Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Scania villamosítási projektek: a hibridektől a vezeték nélküli töltésig

2017.05.10

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Számos projekten dolgozik a Scania, hogy elősegítse az elektromos hajtástechnológiák használatának elterjedését a városi és a hosszú távú szállításban egyaránt. A Scania összes hibrid járműve Euro 6 minősítésű.


Nyergesvontató hibrid elektromos hajtáslánccal
Nemrég egy hibrid elektromos tehergépkocsit állított üzembe a kávépörköléssel foglalkozó svéd Löfbergs cég. A Scania P 320 nyergesvontató csupán tízperces töltéssel közel két kilométert tehet meg elektromos hajtással, így 18 százalékkal csökkenti az üzemanyag-költségeket, és az elosztó feladatok csendes, ezáltal a lakosságot nem zavaró végrehajtását teszi lehetővé. Az elektromos rendszer akkumulátora mellett a jármű hidrogénezett növényi olajjal (HVO) üzemel. Ez a párosítás több mint 90 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízel modellekhez képest.

Akkumulátorról hajtott elektromos városi busz
A Scania 2017 végén megkezdi az akkumulátorról hajtott elektromos buszok üzemeltetői tesztelését a Svédország északi részén fekvő Östersund városában. A három Scania Citywide LF buszt – amelyekhez 2019-ben további három csatlakozik – tetőre szerelt pantográf áramszedőkön keresztül töltik majd a 14 kilométeres vonal két végén kialakított töltőállomásokon. Tízperces töltés után a buszok 15 percenként indulnak majd, naponta összesen száz fordulót teljesítve.

Hibrid tehergépkocsi csendes elosztó fuvarozáshoz
A Scania 18 tonnás elosztó tehergépkocsija akár két kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással. A hajtáslánc része egy 130 kW (177 LE) teljesítményű villanymotor is. Az elektromos üzemmód elsősorban a csökkentett zajszintű vagy kipufogógáz-mentes közlekedést igénylő övezetekben végzett városi elosztásra való. Ezt a tehergépkocsit a rangos Green Truck Future Innovation 2016 (2016-os Jövőbe Mutató Innovációt Felvonultató Zöld Tehergépkocsi) német díjjal tüntette ki a Verkehrsrundschau vezető szaklap.

Áttörés a hibrid városi buszok számára
A hibrid hajtású Scania Citywide városi busz 2015-ös bemutatásával a Scania újabb lépést
tett a szén-dioxid-semleges szállítási megoldások irányába. A villanymotorból és
automatikus tengelykapcsolóból álló hibrid egység a motor és a sebességváltó között
helyezkedik el. A belsőégésű motor akár 100 százalékos biodízellel is üzemelhet, 60-65
százalékos CO2-csökkentést biztosítva. A 2016-os év jelentős piaci áttörést hozott, ugyanis a
Scania megkezdte 51 ilyen autóbusz leszállítását Madrid városának.

A világ első elektromos útja
A svédországi Gävle városának közelében, 2016 júniusában átadták a világ első elektromos
útját a nehézteher-fuvarozás számára. Jelenleg egy elektromos hajtású Scania
tehergépkocsi üzemel ezen az útszakaszon, nyílt autópályás forgalomban, a Siemens által
kifejlesztett áramvezető technológia használatával. A tehergépkocsi a villamosított forgalmi
sávban elektromos járműként, míg más esetekben, például előzéskor, Euro 6 minősítésű,
bioüzemanyaggal működő hibrid járműként üzemel.

Vezeték nélkül töltött városi busz
A Scania szülővárosában, Södertäljében, 2016 decemberében üzembe állítottak egy vezeték
nélküli indukciós töltőtechnológiával ellátott Scania elektromos hibrid városi buszt, a Scania
és a stockholmi KTH Királyi Műszaki Intézet (KTH Royal Institute of Technology) közös
kutatási projektje keretében. Az akkumulátorokat vezeték nélküli technológiával töltik, amíg a
busz a végállomáson áll, csupán hét perc alatt ellátva a járművet a 10 kilométeres járatának
teljesítéséhez szükséges energiával.

Napelemekkel előállított hidrogén
Norvégia legnagyobb mindennapos fogyasztási cikkek nagykereskedelmével foglalkozó
vállalatával, az Askóval közösen a Scania megkezdi olyan elektromos hajtásláncú
tehergépkocsik tesztelését, amelyeknél az elektromos energiát a járművön elhelyezett
üzemanyagcellák állítják elő hidrogéngázból. A hidrogéngázt pedig helyben termelik majd
napelemek használatával. A háromtengelyes, 27 tonna össztömegű tehergépkocsik elosztó
fuvarozást végeznek majd közel 500 kilométeres távolságokon.

A Scaniáról
A Scania világszinten is élenjáróként szállítási megoldásokat nyújt. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt vezető szerepet játszunk a fenntartható szállítási rendszerekre való átállásban. A 2016-os évben 73.100 tehergépkocsit, 8300 autóbuszt, valamint 7800 ipari és hajómotort adtunk át ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk megközelítette a 104 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania ma már több mint 100 országban tevékenykedik, és körülbelül 46.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés központja Svédországban található, amelynek Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A gyártás Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg helyi gyártóközpontok működnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a Volkswagen Truck & Bus GmbH része.
Bővebb tájékoztatás a www.scania.hu weboldalon található.   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Scania ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: