Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Egy jövőbe mutató, új elektromos járműtanulmány: a Volkswagen I.D. Crozz II a Hankook koncepcióabroncsaival

2017.09.14

Forrás: Hankook Tire Sajtóközlemény
A Volkswagen I.D. és I.D. Buzz után a Volkswagen legújabb elektromos járműtanulmánya, az I.D. Crozz II is a Hankook koncepcióabroncsain fut. Az abroncsot a VW konszern adatai alapján kizárólag az új elektromos crossover számára fejlesztették, melyet most mutatnak be a frankfurti IAA alkalmával.


Az IAA 3-as csarnokában, az A02 standon látható még a Hankook abroncsokkal szerelt nulla károsanyag-kibocsátású Volkswagen I.D., I.D. Buzz és I.D. Crozz II is.

Németrszág, Neu-Isenburg, 2017. szeptmeber 14. – A prémium abroncsokat gyártó Hankook a frankfurti IAA alkalmával többek között egy új koncepcióabronccsal képviselteti magát, mellyel a Volkswagen új elektromos járműtanulmányát, az I.D. Crozz II modellt szerelték fel. A négyajtós, négykerékhajtású jármű a Volkswagen első elektromos hajtású crossover szabadidő autója (Crossover Utility Vehicle / CUV) mely a kupé és a SUV keveréke. Miután a tanulmány áprilisban Sanghajban mutatkozott be először, a márka az IAA alkalmával az I.D. Crozz egy új változatát mutatta be. A Volkswagen I.D. és az I.D. Buzz mellett most a Volkswagen konszern legújabb generációja is Hankook abroncsokon gurul.

A Volkswagen I.D. Crozz II számára készült koncepcióabronccsal a Hankook ismét egy innovatív abroncsot mutatott be a jövő elektromos autói számára. Az abroncs színkoncepciója, mely továbbra is antracit maradt, jól illeszkedik a jármű jövőt idéző formatervéhez. Elképzelhető, hogy a színezést egy speciális futófelületi és oldalfal keverékkel végezik majd, mely korom helyett más, fehér színű alternatív töltőanyagot tartalmaz. Az abroncs formatervezésének megfelelően kialakított betét az abroncs oldalfalán optikailag harmonikus összhangot biztosít a kerékpánt és abroncs között.

A Volkswagen I.D. Crozz II, számára készített koncepcióabroncs különlegessége, hogy a hagyományos közúti abroncsokhoz hasonlóan egy fűtött formázó segítségével alakítják ki speciális mintázatát, így a gyártása nagyrészt automatizáltan történhet, ami egészen új lehetőségeket kínál. A szokványos koncepcióabroncsoknál a futófelületi mintázatot eddig általában költséges kézimunkával alakították ki a vulkanizálás után a slick abroncsokéhoz hasonló sima, nyers felületbe. Az abroncs oldalfalán azonban a betétet kézi munkával készítették az I.D. Crozz II modellhez.

A koncepcióabroncs méretei megfelelnek a szokványos abroncsok 245/45R21 méreteinek (I.D.: 215/45R20, I.D. Buzz: 235/45R22). Az abroncs szélességéhez viszonyított nagy átmérő keskeny, magas megjelenést kölcsönöz. Ennek köszönhetően a felfekvő felülethez viszonyítva kisebb a légellenállása a hagyományos abroncsméretekhez képest, ami az alacsony gördülési ellenállással optimális energiahatékonyságot segít elő. Emellett a nagy átmérő eredményeképp az abroncs deformációja és visszaformálódása kisebb mértékű, ami kedvezően hat a gördülési ellenállásra. A fékteljesítmény, a vonóerő-átvitel és az oldaltartás szempontjából fontos felfekvő felület az abroncs ki szélessége ellenére viszonylag nagy, így egy erős tapadású futófelületi keverékkel nem csökken az abroncsok teljesítménye.

Örülünk annak, hogy a Volkswagennel közösen sikerült egy ilyen projektet elvégeznünk. Az elektromos autók fejlesztésével a jövőben az abroncsokra vonatkozó követelmények is szigorúbbak lesznek. A gördülési zaj a motorzaj megszűnésének köszönhetően szintén nagyobb szerepet játszik majd, ahogy a tovább csökkentett gördülési ellenállás is hozzájárul majd az energiaveszteség csökkentéséhez“ – állítja Klaus Krause mérnök, a hannoveri Hankook Europe Technical Center vezetője. „Mindezek ellenére“ - folytatta Krause, „a jövőbeni Hankook abroncs generációk továbbra is ugyanolyan nagy biztonságot nyújtanak majd, mint eddig.“A színes abroncsok, mint a Volkswagen I.D., az I.D. Buzzvagy az I.D. Crozz II modellekre szereltek jelenleg ugyan költségtakarékossági okokból nem piacképesek, de nem maradnak feltétlenül a tanulmányabroncsok sajátjai. „Az optikai szempontok természetesen a színes abroncsok mellett szólnak. Ugyanakkor kiemelhetik a jármű karakterét, a vásárlónak pedig további teret biztosítanak járműve egyedivé tételéhez. A mai elektromos járműtanulmányok azt mutatják meg, hogy mit tartogathat még a jövő.

A Hankook Tire vállalatról

A Hankook Tire egyike az öt, a világon a legtöbb abroncsot gyártó abroncsgártónak. Innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok valamint a motorsport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig ralin résztvevő csapatoknak).

A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten több mint 22.000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja.

A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, a technológiai kiválóság és a vezetési élmény területén, Ennek érdekében a Hankook folyamatosan befektet öt kutatás-fejlesztési központjába és hét gyártási egységébe. A Hannoveri Technológiai Központban az európai piac igényeire szabva fejlesztik az abroncsokat, különös tekintettel az európai premium autógyártók első szerelésű abroncsaira.

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Lengyelországban vannak képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 30 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják.

A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg már több mint 3.300 alkalmazottat foglalkoztat és évente 14 milliónál is több gumiabroncsot gyárt személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára. A harmadik beruházási ütem 2015-ös befejezését követően a magyar gyár éves gyártókapacitása mintegy 19 millióra fog növekedni A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az ISO 9001:2008., ISO/TSO 16949:2009. minőségi és az ISO 14001:2014. környezetvédelmi tanúsítvánnyal. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is.

www.hankooktire.com/hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Fém, gépipar ; Műanyag, gumi, üveg, szénszál ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Hankook Tire ; Kiállítás, konferencia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: