Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Continental üdvözli az automatizált vezetés jogi keretrendszerének megalkotására irányuló nemzetközi kezdeményezéseket

2017.02.28

Forrás: Continental, Sajtóközlemény
¤ A nagymértékben automatizált országúti vezetés 2020-ra műszakilag megvalósítható lesz – hiányzik azonban a nemzetközi jogi keretrendszer és a hosszú távon hozzáférhető rádiócsatornák


¤  Technológiai vállalatként a Continental támogatja az automatizált vezetés következő megvalósítási szakaszainak jogi keretrendszeréhez vezető következő lépéseket
¤  Az elfogadás jelentős mértékben az ember és a jármű közötti párbeszéd érthető szabványain alapul

Hannover, 2017. február 28. Zéró baleset, kényelmes utazás, tiszta levegő – a jövő mobilitásával egyszerre jelentős változásoknak is tanúi lehetünk. Technológiai vállalatként a Continental intenzíven dolgozik a gépkocsivezetőt elektronikus sofőrrel kiváltó lehetőségeken. Az országúti közlekedésben a nagymértékben automatizált vezetés időszakosan lehetővé teszi a vezetéstől eltérő tevékenységeket, és ezzel extra szabadidőt biztosít a kormány mögött ülő vezetőnek. A jelenlegi jogszabályok a világon mindezt szinte sehol sem teszik lehetővé. A Continental üdvözli a G7 országok egységes jogi keretrendszerre irányuló indítványát, és óvva int a nemzeti szintű szabályozás fenntartásától. A technológiai vállalat szakértői ezenfelül megbízható rádióhálózatot javasolnak a járművek és az infrastruktúra közötti adatcseréhez, valamint egyértelmű szabályozást a jármű és a vezető közötti félreértelmezhetetlen párbeszédre az igénybevevő közlekedési helyzetekben.

A további technológiai fejlődés a korszerű jogszabályi keretrendszertől függ” – figyelmeztet az elavult jogszabályi rendelkezésekre Kurt Lehmann, a Continental technológiai igazgatója. Habár megvan a törekvés a „Vision Zero”, azaz a zéró közlekedési haláleset elérésére 2050-ig, a jelenlegi jogszabályok nem foglalkoznak az intelligens járműhasználattal kapcsolatos témákkal. „A baleseteknek a múzeumban a helyük. A korszerű technológiákat figyelmen kívül hagyó, vagy éppen túl szigorúan korlátozó közúti közlekedési szabályozással mindez viszont csak utópia marad” – mutatott rá Lehmann.

Az automatizált vezetés kibővíti a járművezető lehetőségeit

Az automatizált vezetés nyújtotta többletkényelem és -biztonság nem korlátozza a vezetőt. Ez az új technológia vonzóbbá teszi a közúti közlekedést”, magyarázza Lehmann. „A tömeges hálózatépítéssel pedig egy hatodik érzékkel bővítjük az autózás távlatait.

A többi járműtől vagy az infrastruktúrától érkező közlekedési adatokkal idejekorán felismerhető a kanyarban vagy domb mögött eltakart többi közlekedési résztvevő. „Veszélyes adatelegy lehet az eredmény, ha a közúti közlekedési adatok gyors átvitelére szolgáló lényegi rádiócsatorna más célra is alkalmazható”, magyarázza Lehmann. A Continental a mobilabb biztonság tekintetében ezért felhívja a figyelmet az 5,9 gigahertzes kizárólagos sávszélesség mielőbbi bevezetésére a közúti közlekedésben.

A járművezető és az utasok továbbra is középpontban maradnak

Biztosítani kell továbbá, hogy az automatizált vezetés közben mindenkinek egyértelmű legyen, ki és mikor viseli a felelősséget. A részben automatizált funkcióknál kétség esetén tragikus kimenetele lehet minden félreértésnek. „Amíg a jármű nem autonóm módon közlekedik, és az embernek meghatározott időben ismét képesnek kell lennie a járművezetői szerep visszavételére, addig biztosítani kell, hogy ez tényleg lehetséges legyen”, magyarázza Guido Meier-Arendt, a Continental járművezető és jármű közötti párbeszédért felelős vezető szakértője. Saját munkáján és mindezeken a szerepátadási forgatókönyveken túlmenően, a technológiai vállalat a jogi keretrendszerben is bízik. Ez utóbbinak biztosítania kell, hogy a vezető kötelezően legalább két érzékszervvel – például látással és hallással – értesülhessen arról, hogy a járművezetői szerepet hamarosan ismét vissza kell vennie. A járműelektronikának ismernie kell a járművezető pillanatnyi állapotát, hogy az automatizált vezetés közben időben értesítést küldhessen. A járművezetővel folytatott párbeszéd ekkor a vezetéstől eltérő tevékenységek szerint úgy módosítható, hogy a vezető időben képes legyen a járművezetés visszavételére.

A városokat hosszú távra fel kell készíteni

A városoknak is hosszú távon be kell rendezkedniük az automatizálásra. „Az intelligens járművek az intelligens forgalomirányító lámpákkal együtt működhetnek a legjobban”, mondja Lehmann. A járművekkel folytatott adatcserének köszönhetően az „okos” lámpaváltók például képesek lesznek hozzáigazodni a forgalom intenzitásához. „Amint létrejön a kommunikáció a hálózatba szervezett infrastruktúra és a járművek között, a városi infrastruktúra digitális zsákutcájából egyből a biztonság, a kényelem és nem utolsó sorban az alacsonyabb károsanyag-kibocsátások újabb információs szupersztrádája lesz.”

A jogalkotókon van a sor – a mérnökök világszerte teljes gőzzel dolgoznak

Az automatizált közúti közlekedési technológiában világszerte folyamatban lévő gyors fejlődés egyre sürgetőbb feladatokat ró a jogalkotókra. Az automatizált vezetés előtt a felelősségi körök tisztázása, a korszerű struktúrák felállítása és a kipróbált termékek engedélyezése jelenti az utolsó akadályt. Az autóvezetőknek gyorsan élvezhetővé válnak az új funkciók, amint a világos és egyértelmű jogi szabályozás nemzetközi szinten is megvalósul, és az egyes nemzeti jogrendekben alkalmazhatóvá válik. A tervek szerint a teljesen automatizált vezetés 2025-től válik alkalmazhatóvá. A teljesen automatizált vezetés lehetővé teszi az autóvezetőknek, hogy – pl. országúti vezetésnél – teljesen a rendszerre bízzák a kormányvezérlést.

www.continental.hu    


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Múzeum, ipartörténet, veterán ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Robot, automatika, automata ; - Continental

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: