Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az Alstom és az Irish Rail bemutatta a DART+ kocsi teljes méretű modelljét Dublinban

2023.04.06

Forrás: FleishmanHillard Café Kft., Alstom Sajtóközlemény
• Az Alstom és az Irish Rail bemutatta az Alstom X'trapolis DART+ kocsi modelljét Dublinban
• A mintadarab megmutatja, hogy milyen DART+ vonatokkal találkozhatnak majd a dublini utasok


•  Ez az első modern, akkumulátoros motorvonatflotta Írországban, mely nagyobb kapacitást és karbonlábnyom csökkentést biztosít Dublin és környéke számára

2023. április 6 – Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és az Irish Rail közösen mutatta be március végén a DART+ 1:1 méretarányú kocsimakettjét az ír nyilvánosságnak Eamon Ryan TD ír közlekedési miniszter, Jim Meade (az Irish Rail vezérigazgatója), Nick Crossfield (az Alstom UK & Ireland ügyvezető igazgatója) és Piers Wood (az Alstom Ireland ügyvezető igazgatója) jelenlétében.

Az Alstom X'trapolis elővárosi vonat platformján alapuló kocsi mintáját az Irish Rail dublini Inchicore üzemében mutatták be az érdeklődőknek, akik szemügyre vehették, milyen DART+ vonatok szolgálják majd ki Dublin és környékének utasait.  

Az Alstom tízéves keretmegállapodást kötött az Irish Rail vasúttársasággal 750 új X'trapolis vasúti kocsi beszerzéséről az ír DART hálózat számára, melyből most 37 darab ötvagonos X'trapolis vonatot rendeltek meg 15 évre szóló szervizelési szolgáltatással, ezekből 31 db akkumulátoros-elektromos motorvonat (BEMU), míg hat darab elektromos motorvonat. Az új vonatok nagyobb kapacitást és karbonlábnyom csökkentést biztosítanak majd a nagydublini helyi közösség számára. Nick Crossfield, az Alstom UK és Írország ügyvezető igazgatója elmondta: "Nagy örömünkre szolgál, hogy az Irish Railnek és az ír közönségnek személyesen is megmutathatjuk az új DART+ vonat mását. A vonatok bizonyítják az Irish Rail azon szándékát, hogy gyors lépéseket tegyenek Dublin és környéke, Írország legnépesebb elővárosi területének ingázó hálózatának szén-dioxid-mentesítésére. Az Alstom az innováció és a zöld mobilitási megoldások globális vezetőjeként pedig jelen van, hogy segítsen Írországnak abban, hogy a fenntartható vasúti közlekedés révén átalakító változást hozzon polgárai számára."

Jim Meade, az Irish Rail vezérigazgatója elmondta: "Az utasok és a járművezetők visszajelzéseinek, valamint az Irish Rail és az Alstom munkájának köszönhetően most megtapasztalhatjuk, milyen lesz a DART+ közlekedés a jövőben. A kiállított mintakocsi modern, kényelmes és utasközpontú, és már alig várjuk, hogy ezek a kocsik a hálózatunkon új és meglévő közösségeket szolgáljanak generációkon keresztül."

A DART+ program biztosítja, hogy a vasúti közlekedés Írország fenntartható közlekedési hálózatának középpontjában álljon. A Nemzeti Fejlesztési Terv keretében a Nemzeti Közlekedésért felelős Szerv által finanszírozott DART+ olyan beruházás, amely megduplázza a kapacitást és megháromszorozza a nagydublini hálózat villamosítását, elősegítve a fenntartható mobilitást és fejlődést, valamint javítva az életminőséget a fővárosban és a környező megyékben.

Mit kínál az X'trapolis a DART+ utasainak

Az Alstom moduláris X'trapolis ingázó vonata rendkívül sikeres, világszerte több mint 6.000 kocsit adtak el belőle; a dublini vonatokat kifejezetten a DART+ programhoz szabták.

Mindegyik 82 méter hosszú DART+ vonat 550 utasnak biztosít helyet, széles, átjárható folyosókkal, alacsony padlóval és automatikusan behúzható lépcsővel, hogy minden utas számára maximalizálják a megközelíthetőséget. További jellemzők közé tartoznak a külön kerékpáros és családi területek, a továbbfejlesztett utasforgalmi funkciók, mint például a töltőberendezések mobiltelefonokhoz vállmagasságban elhelyezve, e-bike-ok és e-scooterek számára; valamint a vonat egészén működő CCTV-rendszerek, amelyek fokozzák az utasok és a dolgozók biztonságát és védelmét.

A tízéves keretmegállapodás lehetővé teszi a DART+ hálózat számára, hogy akár 750 áramszedős és akkumulátoros vasúti kocsit szerezzenek be. A flotta mellett az Alstom egy sor szolgáltatási megoldást is nyújt majd, beleértve a műszaki támogatást és alkatrészellátást a flotta üzemeltetésének első 15 évére, a HealthHub és a TrainScanner technológiáinak alkalmazását a megelőző karbantartás érdekében, valamint három vonatszimulátor biztosítását a mozdonyvezetők képzésének támogatására. A DART+ program részeként a DART flotta bővítését a Nemzeti Közlekedésért felelős Szerv finanszírozza a Nemzeti Fejlesztési Terv 2021-2030 keretében.

A megrendelt 37 vonat 31 ötkocsis, akkumulátoros-elektromos motorvonattal (BEMU) több mint 80 kilométeres utak megtételére lesz képes a villamosított DART-hálózaton kívül, tisztán akkumulátoros üzemben, és ezzel a régebbi dízelüzemű vonatokat kivonhatják a nem villamosított vonalakról. Ezek az X'trapolis vonatok alkotják majd Írország első modern akkumulátoros flottáját, hozzájárulva Írország tömegközlekedésen keresztül történő szén-dioxid-csökkentési törekvéseinek kiszélesítéséhez. 

Az akkumulátorrendszerben tárolt energiát a kiválasztott végállomásokon található gyorstöltő állomásokon keresztül, valamint az új akkumulátoros-elektromos szerelvények mozgása közben a fékezési energia visszanyerésével töltik majd fel. 

Az Alstom a fenntartható és intelligens mobilitás úttörője a zöld mobilitási megoldások teljes portfóliójával, beleértve a világ első hidrogénvonatát, a Coradia iLintet, amely Németországban már utasforgalomban van, valamint a Németországban már értékesített akkumulátoros elektromos vonatokat (Coradia Continental BEMU).

Alstom™, Coradia™, Coradia iLint™, Coradia™ Continental, HealthHub™ and X’trapolis™ az Alstom Group bejegyzett védjegyei.  

Alstom 
Az Alstom olyan mobilitási megoldásokat fejleszt az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő felé tartó társadalmak számára, melyek fenntartható alapokat biztosítanak a közlekedés jövőjének. Az Alstom sokféle ügyfelét változatos termékportfóliójával szolgálja ki, amely a nagysebességű vonatoktól, mozdonyoktól, metrókocsiktól, egysínű monorail vasúttól és villamosoktól az integrált rendszerekig, testreszabott szolgáltatásokig, infrastruktúráig, biztosítóberendezésekig és digitális mobilitási megoldásokig terjed. A világszerte üzemelő 150.000 Alstom gyártmányú vasúti jármű bizonyítja az Alstom szakrételmét a projektmenedzsment, innováció, tervezés és technika terén. 2022-ben a cég zsinórban tizenkettedszer szerepelt a Dow Jones fentarthatósági indexében. A franciaországi székhelyű Alstom jelenleg 70 országban van jelen, és több mint 74.000 munkavállalót foglalkoztat. A csoport 15.5 milliárd euró bevételt jelentett a 2022. március 31-én lezárult üzleti évre.
www.alstom.com  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Alstom ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Continental

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: