Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Színtiszta vezetési élmény: az új Audi R8 V10 RWS

2017.09.14

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóközlemény
• Limitált darabszámban érkezik az első sorozatgyártású Audi modell hátsókerék-hajtással
• 50 kilogrammal könnyebb, mint az R8 Coupé V10


•  Stephan Winkelmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója: „Az R8 V10 RWS tökéletesen testesíti meg az utakon azt a vezetési koncepciót, amelyet a pályákon az R8 LMS versenyautó képvisel.

Neckarsulm/ Budapest, 2017. szeptember 14. – Az Audi Sport GmbH tovább bővíti az R8 modellsorozatot, amely ezúttal egy hátsókerék-hajtású változattal gyarapodott. Az Audi R8 V10 RWS (kombinált üzemanyag-fogyasztása: 12,6 - 12,4 l/100 km, kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 286 - 283 g/km*) Coupé illetve Spyder kivitelben, limitált darabszámban készül. A hátsókerék-hajtású (Rear Wheel Series), kézzel épített exkluzív modellből összesen 999 darab hagyja majd el Böllinger Höfe R8 gyárát.

Az R8 V10 RWS a puristáknak készült.” - nyilatkozta Stephan Winkelmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „A hamisítatlan vezetési élményt kereső rajongóknak az R8 V10 RWS egy limitált darabszámban elérhető, igazán exkluzív ajánlat. A középen elhelyezett V10-es motor és a hátsókerék-hajtás biztosítja az R8 V10 RWS számára az a vezetési koncepciót az utakon, amelyet a pályákon az R8 LMS versenyautó képvisel.

Matt fekete dekorelemek és opcionálisan elérhető fóliacsíkok
Az új R8 változat letisztult karakterét erősíti a matt fekete Singleframe hűtőrács és a szintén matt fekete színű légbeömlők az autók első illetve hátsó részén. Az oldalsó pengemotívumok (sideblade) közül a felső (a Coupé esetében) fényes fekete színt kapott, míg az alsó a karosszéria színére lett fényezve. Az R8 LMS GT 4 modellhez hasonlóan a Coupé esetében is van lehetőség arra, hogy opcionálisan egy a motorháztetőről induló és a tetőn keresztül az autó hátsó részéig futó vörös fóliacsík díszítse az autót. A beltérben helyet foglaló vezetőt és utasát bőr illetve alcantara borítású sportülések várják. Opcionálisan kagylóülések is rendelhetők a modellhez. A szélvédőn elhelyezett jelzés („1. a 999-ből”) pedig a limitált darabszámú modell sorszámát jelöli.

5.2 FSI motor - egyike az utolsó szívómotoroknak a kategóriában
Az Audi R8 V10 RWS középen elhelyezett V10-es aggregátja 397 kW (540 LE) teljesítményre képes, 540 Nm legnagyobb nyomatékát pedig 6 500-as fordulatszámnál adja le. Az 5.2 FSI motor 3,7 másodperc alatt katapultálja a Coupé modellt 0-ról 100 km/óra sebességre (Spyder: 3,8 másodperc), a gyorsulás pedig akár 320 km/óra maximális sebességig (Spyder: 318 km/óra) folytatódhat. Zárt tetővel az R8 V10 RWS átlagos üzemanyag-fogyasztása 12,4 liter/100 kilométer, amely 283 gramm széndioxid kibocsátást jelent kilométerenként. Nyitott tetővel ezek az értékek 12,6 literre illetve 286 gramm széndioxid/kilométerre módosulnak.

Speciálisan hangolt futómű, amely kontrollált csúszást enged
A Coupé súlya vezető nélkül 1.590 kilogramm. Ez 50 kilogrammal kevesebb, mint az R8 Coupé súlya, amely összkerékhajtásához olyan extra elemeket használ, mint a kardántengely, a többtárcsás kuplung és a központi differenciálmű. A Spyder kivitel súlya vezető nélkül 1.680 kilogramm, amely így 40 kilogrammal könnyebb, mint az R8 Spyder V10. A tömegeloszlás 40,6:59,4 (a Coupé esetében) és 40,4-59,6 (a Spyder kivitelnél) aránya a hátsókerék-hajtáshoz igazított futóművel és kezelhetőségi beállításokkal mind a rendkívüli vezetési élményt szolgálja.

A megszokott Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer „Dinamikus” módját illetve az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) „Sport” beállítását választva a futómű beállításai és a szabályozó rendszerek az autó kontrollált csúszását engedik. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) megbízhatóan avatkozik közbe a határon. Az elektromechanikus szervokormány tökéletes kezelhetőséget biztosít, az első kerekek pedig mentesek a hajtási befolyástól. Az Audi R8 V10 RWS a szériafelszereltség részeként fekete színű, 19 colos ötküllős, V betűt formázó alumínium felniket kap, amelyek 245/35 első illetve 295/35 méretű hátsó gumiabroncsokkal érkeznek.

Az Audi R8 V10 RWS modellre 2017 őszétől adhatnak le rendelést az ügyfelek Németországban és más európai országokban. Az első autók várhatóan 2018. elején jelennek meg az utcákon. A Coupé ára 140 000 eurótól indul, a Spyder kivitel pedig 153 000 eurótól lesz elérhető.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi R8 V10 RWS:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,6 - 12,4*
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 286 - 283*

* Az értékek a karosszéria típusától függően változnak.

Az AUDI a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 12 ország összesen 16 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország). 2016-ban az Audi összesen mintegy 1,871 millió Audi gépkocsiját, 3457 Lamborghini sportautóját és 55.451 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2015-ös év során az AUDI AG 58,4 milliárd euró forgalom mellett 4,8 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 88 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszú távon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; Fém, gépipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: