Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Világpremier: Közvetlenül a kerékagyba épített e-hajtásokkal villamosítja a Schaeffler a közszolgáltató járműveket

2023.03.23

Forrás: Schaeffler Sajtóközlemény
Elindul az elektromos kerékagy meghajtások sorozatgyártása
• A Schaeffler az első vevőknek már szállítja a teljesen elektromos kerékagy meghajtást


• A közvetlenül a kerékagyba épített elektromos hajtás mozgékonyabbá, halkabbá és CO2-mentessé teszi az utcaseprő gépeket, a kisméretű szállító járműveket és a hókotrókat 
• Az új hajtástechnológia felgyorsítja a kommunális járművek villamosítását és új járműtervezési megoldásokat tesz lehetővé 

Villamosítás másként: rögtön három, a kompakt kommunális járművek szegmensében működő vevőnél kezdi meg a Schaeffler a következő hónapokban a nagyhatékonyságú kerékagy meghajtásának sorozatgyártását. Teljesen elektromos hajtással működő utcaseprő gépek, szállító járművek és hókotrók ily módon CO2-mentesen közlekednek és hozzájárulnak a városok jobb levegőminőségéhez. „A Schaeffler új energiákat visz a belvárosokban használt kicsi, könnyű, elektromos haszongépjárművek meghajtásába“- mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. Az innovatív kerékagy meghajtás különlegessége, hogy a meghajtáshoz és a fékezéshez szükséges komponens a kerékabroncsba kerül beépítésre – nem pedig a jármű közepébe vagy a hajtótengelyekre. Ez helymegtakarítást eredményez, és ennek az új technológiának köszönhetően a járművek a városi forgalomban sokkal könnyebben mozognak, valamint jobban kormányozhatók. A halk és teljesen elektromos meghajtás gondoskodik arról, hogy ezek a gépek a sétáló utcákban, az utcákon és a lakóövezetekben különösen halkan és megnövelt üzemidőben tudják végezni a munkájukat, hiszen lényegesen kevésbé zavarják az ott lakókat.

Az egyik első vállalat, mely idén egy kerékagy meghajtással kialakított multifunkciós járművet dob a piacra, a Jungo. A Schaeffler és Jungo együtt igazították a hajtásrendszert a kereskedelmi használatban szükséges mindennapi igényekhez. „Az egyéni kerékvezérlésnek köszönhetően gépeink lényegesen nagyobb teljesítményre képesek: magasabb hatásfok, kevesebb súly, nagyobb biztonság, jobb menettulajdonságok, biztonságos elektromos fék, és nincs szükség olajcserére” - mondta Nicolas Jungo, cégalapító, a Jungo cég ügyvezetője.

Hatékony megoldás sokoldalú tér- és mobilitáskoncepciókhoz
Utcaseprés, hóeltakarítás, hulladékgyűjtés: a mobil munkagépek területén széleskörben használható a kerékagy meghajtás. Ebben a járműszegmensben is felmerül a kérdés, hogyan tudjuk a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban csökkenteni a CO2-kibocsátást. A válasz a villamosítás” - mondta Dr. Jochen Schröder, a Schaeffler-csoport e-mobilitás vállalati területének vezetője. Az új hajtástechnológiával a vállalat számára egy új és állandó növekedésben lévő piac nyílik meg, és ennek köszönhetően egyre több munkagépet kíván a jövőben kerékagy meghajtással kialakítani a városok és közüzemek számára, valamint a gyári és logisztikai telephelyeken, kikötőkben, nagy parkolókban és repülőtereken. Mivel a járművek ezeken a területeken előre tervezett ütemben dolgoznak - fix hatótávolsággal és rakodási idővel -, ezért különösen alkalmasak az e-hajtásrendszerre. A járművek üzemeltetői profitálnak abból is, hogy a hajtásrendszer kerékcsapágyai és váltói különösen hosszú élettartamra lettek tervezve, így lényegesen csökken a karbantartások száma.

Az elektromos kerékagy meghajtás különlegessége a meghajtó egység elrendezése: az elektromotor (az állórész és a forgórész) a váltóval és a mechanikus súrlódó fékkel együtt helytakarékosan, a kerékcsapágy körül, a kerékabroncson belül kerül elhelyezésre. Ez helyet szabadít fel a járműben – például akkumulátor vagy plusz tárolóhely számára. A gyártók így nagyobb mozgásteret nyernek a sokoldalú mobilitási koncepciók kifejlesztésére - egészen az gördülő vázszerkezetekig. „A nagyfokú integráltsággal megoldott elektromos kerékagy meghajtásokkal javítjuk a járművek kormányozhatóságát – ez egy fontos feltétel ahhoz, hogy a jövőben engedhessük őket automatizáltan közlekedni” - mondta Jochen Schröder.

Kisebb helyigény és több dinamika az egyedi kerék meghajtásnak köszönhetően
A váltót is magába foglaló kerékagy meghajtás kompakt kialakításának köszönhetően egy 14 colos kerékabroncsban kap helyet. Ezzel szemben az inverter rugalmasan bárhol elhelyezhető a járműben, és egy vagy két kerékagy motort vezérel. A hajtómotor teljesítménye – felhasználástól függően – méretezhető. 7 és 26 kilowatt közötti (névleges) teljesítménye lehet, de elérheti a maximális 60 kilowattot is.

Az e-motor által előállított forgatónyomaték a váltón keresztül közvetlenül a kerékre adódik át. Ez a közvetlen erőátvitel a hajtás különösen nagy hatásfokát jelenti. További előnye: mivel a forgatónyomaték és a forgásirány szabályozása minden egyes kerék vonatkozásában egyedileg vezérelhető, a járművek összkerék-meghajtással közlekednek. Vagyis a hegymenetek téli útviszonyok mellett sem jelentenek problémát. A Schaeffler a kerékagy motorokat 48 Voltos és 400 Voltos elektromos feszültségekre fejleszti. A jövőben nagyobb feszültségekre is lesz lehetőség.

További információ a Schaeffler kerékagy motorjairól és gördülő vázszerkezet-megoldásairól: 
https://www.schaeffler.com/de/medien/messen-veranstaltungen/kolloquium/digitaler-tagungsband-2022/rolling-chassis/  

www.schaeffler.hu     


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Schaeffler

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: