Forrás: Scania, Sajtóközlemény
A hazai közúti teszt során az egyébként is kiváló üzemanyag-hatékonyságú Scania R 450 Streamline, egy új generációs R 450 és egy szintén új generációs S 500 nyerges vontató vett részt, amik részterheléssel ellátott félpótkocsikat húztak.
Az európai haszonjármű-magazinok korábbi tesztjeinek mintájára a magyarországi márkaképviselet saját maga is elvégezte összehasonlító tesztjét, hazai körülmények között, a magyarországi üzemeltetők körében leginkább elterjedt specifikációjú járművek részvételével, hogy a lehető leghitelesebben, saját meggyőződésük alapján számolhassanak be az új generáció üzemanyag-fogyasztás terén tapasztalt fejlődéséről.
A tesztszerelvények összgördülőtömege a mérési bizonylatok alapján 34 tonna volt. Az üzemanyag-fogyasztást a műszerpanel központi kijelzőjén leolvasható értékek és valós üzemanyagszint-mérés szerint vizsgálták. A teszt során a forgalom minden esetben enyhe volt, ám a két új generációs járművel erősebb szélben, olykor enyhe esőben és átlagosan 10–15 Celsius-fokkal hűvösebb időben végezték a tesztet, mint a Streamline modellel.
A tesztsorozatban három olyan, összesen közel 1500 kilométer hosszú útvonalat jelöltek ki, amelyek az útfajták összetételi arányában, a domborzati viszonyokban és a forgalmi körülményekben is lényegesen eltérnek egymástól.
Az első tesztkör a Biatorbágy–Szeged–Békéscsaba–Szolnok–Biatorbágy útvonalból állt. A körülbelül ötszáz kilométer hosszú, teljesen síkvidéki út fele-fele arányban autópályát és főútvonalat tartalmazott.
A második kört a Biatorbágy–Eger–Kékestető–Gyöngyös–Biatorbágy útvonal alkotta. A mintegy négyszáz kilométer hosszú kör javarészt autópályás szakaszokból állt, ám száz kilométer kifejezetten hegyvidéki utakon futott, Kékestetőn keresztül.
A harmadik tesztkör a Biatorbágy–Szekszárd–Nagykanizsa–Biatorbágy útvonalon vezetett végig. A nagyjából ötszáz kilométeres táv kétharmadát autópálya, egyharmadát pedig főútvonal alkotta, méghozzá dombos vidéken.
A különböző útvonalakon elért átlagfogyasztási értékeket összegezve megállapítható, hogy az S 500 modell 4.1, míg az R 450 modell 3.8 százalékkal jobb eredményt ért el, mint a referenciajárműként futó R 450 Streamline; beigazolva ezzel, hogy az új generációs Scania tehergépkocsik körülbelül 4%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.
A Scaniáról
A Scania világszinten is élenjáróként szállítási megoldásokat nyújt. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt vezető szerepet játszunk a fenntartható szállítási rendszerekre való átállásban. A 2016-os évben 73.100 tehergépkocsit, 8300 autóbuszt, valamint 7800 ipari és hajómotort adtunk át ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk megközelítette a 104 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania ma már több mint 100 országban tevékenykedik, és körülbelül 46 000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés központja Svédországban található, amelynek Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A gyártás Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg helyi gyártóközpontok működnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a Volkswagen Truck & Bus GmbH része.
Bővebb tájékoztatás a www.scania.hu weboldalon található.