Forrás: Agrármarketing Centrum, Sajtóközlemény
Magyarországon az európai átlaghoz képest is kevés halat fogyasztunk: az éves halfogyasztás fejenként mindössze 4-5 kg. Sokakat a bonyolult elkészítési módok, a szálkák tartanak vissza attól, hogy megkóstolják a finomabbnál finomabb halas ételeket.
A Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány harcot hirdet a szálkák ellen. A 78. OMÉK-on a „Kapj rá” stand 2017. szeptember 20-24. között öt napon át várja a látogatókat.
A halfogyasztás népszerűsítését és növelését tűzte ki célul a „Kapj rá” kampány, amely látványos megjelenéssel várja látogatóit az OMÉK-on. A magyar halfajtákat bemutató, óriás akváriumot is magába foglaló standot dr. Mihalics Vivien, a Miniszterelnökség Halászati Alapok Osztály osztályvezetője, Kiss András, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, valamint Lévai Ferenc az Aranyponty Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg. A megnyitó után a „Kapj rá!” stand látványkonyhájában Nyíri Szása séf hazai halakból készült ételkölteményeinek elkészítését nézhették és kóstolhatták meg az érdeklődők.
A halételek kedvelői, valamint az újdonságok iránt nyitott ínyencek a kiállítás öt napja alatt látványfőzéseken vehetnek részt és halas ételkülönlegességeket kóstolhatnak. A kiállítók célja, hogy széles körben megismertessék azokat a halkészítési technikákat, amelyekkel a hétköznapokban is egyszerű, ízletes halételeket lehet készíteni. A stand látványkonyhájában neves séfek főznek naponta kétszer halas ételkülönlegességeket, amelyeket a helyszínen meg is lehet kóstolni. Ezen kívül ismeretterjesztő előadásokat hallgathatnak többek között a magyar halfajtákról, valamint a halételek változatos elkészítési módozatairól.
Az Agrármarketing Centrum a Miniszterelnökség megbízásából édesvízi hal és halgazdálkodási termékek népszerűsítése érdekében hosszú távú, hét éven át tartó, kommunikációs és promóciós kampányt dolgozott ki a közelmúltban.
A „Kapj rá” stand az OMÉK ideje alatt a HUNGEXPO „A” pavilon 204/A standján található.
A részletes program megtalálható a www.kapjra.hu weboldalon és a Kapj rá! facebook oldalán.
Háttér
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap és Magyarország társfinanszírozásából megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány standját a 78. OMÉK-on a Miniszterelnökség megbízásából az Agrármarketing Centrum Nkft. valósítja meg az Aranyponty Zrt. közreműködésével, a „Kommunikációs és promóciós kampány a halfogyasztás népszerűsítésére (Kapj rá!)” című kiemelt projekt keretében. A projekt azonosító száma: MAHOP-5.3.2-2016-2017-00001.
Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot. A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) társfinanszírozásával megvalósuló Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás - a hazai társfinanszírozással együtt mintegy 16,07 milliárd forint - áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.
A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában.
www.amc.hu
www.omek2017.hu