Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Automatizált vezetés = több kényelem + kevesebb stressz

2017.08.17

Forrás: Bosch, Sajtóközlemény
¤ Nagyobb távolságokra és szabadidős utazásokra a sofőrök csaknem kétharmada önvezető autót használna
¤ A volán mögött inkább az utasokkal beszélgetnének és pihenéssel töltenék az idejüket
¤ Az automatizált parkolás és parkolóhely-keresés szerepel a leginkább vágyott önvezető funkciók élén


A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.

Miként azt a Boxbergben idén júliusban tartott Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény résztvevői személyesen is megtapasztalhatták, az automatizált vezetésnek köszönhetően a sofőrökből tudományos-fantasztikus kalandba illő, ellazult utas, az autókból pedig higgadt és körültekintő sofőr lesz. A járművek mindössze egyetlen gombnyomást követően, hamarosan már a közutakon is átvehetik az emberektől az irányítást a közlekedési szabályok és sebességkorlátozások maradéktalan betartása mellett, amivel egy csapásra biztonságosabbá is tehetik a közlekedést annak minden szereplője számára.

Július közepe óta már a budapesti utakon is találkozhat bárki tesztüzemüket „végző” önvezető autókkal. Pár éven belül az ilyen automatizált járművek teljesen hétköznapi jelenségnek számítanak a magyar közutakon és világszerte is, illetve, mert a jövő fejlesztéseit illető szemléletformálást sosem lehet elég korán elkezdeni, így a Bosch reprezentatív felméréssel térképezte fel az autóvezetők új technológiához való hozzáállását, és legfőbb preferenciáikat. Az automatizált vezetés terjedését és elfogadottságát illetően fontos és előremutató eredmény, hogy a megkérdezett sofőrök többsége bizalommal és bizakodva tekint az autonóm technológiára és az általa nyújtott előnyökre.

A válaszadók többsége olyan fejlesztést lát az önvezető autókban, ami megkönnyítheti a mindennapi rohanó életet: abban az időben, amikor a jármű önmagát vezeti, a sofőrök leginkább az ablakon kinézve élveznék a látványt és relaxálnának (63 százalék), vagy épp az utasokkal beszélgetnének (61 százalék). A felmérésben a legjellemzőbb remények összhangja alapján az automatizált vezetés több kényelmet és sokkal kevesebb stresszt jelent majd a volán mögött: a jövő autója teljesen leveszi majd a kormányzás, a gázadás és a fékezés terhét a sofőr válláról, ezért elsősorban nagyobb távolságok (67 százalék) és szabadidős utazások során (61 százalék) tartják a leginkább hasznos társnak. A megkérdezettek nagy része továbbá komoly javulást vár a kényelem (68 százalék) és a közlekedésbiztonság terén is (60 százalék), például a városi parkolóhely-kereséshez hasonló hétköznapi szituációkban. A Bosch felmérése egyúttal felfedi a leginkább vágyott önvezető funkciók rangsorát is: a legtöbben az autonóm parkolást említették (65 százalék), csakúgy, mint belvárosi területeken történő, automatizált parkolóhely-keresést (60 százalék), és a nagyobb torlódásokban történő, az önvezető autónak köszönhetően stresszmentesebb közlekedést (59 százalék).

Az önvezető autókkal az eladások is nőhetnek
Az automatizált vezetés nyújtotta vadonatúj lehetőségek sok vásárló számára az újonnan forgalomba állított autókat is vonzóbbá tehetik: a Bosch felmérésében a megkérdezettek 54 százaléka teljes mértékben egyetértett ezzel az állítással. Különösen a férfi válaszadók jelezték, hogy az új technológiai fejlesztések fontos tényezők lehetnek az értékesítés során: 52 százalékuk szerint az önvezető technológia nagyban élénkítené az érdeklődésüket egy új autó vásárlása iránt. A felmérés további tanulságait figyelembe véve általánosságban kijelenthető, hogy minél fiatalabb a sofőr, annál jobban érdeklődik egy automatizált vezetési funkciókkal rendelkező autó megvétele iránt. 

A mobilitási megoldások a Bosch csoport legnagyobb üzleti szektora, 2016-ban értékesítési volumene elérte a 43,9 milliárd eurót, azaz a cégcsoport teljes árbevételének 60 százalékát. A Bosch csoport a világ egyik vezető autóipari beszállítója. A mobilitási megoldások üzletág a mobilitás három területén – automatizálás, elektromosítás, hálózatba kapcsolás – ötvözi a cégcsoport szakértelmét, és kínál integrált mobilitási megoldásokat ügyfelei számára. Az üzletág fő tevékenységi körei a következők: üzemanyag befecskendező technológia és meghajtási periféria-eszközök belső égésű motorok számára, elektromos meghajtási megoldások, járműbiztonsági rendszerek, vezetéstámogató- és automatizált funkciók, felhasználóbarát infotainment technikák, gépjárművek közötti, illetve gépjárművek és eszközök közötti kommunikáció, szerviz koncepciók, valamint utángyártás során nyújtott mérnöki támogatás és szervizelés. A Bosch olyan jelentős gépjárműipari innovációkért felel, mint az elektronikus motorvezérlés, az ESP® (elektronikus menetstabilizáló rendszer), valamint a közös nyomócsöves (common-rail) dízel technológia.

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte megközelítőleg 390.000 munkatársat foglalkoztat (2016. december 31-én) és  73,1 milliárd euró árbevételt ért el 2016-ban. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. Szakértelmét az érzékelők technológiájában, a hálózatba kapcsolt szoftverek és szolgáltatások területén, valamint saját IoT felhőjében is hasznosítja, ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat kínál egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 59.000 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte 120 telephelyen.

További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.com , www.bosch.hu 


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; - Bosch

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: