piacon az új SEAT Arona maradványértéke a legjobb
¤ izgalmas és időtálló formatervezés, kitűnő dinamikai tulajdonságok, nagy belső tér és nagy csomagtér: az Autovista Csoport elemzése szerint a SEAT Arona ezekkel emelkedik ki közvetlen versenytársai közül
¤ a tanulmány azt is aláhúzza, hogy a SEAT Arona funkcionalitása, minősége és költség/teljesítmény aránya is kiemelkedő, és a legfejlettebb biztonsági és összekapcsolhatósági technológiával rendelkezik
Martorell/Budapest, 2017. október 3. - Vitathatatlan tény, hogy a SEAT egyes típusai kitűnnek vonzó formájukkal, színvonalas műszaki megoldásaikkal, biztonságukkal és kiváló dinamikai teljesítményükkel. Nem jelent kivételt ez alól az új SEAT Arona sem, amely a márka második kizárólag Martorellben, az MQB A0 platformon gyártott modellje, ugyanakkor ez a márka első crossover kategóriás modellje is. Mindezen túl - amint azt az Autovista Csoport elemzésében megírta - az Arona számos előnyös tulajdonsággal és magas minőséggel rendelkezik.
Egy autó megvásárlására vonatkozó döntés gondos előzetes értékelést követel, legyen szó egyénekről vagy vállalatokról. Nem csupán a vételi árat kell figyelembe venni, hanem a fenntartási költségeket és az idő múlásával pedig a maradványértéket is. Éppen ezért helyezte a SEAT a fenntartási költségeket és a maradványértéket stratégiája középpontjába az új Arona kifejlesztésének során.
A kompakt crossovereknek szentelt legutóbbi tanulmányában az Autovista Csoport kiemeli azt a tényt, hogy az új SEAT Arona az a gépkocsi, amelyiknek a versenytársaival összevetve legkisebb mértékben csökken az értéke Spanyolországban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában és Belgiumban. Az elemzés szerint az új Arona minden jel szerint a legjobb vétel lesz saját kategóriájában. Az Autovista Csoport az európai autóipari döntéshozóknak állít össze tájékoztatókat a gépkocsik ár- és specifikációs tulajdonságairól.
Az Autovista által összegyűjtött információk teljesen független, elfogulatlan, megbízható és kritikus forrást jelentenek, így a cégek és az egyének is képesek megalapozottabb döntéseket hozni, amikor egy új gépkocsi, vagy egy flotta megvásárlásáról születik döntés.
"Az új SEAT Arona tökéletesen megfelel a vásárlók elvárásainak annak köszönhetően, hogy nagy térrel rendelkezik, magas felszereltséget ad kategóriájának felső harmadában és mindez nagyon vonzó maradványértékkel is párosul. Semmi kétség sincs azt illetően, hogy a mi kis szabadidő autónk segít a SEAT-nak abban, hogy új ügyfelek tömegét hódítsa meg." - mondta Wayne Griffith, a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
A benzines és diesel motorral egyaránt kapható SEAT Arona a legjobb maradványértékkel rendelkező modell, a spanyol piac legközelebbi versenytársával összevetve az Arona 5 százalékponttal jobban őrzi meg értékét. A SEAT hatékony motorjai alacsonyabb működtetési költségeket biztosítanak, miközben az ár/ felszereltség arány és az értékesítés utáni szerviz időszak az Aronát az egyik legjobb opcióvá lépteti elő a piacon.
Az utóbbi öt évben a SEAT határozott stratégiát fejlesztett ki, ami a flotta értékesítések 90 százalékos növekedését eredményezte. Éppen ezért a SEAT számára kulcsfontosságú volt, hogy az Autovista Csoport elemzésében az Aronával a legmagasabb pontszámot érje el a legfőbb európai piacokon. Magától értetődik, hogy a SEAT az Arona kiváló méreteinek, dinamikus teljesítményének, minőségének, felszereltségének, a legfejlettebb technológiák alkalmazásának és a használat teljes költségeinek figyelembe vételével erősíti helyzetét a flotta üzletágban.
Az Autovista Csoport szerint a siker elemei különböző területeken találhatóak. Az Arona kiváló dinamikus vezethetőségével, jobb funkcionalitásával, kiváló gyorsulásával, úttartásával, a vezetés minőségével és az alacsony zaj- és rázkódási mutatójával különbözteti meg magát versenytársaitól. A gépkocsit tágas, 400 literes csomagtartóval szerelték fel, megnövelték a belső teret, ami kiváló minőségérzetet eredményez. Ezt egészíti ki a SEAT-nak a formatervezési imázsa és a SEAT Arona költség/teljesítmény aránya, illetve nem szabad elfeledkezni az időálló és izgalmas formáról, ami tévedhetetlenül jelzi a SEAT igaz énjét. A Leon és az Ibiza után a
SEAT Arona a spanyol márka harmadik 2017-ben bevezetett típusa, egy újabb lépés a SEAT története során mindeddig legnagyobb méretű termék offenzívában. Ezek sorában kiemelkedik az Ateca és a jövőre érkező öt-hétüléses szabadidő autó, és fontos újdonság az is, hogy a spanyol márka 2018 elején bevezeti a digitális műszerfalat, melyet először a Leonban és az Atecában, majd később az Ibizában és az Aronában találnak meg a vásárlók.
Az új MQB A0, a moduláris keresztmotoros platform elterjedésének köszönhetően az Arona korszakváltást jelent saját szegmensében a belső tereket, a biztonságot, a dinamikus tulajdonságokat és a technológiát illetően. Az új Arona kompakt crossover méreteinek, magasságának és szélességének, a többcélú egyéni igényekre szabhatóságának, illetve a biztonság és az összekapcsolhatóság terén elérhető legfejlettebb technológiának köszönhetően emelkedik ki a mai autók tömegéből.
Az elmúlt időszakban a SEAT értékesítés is kitartóan növekedett. Az idei év januárja és augusztusa között a SEAT világméretekben 315.000 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ami 13,7 %-os növekedést jelentett a 2016-os év azonos időszakával összevetve. Ez az utóbbi 16 esztendő legjobb eredménye. Mindezen túl a SEAT 130 millió eurós működési nyereséget ért el az év első felében, ami 41 %-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410.200 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu