Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Mireo Plus B és Mireo Plus H: új utak a járműtervezésben

2023.05.03

Forrás: Siemens Mobility Hírek
• A Siemens Mobility és a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) bemutatja a Mireo Plus B és Plus H vonatok új designját
• A külső és belső kialakítás új utakat nyit a formatervezés és az utaskiszolgálás terén


• A 38 járműből  álló flotta 2024 őszén szállítják le, majd 2024 decemberében áll forgalomba a Heidekrautbahn (RB27) és a kelet-brandenburgi hálózaton

A Siemens Mobility és a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) bemutatta a Mireo Plus végleges dizájnját, amely 2024 decemberében áll forgalomba a Heidekrautbahn és a kelet-brandenburgi hálózaton. A nagyteljesítményű és fenntartható módon tervezett jármű külső és belső dizájnja egyaránt tükrözi a klímabarát hibrid hajtásokba beépített innovációkat, valamint azt a hozzáadott értéket, amelyet  a felszereltség, az utasoknak nyújtott szolgáltatások, a kényelem és a komfort biztosítanak.

"Különös öröm számunkra, hogy a NEB számára hidrogénnel vagy akkumulátorral hajtott, klímabarát és fenntartható járműveket  gyárthatunk" - mondta Elmar Zeiler, a Siemens Mobility Regional Trains üzletágának világszintű vezetője. "A Mireo Plus B és Mireo Plus H járművek az innovációt és a fenntarthatóságot ötvözik olyan vasútvonalakon, ahol a villamosítás nem lehetséges és nem is gazdaságos. Csak az erős vasúti jelenlét és az alternatív hajtásfajták biztosításával tudunk jelentősen hozzájárulni az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez".

Külső dizájn

Sebastian Büsching grafikusművész a NEB arculati elemeiből merített, hogy játékos módon feldobja a regionális vonatok "hagyományos" külső megjelenését. A Mireo NEB változatában a folyamatos csíkozás vagy a regionális vonatokon jellemző merev, szimmetrikus formák helyett kötetlenül elrendezett színes pöttyökkel dolgozik, amelyek csak távolról emlékeztetnek a megszokott csíkos megjelenésre. Az egyszínű vezetőfülkéből kilépve a kék foltokat a vonat közepe felé haladva egyre inkább elnyelik a világosszürke foltok. A dizájnt az a gondolat ihlette, hogy a regionális vonatok gyakorlatilag éjjel-nappal szállítják az utasokat - a változó színek mintázata pedig az éjszakából a nappalba való átmenetet szimbolizálja.

A szögletes, színes pöttyök vízszintes áramlása a vonat dinamikus mozgását tükrözi és sebességet sugall. A Mireo Plus külső dizájnja tulajdonképpen a NEB, valamint a Kelet-Brandenburg és a Heidekrautbahn hálózatának jövőbeli technológiai újításait szimbolizálja.

Ajtók

A kétkocsis szerelvények mindkét oldalon három-három ajtóval vannak felszerelve, mindegyik 1,3 méter széles. Ez a méret és a 600 vagy 800 mm-es beszállási magasság lehetővé teszi, hogy a kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedő utasok még az alacsonyabb peronokon is könnyen fel- és leszállhassanak. Az ajtókat sárga és sötétkék szegélyek keretezik, amelyek megfelelnek a csökkent mozgásképességű személyek általi hozzáférhetőséggel kapcsolatos átjárhatósági műszaki előírásoknak (TSI-PRM).

"Egy különleges jármű különleges kialakítást érdemel" - mondta Detlef Bröcker, a Niederbarnimer Eisenbahn ügyvezető igazgatója. "A Mireo szokatlan, friss külső és belső kialakítása a CO2-mentes, vonzó, nagy teljesítményű regionális személyszállítást képviseli a közlekedésben. A Mireo az innováció, a klímavédelem és a közlekedés változásának gördülő mérföldköve lesz Berlinben és Brandenburgban".

Belső kialakítás

Útvonalvezetés és többcélú területek

A Mireo Plus NEB belső kialakítása az ajtókon kívül kezdődik: Egy új típusú jelzés segíti felgyorsítani az utasforgalmat, különösen nagyszámú utas és kerékpár esetén. A felszállás elsősorban az első és a hátsó ajtókon keresztül történik, amelyek a  több funkciót ellátó két tér egyikéhez vezetnek. (Ez könnyen felismerhető az alacsonyan elhelyezkedő ablakokról.)  A kerékpárokat a középső ajtón keresztül lehet felvinni a szerelvényekre, elkerülve ezzel az első és hásó ajtókon keresztüli felszállás akadályozását. Kívül nagyméretű kerékpáros és kerekesszékes piktogramok mutatják az utat a megfelelő ajtóhoz. A szerelvényen belül a padló mentén kettős nyilak irányítják az utasokat.

Ülőhelyek és családok számára kialakított terület

Az ülések kárpitozása is a NEB arculattervének elemeit tartalmazza:  a jellegzetes színösszeállítás és a kettős nyílminta a külső és a belső dizájnban is megjelenik. A családok számára kialakított terület a gyerekeknek különféle tevékenységeket, a szülőknek pedig információkat kínál. Ezeken felül egy játszóasztal is elhelyezésre került. 

A Mireo Plus B 127 ülőhellyel és 155 állóhellyel rendelkezik. Mindkét vonattípus tizenkét kerékpárnak és két kerekesszéknek biztosít helyet.

Mireo Plus H és Mireo Plus B: technológiai előrelépés a brandenburgi regionális vasút számára

A Mireo Plus H és a Plus B egyaránt a legmodernebb hidrogén- vagy akkumulátoros hibrid meghajtással működő motorvonatok. 1,7 MW-os hajtásrendszerrel rendelkeznek, amely akár 1,1 m/s2 gyorsulásra is képes, a maximális sebességük 140 km/h. A Mireo Plus H és Plus B motorvonatokat úgy tervezték, hogy energiatakarékosak és környezetbarátak legyenek: a szerkezetváz hegesztett könnyű alumíniumszerkezete, továbbfejlesztett aerodinamikája, energiatakarékos alkatrészeik és intelligens elektromos rendszerirányításuk hatékonyan csökkenti az erőforrások felhasználását és a kibocsátást.

"Berlinben és Brandenburgban új korszak kezdődik a kelet-brandenburgi és a Heidekrautbahn vasúthálózat számára. A hagyományos dízelüzemű vonatokról a rendkívül környezetbarát vonatokra való átállásnak lehetünk szemtanúi. A Heidekrautbahn még a berlini és brandenburgi regionális vasúti közlekedési rendszer nem villamosított útvonalain is CO2-kibocsátásmentes közlekedést biztosít. Az új vonat kialakítása tökéletesen illeszkedik ebbe a szellemiségbe" - mondta Thomas Dill, a VBB Városi Közlekedési és Minőségirányítási Központjának osztályvezetője. 

A NEB 2021-ben és 2022-ben összesen 38 darab Mireo motorvonatot rendelt a Siemens Mobilitytől alternatív és környezetbarát meghajtással. A kelet-brandenburgi hálózaton 2024. decemberétől 31 akkumulátoros Mireo Plus B vonat, a Heidekrautbahnon pedig hét hidrogénüzemű Mireo Plus H vonat fog közlekedni. Ez lesz az első alkalom, hogy Brandenburgban és Berlinben hidrogénüzemű vonatokat használnak. A dízelről hidrogénre és akkumulátorokra való átállás évente mintegy 14,5 millió kilogrammal csökkenti a CO2-kibocsátást, és mintegy 5,5 millió liter gázolajat takarít meg.

A hidrogénüzemű vonatok használata a Heidekrautbahn hidrogén vasúti rendszer program része, amely egy olyan tudományos kísérleti projekt, amelyet a szövetségi kormány, valamint Berlin és Brandenburg tartományok finanszíroznak. A projekt egy regionális, fenntartható hidrogéninfrastruktúrát hoz létre, amely egy hibrid erőművet és egy tartályrendszert is magában foglal. Az RB27 vonalon közlekedő összes vonatot kizárólag megújuló, regionális zöld energiával fogják működtetni.

A "Use of hydrogen fuel cell drives in local transport in the district of Barnim" elnevezésű projektet a szövetségi kormány a hidrogén- és üzemanyagcellás technológiára vonatkozó nemzeti innovációs program keretében finanszírozza. A program finanszírozását a NOW GmbH koordinálja, a projektet a Projektträger Jülich (PTJ)  valósítja meg.

Az eredeti  sajtóinformáció angolul itt érhető el: 
https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/mireo-plus-b-und-mireo-plus-h-new-pathways-train-design   

www.siemens.hu         


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Siemens

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: